REDVERG RD-GLM53SB-IS 6626922 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
1.
Obszar wlewu paliwa oczyścić z wszelkich zanieczyszczeń i osadów. Odkręcić korek
wlewu paliwa.
2.
Napełnić zbiornik paliwa (A, rysunek 6). Aby umożliwić rozprężanie się paliwa, nie
należy napełniać zbiornika paliwa powyżej dolnej części szyjki wlewu paliwa (B).
3.
Ponownie założyć korek wlewu paliwa.
Ładowanie akumulatora
OSTRZEŻENIE
Nieprawidłowa obsługa akumulatora lub ładowarki może doprowadzić do porażenia
prądem lub pożaru.
Podczas ładowania akumulatora
•
Akumulator Briggs & Stratton ładować wyłącznie przy użyciu ładowarki Briggs &
Stratton.
•
Nie używać ładowarki Briggs & Stratton do ładowania akumulatorów innego typu.
•
Dbać o suchość akumulatora i ładowarki. Nie wystawiać akumulatora i ładowarki na
działanie deszczu lub wilgoci.
•
W celu zminimalizowania ryzyka uszkodzenia wtyczki i przewodu podczas odłączania
ładowarki, należy ciągnąć za wtyczkę, a nie za przewód.
•
Zabrania się korzystania z przedłużaczy, jeśli nie jest to konieczne. Użycie
nieprawidłowego przedłużacza stwarza ryzyko wystąpienia pożaru lub porażenia
prądem. Jeśli zachodzi konieczność użycia przedłużacza, należy upewnić się, że:
1.
Liczba styków wtyczki przedłużacza odpowiada liczbie, wielkości i kształtowi
styków wtyczki ładowarki.
2.
Przedłużacz jest odpowiednio podłączony i jest w dobrym stanie.
3.
Przekrój przewodu wynosi minimum 16 AWG i jest zgodny z natężeniem
znamionowym AC ładowarki.
•
Nie używać ładowarki, jeśli przewód lub wtyczka są uszkodzone. Przewód nie może
zostać wymieniony. Jeśli przewód jest uszkodzony, należy niezwłocznie wymienić
ładowarkę.
•
Nie używać ładowarki, jeśli została wcześniej mocno uderzona, upadła lub została
uszkodzona w inny sposób. Uszkodzoną ładowarkę należy wymienić. Ładowarka
nie jest elementem nadającym się do naprawy.
•
Nie demontować ładowarki ani nie podejmować prób jej naprawy.
•
W celu zminimalizowania ryzyka porażenia prądem, przed przystąpieniem do
czyszczenia odłączyć ładowarkę od gniazdka.
•
Nie zwierać styków. Nie wkładać żadnych przedmiotów w styki akumulatora.
•
Niniejszy sprzęt nie jest przeznaczony do użytkowania przez osoby (w tym dzieci)
o ograniczonej zdolności fizycznej, czuciowej lub psychicznej, lub osoby nie mające
doświadczenia lub znajomości sprzętu, chyba że odbywa się to pod nadzorem lub
zgodnie z instrukcją użytkowania sprzętu, przekazaną przez osoby odpowiadające
za ich bezpieczeństwo.
•
Należy zwracać uwagę na dzieci, aby nie bawiły się sprzętem.
Czas ładowania akumulatora
Pierwsze ładowanie – Akumulator litowo-jonowy został częściowo naładowany przed
wysyłką. W celu zachowania poziomu naładowania oraz zapobieżenia uszkodzeniom
podczas przechowywania, akumulator wyposażono w funkcję przejścia w „tryb uśpienia”.
Do wyjścia z trybu uśpienia wystarczy podłączyć akumulator do ładowania na około dziesięć
(10) sekund. Pozostawić akumulator w ładowarce do pełnego jego naładowania. W celu
naładowania akumulatora – patrz rozdział
Ładowanie akumulatora.
W razie potrzeby – W celu sprawdzenia poziomu naładowania nacisnąć przycisk wskaźnika
stanu naładowania (E, Rysunek 7) i w razie potrzeby naładować akumulator. Patrz rozdział
Wskaźnik stanu naładowania akumulatora.
Ładowanie akumulatora
1.
Podłączyć ładowarkę (F, Rysunek 8) do gniazdka.
OSTRZEŻENIE
Dbać o suchość akumulatora i ładowarki. Nie wystawiać akumulatora i ładowarki na
działanie deszczu lub wilgoci.
