Serwis filtra powietrza - REDVERG RD-GLM53SB-IS 6626922 - Instrukcja obsługi - Strona 13

REDVERG RD-GLM53SB-IS 6626922 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 18
Ładowanie instrukcji

Czyszczenie filtra powietrza

1

Czyszczenie filtra wstępnego powietrza, jeżeli jest na wyposażeniu

Co każde 50 godzin lub co roku

Serwis układu wydechowego

Raz do roku

Wymiana świec zapłonowych

Wymiana filtra powietrza

Wymiana filtra wstępnego, jeśli jest na wyposażeniu

Serwis układu chłodzenia

1

1

W warunkach dużego zapylenia lub przy obecności zanieczyszczeń w powietrzu

czyszczenie należy przeprowadzać częściej.

Gaźnik i prędkość silnika

Nigdy nie regulować gaźnika ani prędkości silnika. Gaźnik został ustawiony fabrycznie dla
wydajnej pracy w większości warunków. Nie manipulować przy sprężynie regulatora,
łącznikach lub innych częściach, aby zmienić prędkość silnika. Jeśli wymagane są regulacje,
skontaktować się z autoryzowanym punktem serwisowym Briggs & Stratton.

UWAGA

Prędkość maksymalna dla silnika zainstalowanego w danym urządzeniu

jest określona przez producenta. Nie przekraczać tej prędkości. W przypadku braku
pewności, jaka jest maksymalna prędkość wyposażenia lub jaka jest nastawa fabryczna
prędkości silnika, skontaktować się z autoryzowanym punktem serwisowym Briggs &
Stratton, aby uzyskać pomoc. Dla bezpiecznego i prawidłowego działania wyposażenia,
prędkość obrotowa silnika powinna być regulowana wyłącznie przez wykwalifikowanego
technika serwisu.

Serwis świec zapłonowych

Zob. rysunek: 13

Sprawdzić odstęp (A, rysunek 13) za pomocą szczelinomierza (B). Jeżeli konieczne,
ponownie ustawić odstęp elektrod. Zamontować i przykręcić świecę zapłonową z zalecanym
momentem. Wielkość szczeliny oraz moment podano w części

Dane techniczne.

UWAGA: Na niektórych terenach w celu stłumienia sygnałów zapłonu należy użyć świecy
z rezystorem. Jeżeli silnik był wyposażony w świecę zapłonową z rezystorem, należy
upewnić się, że wymieniana świeca jest tego samego typu.

Serwis układu wydechowego

OSTRZEŻENIE

Pracujący silnik wytwarza ciepło. Części silnika, szczególnie tłumik, nagrzewają
się do wysokich temperatur.

Przy kontakcie z nimi mogą powstać poważne oparzenia.

Łatwopalne pozostałości w postaci liści, trawy, brudu itd. mogą się łatwo zapalić.

Przed dotknięciem należy schłodzić tłumik, cylinder silnika i żebra.

Usunąć nagromadzone zanieczyszczenia z obszaru tłumika i cylindra.

Używanie lub obsługiwanie silnika na terenie zalesionym, zakrzewionym lub
trawiastym, jeśli układ wydechowy silnika nie jest wyposażony w sprawny chwytacz
iskier, stanowi naruszenie Przepisu 4442 Kodeksu o zasobach publicznych stanu
Kalifornia. W innych stanach lub na terenach objętych jurysdykcją federalną mogą
obowiązywać podobne przepisy. Skontaktować się z producentem oryginalnego
wyposażenia, sprzedawcą detalicznym lub dealerem, aby uzyskać chwytacz iskier
przeznaczony do układu wydechowego zainstalowanego w tym silniku.

Usunąć nagromadzone zanieczyszczenia z obszaru tłumika i cylindra. Skontrolować stan
tłumika pod kątem pęknięć, korozji bądź innych uszkodzeń. Zdemontować chwytacz iskier,
jeśli jest zamontowany, po czym skontrolować go pod kątem uszkodzeń oraz obecności
nagaru węglowego. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, przed uruchomieniem
zamontować części zamienne.

