REDVERG RD-GLM53SB-IS 6626922 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
•
Nigdy nie należy włączać silnika ze zdjętym zestawem do oczyszczania powietrza
(jeśli jest na wyposażeniu) lub filtrem powietrza (jeśli jest na wyposażeniu).
UWAGA
Do czyszczenia filtra nie należy używać sprężonego powietrza lub
rozpuszczalników. Sprężone powietrze może uszkodzić filtr, a rozpuszczalniki mogą
spowodować jego rozpuszczenie.
Wymagania serwisowe opisano w rozdziale
Harmonogram konserwacji .
Papierowy filtr powietrza
1.
Otworzyć pokrywę (B, rys. 17).
2.
Wyjąć filtr (C, rys. 17).
3.
Wyjąć filtr wstępny (E, rys. 17), jeśli znajduje się na wyposażeniu, z filtra. Aby usunąć
zanieczyszczenia, delikatnie postukać filtrem o twarde podłoże. Jeśli filtr jest
wyjątkowo mocno zabrudzony, wymienić na nowy.
4.
Umyć filtr wstępny w detergencie płynnym i wodzie. Następnie pozostawić go do
dokładnego wysuszenia. Nie smarować filtra wstępnego olejem.
5.
Zamontować suchy filtr wstępny, jeśli jest na wyposażeniu w filtrze.
6.
Zamontować filtr (C, rys. 17).
7.
Zamknąć pokrywę (B, rys. 17).
Serwis układu chłodzenia
OSTRZEŻENIE
Pracujący silnik wytwarza ciepło. Części silnika, szczególnie tłumik, nagrzewają
się do wysokich temperatur.
Przy kontakcie z nimi mogą powstać poważne oparzenia.
Łatwopalne pozostałości w postaci liści, trawy, brudu itd. mogą się łatwo zapalić.
•
Przed dotknięciem należy schłodzić tłumik, cylinder silnika i żebra.
•
Usunąć nagromadzone zanieczyszczenia z obszaru tłumika i cylindra.
UWAGA
Do czyszczenia silnika nie wolno stosować wody. Woda może zanieczyścić
układ paliwowy. Do czyszczenia silnika stosować szczotkę lub suchą szmatkę.
Silnik jest chłodzony powietrzem. Brud lub zanieczyszczenia mogą ograniczyć przepływ
powietrza i spowodować przegrzanie silnika, powodując pogorszenie osiągów oraz
zmniejszając jego trwałość.
1.
Do usunięcia zanieczyszczeń z obszaru wlotu powietrza użyć szczotki lub suchej
szmatki.
2.
Cięgna, sprężyny i elementy sterujące utrzymywać w czystości.
3.
Obszar dookoła i za tłumkiem oczyścić ze wszystkich palnych zanieczyszczeń.
4.
Upewnić się, czy żeberka chłodnicy oleju są wolne od zabrudzeń i zanieczyszczeń.
Wraz z upływem czasu zanieczyszczenia mogą gromadzić się między żeberkami chłodzenia
cylindra i doprowadzić do przegrzania silnika. Zanieczyszczeń tych nie można zauważyć
bez częściowego rozebrania silnika. Skontaktować się z autoryzowanym serwisem Briggs
& Stratton celem przeprowadzenia przeglądu i wyczyszczenia układu chłodzenia powietrzem
zgodnie z harmonogramem podanym w części
Harmonogram konserwacji.
Utylizacja akumulatora litowo-jonowego
OSTRZEŻENIE
Substancje chemiczne znajdujące się w akumulatorze są toksyczne i żrące.
Pożar lub wybuch mogą przyczynić się do poważnych poparzeń lub doprowadzić
do śmierci.
•
Nie wrzucać uszkodzonego lub zużytego akumulatora do ognia z powodu zagrożenia
wybuchem. Podczas spalania akumulatora mogą powstawać toksyczne opary
i produkty spalania.
•
Nie używać akumulatora, jeśli został on uderzony, upuszczony lub uszkodzony.
Zużyty lub uszkodzony akumulator może nadal zawierać niewielki ładunek elektryczny,
z tego powodu należy zachować ostrożność. Zużyty lub uszkodzony akumulator należy
utylizować zgodnie z przepisami lokalnymi.
Pieczęć RBRC (Rechargeable Battery Recycling Corporation)
RBRC to publiczna organizacja zajmująca się recyklingiem używanych
akumulatorów. Aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się najbliższy punkt
recyklingu akumulatorów, należy zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu
1-800-8-BATTERY lub 1-877-2-RECYCLE. Więcej informacji i lista punktów
recyklingu akumulatorów znajduje się na stronie www.call2recycle.org.
