ERROR; Wskazówki dotyczące pracy; Wskazówki ogólne - Bosch GLM 150 Prof - Instrukcja obsługi - Strona 22

Bosch GLM 150 Prof Przyrząd pomiarowy – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 66
Ładowanie instrukcji

198

|

Polski

1 609 929 T67 | (3.7.09)

Bosch Power Tools

Wskazówki dotyczące dodawania:

Wartości odległości, powierzchni i kubatury
nie można dodawać. Przy próbie dodania
wartości odległości i powierzchni (na przy-
kład), po naciśnięciu przycisku wyniku

5

na

wyświetlaczu pojawi się na krótko napis

ERROR

. Następnie urządzenie pomiarowe

przechodzi do funkcji pomiarowej, która była
uaktywniona jako ostatnia.

Dodawany jest zawsze wynik jednego po-
miaru (np. wartość kubatury), w przypadku
pomiarów ciągłych wartość pomiaru ukazana
w pasku wyniku

c

. Dodawanie pojedynczych

wartości pomiarowych z pasków

a

nie jest

możliwe.

W przypadku pomiaru odległości przesunię-
tego w czasie i w trybie tyczenia dodawanie
nie jest możliwe. Wszystkie rozpoczęte
uprzednio obliczenia zostaną przy przejściu
do jednej z tych funkcji przerwane.

Odejmowanie wartości mierzonych

W celu odejmowania
wartości pomiarowych należy
wcisnąć przycisk minus

12

,

na wyświetlaczu ukaże się

„– “

. Dalej należy postępować

analogicznie do

Dodawanie

wartości pomiarowych

.

Wskazówki dotyczące pracy

Wskazówki ogólne

Soczewka laserowa

26

i otwór wyjściowy wiązki

laserowej

27

nie mogą być zasłonięte podczas

pomiaru.

Podczas pomiaru nie wolno poruszać urządze-
nia pomiarowego (wyjątek stanowią funkcje
pomiaru ciągłego, funkcja minimum/maksimum
i funkcja tyczenia). Dlatego zaleca się, by
w miarę możliwości urządzenie pomiarowe
ustawić na stabilnej powierzchni przyłożenia.

Wpływy na zasięg pomiarowy

Zasięg pomiarowy zależy od warunków oświet-
leniowych i od refleksu świetlnego obiektu
pomiaru. Dla lepszej widoczności wiązki lasera
podczas prac w terenie odkrytym i przy silnym
nasłonecznieniu, należy użyć okularów do pracy
z laserem

31

(osprzęt) i tarczy celowniczej

32

(osprzęt), lub zacienić obiekt pomiaru.

Wpływy na wynik pomiaru

W wyniku uwarunkowanych fizycznie efektów
nie można wykluczyć, że wyniki pomiaru niektó-
rych obiektów docelowych mogą się okazać
błędne. Do nich należą:

przezroczyste obiekty docelowe (np. szkło,
woda),

powierzchnie lustrzane (np. polerowany
metal, szkło),

porowate powierzchnie (np. materiały
izolacyjne),

powierzchnie o silnej fakturze (np. surowy
tynk, kamień naturalny).

W razie potrzeby należy użyć w w/w przypad-
kach tarczy celowniczej

32

(osprzęt).

Błędy w pomiarach są możliwe również w przy-
padku celów namierzonych z ukosa.

Wpływ na wartość mierzoną mogą mieć też
warstwy powietrza o różnych temperaturach
oraz pośrednio odebrane refleksy.

Pomiar za pomocą końcówki
(zob. rys. B, C, F i G)

Użycie końcówki

18

umożliwia wykonywanie po-

miarów z narożników (przekątne) lub z trudno
dostępnych miejsc, takich jak np. szyny rolet.

Aby rozłożyć lub złożyć końcówkę, a także aby
zmienić jej pozycję należy nacisnąć blokadę

1

końcówki.

Dla pomiarów od krawędzi zewnętrznych, koń-
cówkę należy odchylić w bok, dla pomiarów od
krawędzi tylnej końcówki, należy odchylić ją do
tyłu.

Dla pomiarów z końcówką należy wcisnąć przy-
cisk

8

, aby odpowiednio ustawić płaszczyznę

odniesienia (dla pomiarów z końcówką boczną
od krawędzi tylnej urządzenia pomiarowego).

OBJ_BUCH-947-004.book Page 198 Friday, July 3, 2009 8:44 AM

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)