Makita EM2651UH Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
66
KONSERWACJA I NAPRAWY
WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO
Przerobiony olej silnikowy znacznie skraca żywotność ślizgowych i obrotowych elementów. Należy przestrzegać harmonogramu kontroli i
wymiany oleju.
UWAGA: Zasadniczo silnik i olej silnikowy pozostają gorące jeszcze przez jakiś czas po wyłączeniu silnika. Przed przystąpieniem
do wymiany oleju należy się upewnić, że silnik i olej silnikowy wystarczająco ostygły. W przeciwnym wypadku istnieje
ryzyko poparzenia.
Uwaga: W przypadku wlania nadmiernej ilości oleju może dojść do jego zanieczyszczenia lub zapalenia, przy którym pojawi się
biały dym.
Częstotliwość wymiany:
Na początku po każdych 20 godzinach pracy, a następnie po każdych 50 godzinach pracy
Zalecany olej:
SAE 10W-30, klasyfikacja API, klasa SF lub wyższa (4-suwowy silnik samochodowy)
Podczas wymiany wykonać następującą procedurę.
1) Upewnić się, że korek wlewu paliwa jest mocno dokręcony.
2) Podstawić duży pojemnik (np. miskę) pod otwór spustowy.
Korek wlewu
paliwa
Korek wlewu
oleju
Korek wlewu oleju
3) Wykręcić śrubę spustową i zdjąć korek wlewu oleju, aby spuścić olej przez
otwór spustowy.
Zachować ostrożność, aby nie zgubić uszczelki śruby spustowej ani nie
zabrudzić żadnych wyjętych podzespołów.
4) Po spuszczeniu całego oleju założyć uszczelkę na śrubę spustową i mocno
dokręcić śrubę, aby nie mogła się poluzować i spowodować wycieku.
* Za pomocą szmatki całkowicie wytrzeć olej ze śruby i urządzenia.
Śruba spustowa
Uszczelka
Otwór spustowy
Alternatywna metoda spuszczania
Zdjąć korek wlewu oleju, przechylić narzędzie w stronę otworu wlewu oleju i
wylać olej.
Zebrać olej do pojemnika.
UWAGA: Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac w obrębie kosy spalinowej zawsze wyłączyć silnik i wyjąć zatyczkę świecy zapłonowej
(patrz rozdział “Kontrola świecy zapłonowej”).
Zawsze nosić rękawice ochronne!
Aby zapewnić długą żywotność urządzenia i zapobiec jego uszkodzeniu, należy regularnie wykonywać wymienione poniżej czynności.
Codzienna kontrola i konserwacja
– Przed przystąpieniem do pracy sprawdzić urządzenie pod kątem obluzowanych śrub lub brakujących części. Zwrócić szczególną uwagę na
zamocowanie ostrza tnącego lub nylonowej głowicy tnącej.
– Przed przystąpieniem do pracy sprawdzić przewód powietrza chłodzącego pod kątem zatkania oraz stan żeberek cylindra.
W razie potrzeby wyczyścić je.
– Po zakończeniu pracy z urządzeniem wykonać każdorazowo następujące czynności:
• Oczyścić z zewnątrz kosę spalinową i sprawdzić urządzenie pod kątem uszkodzeń.
• Oczyścić filtr powietrza. Podczas pracy w szczególnie zapylonym otoczeniu czyścić filtr kilka razy dziennie.
• Sprawdzić ostrze lub nylonową głowicę tnącą pod kątem uszkodzeń i upewnić się, że jest solidnie zamontowana.
• Sprawdzić, czy jest zachowana wystarczająca różnica pomiędzy prędkością na biegu jałowym a prędkością włączenia, aby się upewnić, że
na biegu jałowym urządzenie tnące nie obraca się (w razie potrzeby zmniejszyć prędkość biegu jałowego).
Jeżeli na biegu jałowym urządzenie nadal się obraca, skonsultować się z najbliższym autoryzowanym serwisem.
– Sprawdzić działanie przełącznika I-O, dźwigni blokującej, dźwigni sterowniczej i przycisku blokady.
Spis treści
- 4 SYMBOLE; Polski
- 5 ZASADY BEZPIECZEŃSTWA; Zalecenia ogólne
- 6 Tankowanie
- 7 Odrzut; Metoda pracy; W celu uniknięcia odrzutu należy przestrzegać poniższych zasad:; Instrukcja konserwacji
- 8 DEKLARACJA ZGODNOŚCI ELEKTROMAGNETYCZNEJ; Nigdy nie prostować, ani nie spawać uszkodzonych
- 11 OPIS CZĘŚCI
- 12 MONTAŻ UCHWYTU; Modele z uchwytem typu “kierownica roweru”
- 13 MONTAŻ OSŁONY; Upewnić się, że używa się oryginalnych ostrzy
- 14 MONTAŻ OSTRZA TNĄCEGO LUB NYLONOWEJ GŁOWICY TNĄCEJ; Montaż ostrza z kluczem do śrub z łbem sześciokątnym na
- 15 Kontrola i uzupełnienie oleju silnikowego; Punkt 1 - Wymiana oleju: “Miarka poziomu oleju”; PRZED ROZPOCZĘCIEM PRACY
- 16 TANKOWANIE; Obchodzenie się z paliwem; WZBRONIONE; Paliwo; Punkt 2 - Wymiana oleju: “Jeżeli olej się wyleje”
- 17 PRAWIDŁOWA OBSŁUGA URZĄDZENIA; Zaczepianie paska naramiennego; ROZRUCH; PRACA; URUCHAMIANIE I WYŁĄCZANIE URZĄDZENIA; Odłączanie
- 18 Środki ostrożności podczas tej czynności:; OTWARTE
- 19 ZATRZYMYWANIE; KONTROLA OBROTÓW NA BIEGU WOLNYM; OSTRZENIE MECHANIZMU TNĄCEGO; NYLONOWA GŁOWICA TNĄCA
- 20 Wymiana nylonowej żyłki
- 21 KONSERWACJA I NAPRAWY; WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO; Częstotliwość wymiany:; Codzienna kontrola i konserwacja
- 22 CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA; NIEBEZPIECZEŃSTWO: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE; WSKAZUJE NA OLEJ
- 23 CZYSZCZENIE FILTRA PALIWA; OSTRZEŻENIE: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE SUROWO; WYMIANA PRZEWODU PALIWOWEGO; UWAGA: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE SUROWO; KONTROLA SWORZNI, NAKRĘTEK I ŚRUB
- 24 PRZECHOWYWANIE; Wyszukiwanie usterek; Usterka
- 26 ZNAJDOWANIE I USUWANIE USTEREK; Nieprawidłowy stan
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)