Makita EM2651UH Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
6
Spuścić paliwo
Wilgotność
PRZECHOWYWANIE
OSTRZEŻENIE: Przed przystąpieniem do spuszczania paliwa upewnić się, że silnik się zatrzymał i
ostygł.
Bezpośrednio po wyłączeniu silnika jest on nadal gorący, co stwarza ryzyko poparzenia i pożaru.
UWAGA: Jeżeli urządzenie ma pozostać nieużywane przez dłuższy czas, należy spuścić całe
paliwo z baku i gaźnika i przechowywać je w suchym i czystym miejscu.
Wyszukiwanie usterek
– Spuścić paliwo z baku i gaźnika zgodnie z poniższą procedurą:
1) Zdjąć korek wlewu paliwa i całkowicie spuścić paliwo.
Jeżeli w baku znajdują się jakiekolwiek ciała obce, należy je usunąć.
2) Wyciągnąć filtr paliwa z otworu wlewu przy pomocy drutu.
3) Naciskać pompkę zastrzykową, dopóki paliwo nie zostanie spuszczone i
spuścić paliwo napływające do zbiornika paliwa.
4) Założyć ponownie filtr na zbiornik paliwa i dokręcić mocno korek.
5) Następnie uruchomić silnik i poczekać aż sam się zatrzyma.
– Wyjąć świecę zapłonową i wpuścić kilka kropel oleju silnikowego w jej otwór.
– Delikatnie pociągnąć za uchwyt rozrusznika, aby olej został rozprowadzony
po silniku, po czym wkręcić świecę zapłonową.
– Przymocować pokrywę do ostrza.
– Podczas przechowywania trzymać pręt w pozycji poziomej lub przechowywać
urządzenie w pozycji pionowej z krawędzią ostrza zwróconą ku górze. (w tym
przypadku należy uważać, aby urządzenie nie spadło.)
Nigdy nie przechowywać urządzenia z krawędzią ostrza skierowaną w dół.
Może to spowodować wylanie się oleju.
– Przechowywać spuszczone paliwo w specjalnym kanistrze, w dobrze
wietrzonym i ocienionym miejscu.
– Z
aleca się spuścić olej silnikowy przy okresach dłuższego przechowywania.
Po długim okresie przechowywania
– Przed uruchomieniem urządzenia po długim przestoju upewnić się, że wymieniło się olej (patrz P 66). Podczas przestoju jakość oleju
ulega pogorszeniu.
Usterka
System
Objaw
Przyczyna
Silnik nie uruchamia się lub
uruchamia się z trudnością
System zapłonu
Iskra zapłonowa O.K.
Nieprawidłowe działanie układu paliwowego, systemu
kompresji, usterka mechaniczna
Brak iskry zapłonowej
Przełącznik STOP, błąd okablowania lub zwarcie,
usterka świecy zapłonowej lub łącznika, niesprawny
moduł zapłonu
Doprowadzanie
paliwa
Zbiornik paliwa
napełniony
Nieprawidłowa pozycja dławika, uszkodzony gaźnik,
zgięty lub zatkany przewód paliwowy, zanieczyszczone
paliwo
Sprężanie
Brak sprężania
Wadliwa uszczelka cylindra, uszkodzone uszczelki
wału korbowego, wadliwe pierścienie cylindra lub tłoka,
nieprawidłowe uszczelnienie świecy zapłonowej
Usterka mechaniczna Rozrusznik nie włącza
się
Pęknięta sprężyna rozrusznika, uszkodzone części
wewnątrz silnika
Trudności podczas ciepłego
startu
Zbiornik napełniony, iskra
zapłonowa występuje
Zanieczyszczony gaźnik; zlecić jego wyczyszczenie
Silnik uruchamia się, ale
natychmiast gaśnie
Doprowadzanie
paliwa
Zbiornik napełniony
Nieprawidłowa regulacja biegu jałowego,
zanieczyszczony gaźnik
Wadliwe odpowietrzanie zbiornika paliwa, przerwany
przewód doprowadzający paliwo, wadliwy kabel, wadliwy
przełącznik STOP.
Niewystarczająca moc
Może to być
spowodowane przez
równoczesną awarię
kilku systemów
Nieprawidłowa praca
silnika na biegu jałowym
Zabrudzony filtr powietrza, zanieczyszczony gaźnik,
zatkany tłumik, zatkany kanał wylotowy cylindra
Spis treści
- 4 SYMBOLE; Polski
- 5 ZASADY BEZPIECZEŃSTWA; Zalecenia ogólne
- 6 Tankowanie
- 7 Odrzut; Metoda pracy; W celu uniknięcia odrzutu należy przestrzegać poniższych zasad:; Instrukcja konserwacji
- 8 DEKLARACJA ZGODNOŚCI ELEKTROMAGNETYCZNEJ; Nigdy nie prostować, ani nie spawać uszkodzonych
- 11 OPIS CZĘŚCI
- 12 MONTAŻ UCHWYTU; Modele z uchwytem typu “kierownica roweru”
- 13 MONTAŻ OSŁONY; Upewnić się, że używa się oryginalnych ostrzy
- 14 MONTAŻ OSTRZA TNĄCEGO LUB NYLONOWEJ GŁOWICY TNĄCEJ; Montaż ostrza z kluczem do śrub z łbem sześciokątnym na
- 15 Kontrola i uzupełnienie oleju silnikowego; Punkt 1 - Wymiana oleju: “Miarka poziomu oleju”; PRZED ROZPOCZĘCIEM PRACY
- 16 TANKOWANIE; Obchodzenie się z paliwem; WZBRONIONE; Paliwo; Punkt 2 - Wymiana oleju: “Jeżeli olej się wyleje”
- 17 PRAWIDŁOWA OBSŁUGA URZĄDZENIA; Zaczepianie paska naramiennego; ROZRUCH; PRACA; URUCHAMIANIE I WYŁĄCZANIE URZĄDZENIA; Odłączanie
- 18 Środki ostrożności podczas tej czynności:; OTWARTE
- 19 ZATRZYMYWANIE; KONTROLA OBROTÓW NA BIEGU WOLNYM; OSTRZENIE MECHANIZMU TNĄCEGO; NYLONOWA GŁOWICA TNĄCA
- 20 Wymiana nylonowej żyłki
- 21 KONSERWACJA I NAPRAWY; WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO; Częstotliwość wymiany:; Codzienna kontrola i konserwacja
- 22 CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA; NIEBEZPIECZEŃSTWO: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE; WSKAZUJE NA OLEJ
- 23 CZYSZCZENIE FILTRA PALIWA; OSTRZEŻENIE: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE SUROWO; WYMIANA PRZEWODU PALIWOWEGO; UWAGA: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE SUROWO; KONTROLA SWORZNI, NAKRĘTEK I ŚRUB
- 24 PRZECHOWYWANIE; Wyszukiwanie usterek; Usterka
- 26 ZNAJDOWANIE I USUWANIE USTEREK; Nieprawidłowy stan
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)