Obsługa; Zalecenia dotyczące oleju; Uzupełnianie paliwa - REDVERG RD-GLM53SB-IS 6626922 - Instrukcja obsługi - Strona 10

REDVERG RD-GLM53SB-IS 6626922 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 18
Ładowanie instrukcji

Znaczenie

Symbol

Znaczenie

Symbol

Herc

Produkt zarejestrowany
przez Underwriters
Laboratories, Inc.

Odpowiedni recykling
akumulatora

Ładowanie akumulatora

Wyjąć kluczyk/akumulator

Obsługa

Zalecenia dotyczące oleju

Pojemność miski olejowej: Zob. część

Dane techniczne.

Aby osiągnąć najlepszą wydajność silnika, zaleca się stosowanie olejów firmy Briggs &
Stratton z certyfikatem gwarancji. Dopuszczalne jest stosowanie innych wysokiej jakości
olejów detergentowych klas SF, SG, SH, SJ lub wyższych. Nie używać dodatków
specjalnych.

Właściwą lepkość oleju dla silnika wyznacza się na podstawie temperatur zewnętrznych.
Najlepszą lepkość dla zakresu temperatur zewnętrznych należy określić przy użyciu
wykresu.

SAE 30 – W temperaturach niższych niż 4°C (40°F) stosowanie oleju klasy SAE
30 utrudni rozruch.

A

10W-30 – W temperaturach powyżej 27°C (80°F) stosowanie oleju klasy 10W-30
może spowodować jego zwiększone zużycie. Należy częściej sprawdzać poziom
oleju.

B

Syntetyczny 5W-30

C

5W-30

D

Kontrola poziomu oleju

Zob. rysunek: 5

Przed dodaniem lub sprawdzeniem poziomu oleju

Upewnić się, że silnik jest wypoziomowany.

Oczyścić obszar wlewu oleju z wszelkich zanieczyszczeń.

1.

Wyjąć wskaźnik prętowy (A, rys. 5) i wytrzeć czystą ściereczką.

2.

Zamocować i dokręcić wskaźnik prętowy (A, rys. 5).

3.

Wyjąć wskaźnik i sprawdzić poziom oleju. Poziom oleju jest prawidłowy, jeśli sięga
górnego znacznika na wskaźniku (B, rys. 5).

4.

Jeśli poziom oleju silnikowego jest niski, należy go uzupełnić (C, rys. 5). Nie
przepełniać.
Po dolaniu oleju odczekać minutę i ponownie sprawdzić poziom oleju.

5.

Ponownie zamocować i dokręcić wskaźnik prętowy (A, rys. 5).

System ochrony przed niskim poziomem
oleju (jeśli jest na wyposażeniu)

Niektóre silniki wyposażone są w czujnik niskiego poziomu oleju. Jeśli poziom oleju jest
niski, czujnik aktywuje kontrolkę ostrzegawczą lub zatrzymuje silnik. Zatrzymać silnik
i postępować zgodnie z podanymi krokami przed ponownym uruchomieniem silnika.

Upewnić się, że silnik jest wypoziomowany.

Sprawdzić poziom oleju. Zob. część

Kontrola poziomu oleju.

Jeśli poziom oleju jest niski, dodać odpowiednią ilość oleju. Uruchomić silnik i upewnić
się, czy kontrolka ostrzegawcza (jeśli jest na wyposażeniu) nie świeci się.

Jeżeli poziom oleju nie jest niski, nie uruchamiać silnika. Skontaktować się
z autoryzowanym serwisem Briggs & Stratton w celu usunięcia problemu z olejem.

Zalecenia dotyczące paliwa

Paliwo musi spełniać następujące wymagania:

Czysta, świeża, bezołowiowa benzyna.

Minimalna liczba oktanowa 87/87 AKI (91 RON). Zastosowanie na dużej wysokości,
zob. poniżej.

Dopuszczalne jest stosowanie benzyny z maksymalnie 10% zawartością etanolu
(gazoholu).

UWAGA

Nie stosować niedopuszczonych benzyn, takich jak E15 i E85. Nie mieszać

oleju z benzyną ani nie modyfikować silnika w celu dostosowania go do pracy na
alternatywnych paliwach. Użycie niezatwierdzonych paliw może doprowadzić do
nieobjętych gwarancją uszkodzeń podzespołów silnika.

Aby zabezpieczyć układ paliwowy przed tworzeniem się żywicy, do paliwa należy dodać
stabilizator paliwa. Zob. część

Przechowywanie. Każde paliwo jest inne. Jeśli wystąpią

problemy z rozruchem lub wydajnością, należy zmienić dostawcę lub gatunek paliwa. Silnik
przystosowany jest do zasilania benzyną. System ograniczenia zanieczyszczeń w spalinach
dla silnika to EM (modyfikacje silnika).

Zastosowanie na dużej wysokości

Na wysokościach powyżej 1524 metrów (5000 stóp), dopuszczalna jest benzyna co najmniej
85 oktanowa/85 AKI (89 RON).

W przypadku silników gaźnikowych wymagana jest regulacja na dużych wysokościach
w celu zachowania wydajności. Praca bez takiej regulacji spowoduje obniżenie wydajności,
zwiększenie zużycia paliwa i zwiększenie emisji spalin. Informacje na temat regulacji dla
dużych wysokości można uzyskać u autoryzowanego dealera firmy Briggs & Stratton. Nie
zaleca się eksploatacji silnika z regulacją dla dużych wysokości na wysokościach poniżej
762 metrów (2500 stóp).

W przypadku silników z elektronicznym wtryskiem paliwa (EFI) nie jest potrzebna regulacja
na dużych wysokościach.

Uzupełnianie paliwa

Zob. rysunek: 6

OSTRZEŻENIE

Paliwo i jego opary są łatwopalne i wybuchowe.

Pożar lub wybuch mogą przyczynić się do poważnych poparzeń lub doprowadzić
do śmierci.

Podczas uzupełniania paliwa

Wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia na co najmniej 2 minuty i dopiero wtedy
zdjąć korek wlewu paliwa.

Napełniać zbiornik paliwa na zewnątrz budynku lub w dobrze wentylowanym miejscu.

Nie dopuszczać do przepełnienia zbiornika paliwa. Aby umożliwić rozprężanie się
paliwa, nie należy napełniać zbiornika paliwa powyżej dolnej części szyjki wlewu
paliwa.

Nie przechowywać paliwa w pobliżu źródeł iskier, nieosłoniętych płomieni, płomieni
pilota, źródła ciepła lub innych źródeł zapłonu.

Sprawdzić, czy przewody paliwa, zbiornik, korek wlewu lub złącza nie są pęknięte
lub nie przeciekają. Jeśli to konieczne, należy je wymienić na nowe.

W przypadku rozlania paliwa przed uruchomieniem silnika zaczekać na odparowanie
paliwa.

83

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)