2.
Mocno wsunąć akumulator (G, Rysunek 8) do ładowarki (F). Jeśli czerwony wskaźnik
ładowania nie zaświeci się, wyjąć i ponownie włożyć akumulator. Upewnić się, że
akumulator jest stabilnie zamocowany w ładowarce.
•
Czerwony wskaźnik wskazuje, że akumulator jest ładowany prawidłowo (A,
Rysunek 7).
•
Zielony wskaźnik wskazuje, że akumulator jest w pełni naładowany (B).
•
Jeśli czerwony wskaźnik MIGA, akumulator jest zbyt ciepły lub zbyt zimny (C),
przez co ładowanie nie jest możliwe. Pozostawić akumulator w ładowarce –
po osiągnięciu normalnej temperatury roboczej ładowanie zostanie
automatycznie wznowione. Normalną temperaturę roboczą podano w rozdziale
Dane techniczne.
•
Jeśli MIGAJĄ oba wskaźniki, czerwony i zielony (D), akumulator nie jest
ładowany i należy go wymienić.
3.
Wyjście akumulatora z „trybu uśpienia” trwa około dziesięciu (10) sekund.
4.
Naładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora zajmuje około (1) godziny.
W przypadku pozostawienia w ładowarce akumulator nie rozładuje się.
5.
Po włączeniu się zielonego wskaźnika informującego o pełnym naładowaniu
akumulatora można go wyjąć z ładowarki.
6.
Aby sprawdzić aktualny poziom naładowania, nacisnąć przycisk wskaźnika stanu
naładowania (E, Rysunek 7).
7.
Jeśli ładowarka nie będzie używana, odłączyć ją od gniazdka.
Wskaźnik stanu naładowania akumulatora
Aby sprawdzić aktualny poziom naładowania, nacisnąć przycisk wskaźnika stanu
naładowania (E, Rysunek 7). Kontrolki (H) wskażą przybliżony poziom naładowania
akumulatora.
Poziom naładowania
Kontrolki
od 78% do 100%
Cztery kontrolki
od 55% do 77%
Trzy kontrolki
od 33% do 54%
Dwie kontrolki
od 10% do 32%
Jedna kontrolka
mniej niż 10%
Migająca kontrolka
Uruchamianie i zatrzymywanie silnika
Uruchamianie silnika
OSTRZEŻENIE
Paliwo i jego opary są łatwopalne i wybuchowe.
Pożar lub wybuch mogą przyczynić się do poważnych poparzeń lub doprowadzić
do śmierci.
Podczas uruchamiania silnika
•
Sprawdzić, czy świeca zapłonowa, tłumik, korek wlewu i filtr powietrza (jeśli jest na
wyposażeniu) są na swoim miejscu i są dobrze zamocowane.
•
Nie uruchamiać silnika bez świecy zapłonowej.
•
W przypadku zalania silnika ustawić manetkę ssania (jeśli jest na wyposażeniu)
w pozycji OTWARCIA/URUCHAMIANIA (OPEN/RUN), przesunąć dźwignię
przepustnicy (jeśli jest na wyposażeniu) do pozycji SZYBKO (FAST) i spróbować
uruchomić silnik.
OSTRZEŻENIE
Nieprawidłowa obsługa akumulatora lub ładowarki może doprowadzić do porażenia
prądem lub pożaru.
Podczas obsługi
•
Dbać o suchość akumulatora i ładowarki. Nie wystawiać akumulatora na działanie
deszczu lub wilgoci.
•
W celu zminimalizowania ryzyka porażenia prądem chronić wtyczkę AC przed wodą.
•
Nie zwierać styków. Nie wkładać żadnych przedmiotów w styki akumulatora.
84
Spis treści
- 7 Symbole zagrożenia i ich znaczenia; Instrukcje bezpieczeństwa
- 9 Budowa i elementy obsługowe; Elementy obsługowe
- 10 Obsługa; Zalecenia dotyczące oleju; Uzupełnianie paliwa
- 11 Ładowanie akumulatora; Uruchamianie i zatrzymywanie silnika
- 12 Konserwacja; Harmonogram konserwacji
- 13 Serwis filtra powietrza
- 14 Serwis układu chłodzenia; Przechowywanie; Rozwiązywanie problemów
- 15 Gwarancja; Gwarancja na silnik Briggs & Stratton
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)