OSTRZEŻENIE

Należy stosować takie same części zamienne i instalować je w tym samym położeniu
co części oryginalne. Inne części mogą nie działać wystarczająco dobrze, mogą również
uszkodzić urządzenie i spowodować obrażenia.

Wymiana oleju silnikowego

Zob. rysunek: 14, 15, 16

OSTRZEŻENIE

Paliwo i jego opary są łatwopalne i wybuchowe.

Pożar lub wybuch mogą przyczynić się do poważnych poparzeń lub doprowadzić
do śmierci.

Pracujący silnik wytwarza ciepło. Części silnika, szczególnie tłumik, nagrzewają
się do wysokich temperatur.

Kontakt z nimi może prowadzić do powstania poważnych oparzeń.

Podczas spuszczania oleju z górnej rury wlewu oleju zbiornik paliwa musi być pusty,
w przeciwnym razie paliwo może wyciekać i spowodować pożar lub wybuch.

Przed dotknięciem należy schłodzić tłumik, cylinder silnika i żebra.

Sprawdzić poziom oleju i uzupełnić, jeśli będzie to konieczne. Zob. część

Kontrola poziomu

oleju. Wymiana oleju nie jest wymagana, lecz w przypadku decyzji o wymianie, należy
postępować zgodnie z poniższą procedurą.

Zużyty olej stanowi zagrożenie dla środowiska i powinien być właściwie utylizowany. Nie
wlewać go do odpadów domowych. Informacje dotyczące bezpiecznego usuwania/miejsc
utylizacji oleju można uzyskać od władz lokalnych, w centrach serwisowych lub
u sprzedawcy.

Usuwanie oleju

Olej należy spuścić z górnej rury wlewu oleju.

1.

Gdy silnik jest wyłączony, ale wciąż jeszcze ciepły, odłączyć przewód świecy
zapłonowej (D, rys. 14) i odsunąć go od świecy (E).

2.

Wyjąć wskaźnik prętowy (A, rys. 15).

3.

Jeżeli olej spuszczany jest z górnej rury wlewu oleju (C, rys. 16), koniec silnika ze
świecą zapłonową (E) powinien być skierowany do góry. Spuścić olej do
atestowanego pojemnika.

OSTRZEŻENIE

Podczas spuszczania oleju z górnej rury wlewu oleju zbiornik paliwa musi być pusty,
w przeciwnym razie paliwo może wyciekać i spowodować pożar lub wybuch. Aby opróżnić
zbiornik paliwa należy uruchomić silnik i odczekać, aż zatrzyma się samoczynnie
z powodu braku paliwa.

Dodawanie oleju

Upewnić się, że silnik jest wypoziomowany.

Oczyścić obszar wlewu oleju z wszelkich zanieczyszczeń.

Ilości oleju podano w części

Dane techniczne .

1.

Wyjąć wskaźnik prętowy (A, rys. 15) i wytrzeć czystą ściereczką.

2.

Powoli wlać olej przez otwór do napełniania (C, rys. 15). Nie przepełniać. Po dolaniu
oleju odczekać minutę i sprawdzić poziom oleju.

3.

Zamocować i dokręcić wskaźnik prętowy (A, rys. 15).

4.

Wyjąć wskaźnik i sprawdzić poziom oleju. Poziom oleju jest prawidłowy, jeśli sięga
górnego znacznika na wskaźniku (B, rys. 15).

5.

Ponownie zamocować i dokręcić wskaźnik prętowy (A, rys. 15).

6.

Podłączyć przewód świecy zapłonowej (D, rys. 14) do świecy (E).

Serwis filtra powietrza

Zob. rysunek: 17

OSTRZEŻENIE

Paliwo i jego opary są łatwopalne i wybuchowe.

Pożar lub wybuch mogą przyczynić się do poważnych poparzeń lub doprowadzić
do śmierci.

86

BRIGGSandSTRATTON.com

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)