Przechowywanie
Zob. rysunek: 18
OSTRZEŻENIE
Paliwo i jego opary są łatwopalne i wybuchowe.
Pożar lub wybuch mogą przyczynić się do poważnych poparzeń lub doprowadzić
do śmierci.
Ryzyko porażenia prądem
W przypadku magazynowania paliwa lub urządzeń z paliwem w zbiorniku
•
Przechowywać z dala od pieców, kuchenek, podgrzewaczy wody lub innych urządzeń
z płomieniem pilotowym lub innymi źródłami zapłonu, ponieważ mogą one
doprowadzić do zapłonu oparów paliwa.
Podczas przechowywania akumulatora
•
Dbać o suchość akumulatora i ładowarki. Nie wystawiać akumulatora i ładowarki na
działanie deszczu lub wilgoci.
UWAGA
Silnik należy przechowywać w pozycji poziomej (prawidłowe położenie
robocze). Jeśli podczas konserwacji silnik będzie przechylany, należy opróżnić zbiornik
paliwa, a sam silnik podnosić tak, aby strona ze świecą zapłonową znajdowała się
u góry. Jeśli zbiornik paliwa nie jest opróżniony, a silnik jest przechylony w innym
kierunku, mogą wystąpić problemy z jego uruchomieniem ze względu na
zanieczyszczenie filtra powietrza i/lub świecy zapłonowej olejem lub benzyną.
Układ paliwowy
Jeśli paliwo jest przechowywane dłużej niż 30 dni, może stać się zwietrzałe. Zwietrzałe
paliwo powoduje tworzenie się osadów gumy i kwasów w układzie paliwowym lub
w najważniejszych częściach gaźnika. Aby zachować świeżość paliwa, należy zastosować
zaawansowany stabilizator uszlachetniający Briggs & Stratton, dostępny we wszystkich
punktach sprzedaży oryginalnych części zamiennych Briggs & Stratton.
Jeśli stabilizator paliwa dodawany jest zgodnie z instrukcją, nie ma potrzeby spuszczania
paliwa z silnika. Przed przechowywaniem włączyć silnik na dwie (2) minuty, aby
rozprowadzić stabilizator w układzie paliwowym.
Jeśli do paliwa znajdującego się w silniku nie dodano stabilizatora, należy spuścić paliwo
do odpowiedniego pojemnika. Pozostawić silnik włączony do czasu, aż wyłączy się z
powodu braku paliwa. Celem zachowania świeżości paliwa zaleca się dodawanie
stabilizatora do paliwa przechowywanego w kanistrze.
Akumulator i ładowarka
Jeśli ładowarka nie jest używana, odłączyć ją i przechowywać w suchym, chłodnym miejscu.
Wilgoć może spowodować korozję zacisków i styków elektrycznych. Długotrwałe
przechowywanie w wysokiej temperaturze (120°F/49°C) może doprowadzić do trwałego
uszkodzenia akumulatora. Sprawdzić zaciski i styki akumulatora oraz ładowarki. Przetrzeć
suchą szmatką lub oczyścić sprężonym powietrzem.
Po zakończeniu przechowywania wymagane może być ponowne naładowanie akumulatora.
W celu sprawdzenia poziomu naładowania nacisnąć przycisk wskaźnika stanu naładowania
(E, Rysunek 18) i w razie potrzeby naładować akumulator. Patrz rozdział
Wskaźnik stanu
naładowania akumulatora.
Rozwiązywanie problemów
Celem uzyskania pomocy skontaktować się ze sprzedawcą, odwiedzić stronę internetową
BRIGGSandSTRATTON.com lub zadzwonić na numer 1-800-233-3723 (w USA).
Dane techniczne
Model: 100000
9.93 ci (163 cc)
Pojemność skokowa
2.688 in (68,28 mm)
Otwór
1.75 in (44,45 mm)
Skok
15 oz (,44 L)
Pojemność miski olejowej
.030 in (,76 mm)
Szczelina świecy
87
Spis treści
- 7 Symbole zagrożenia i ich znaczenia; Instrukcje bezpieczeństwa
- 9 Budowa i elementy obsługowe; Elementy obsługowe
- 10 Obsługa; Zalecenia dotyczące oleju; Uzupełnianie paliwa
- 11 Ładowanie akumulatora; Uruchamianie i zatrzymywanie silnika
- 12 Konserwacja; Harmonogram konserwacji
- 13 Serwis filtra powietrza
- 14 Serwis układu chłodzenia; Przechowywanie; Rozwiązywanie problemów
- 15 Gwarancja; Gwarancja na silnik Briggs & Stratton
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)