Makita EM2651UH Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
60
Kontrola i uzupełnienie oleju silnikowego
– Po ostygnięciu silnika wykonać następującą procedurę.
– Ustawić silnik poziomo, wyjąć miarkę poziomu oleju (Rys. 1) i sprawdzić, czy poziom oleju mieści się pomiędzy oznaczeniami górnego i
dolnego limitu (Rys. 2) na rurce olejowej.
– Uzupełnić olej do oznaczenia górnego limitu, jeśli jest go zbyt mało (poziom oleju bliski oznaczenia dolnego limitu) (Rys. 3).
– Obszar w pobliżu zewnętrznych oznaczeń jest przezroczysty, więc ilość oleju wewnątrz można sprawdzić bez konieczności zdejmowania
korka wlewu oleju. Jeśli jednak rurka olejowa będzie bardzo brudna, widoczność może się pogorszyć i trzeba będzie sprawdzić poziom oleju
za pomocą elementu stopniowanego wewnątrz rurki olejowej.
– Orientacyjna częstotliwość dolewania oleju wynosi 10 godzin (10 razy lub 10 zbiorniczków uzupełniających).
Jeżeli olej zmienił kolor lub jest zmieszany z zanieczyszczeniami, należy go wymienić. (Częstotliwość i sposób wymiany: patrz P 66)
Zalecany olej:
SAE 10W-30, klasyfikacja API, klasa SF lub wyższa (4-suwowy silnik samochodowy)
Pojemność oleju:
Ok. 0,08 l
Uwaga: Jeżeli silnik nie jest utrzymywany w położeniu pionowym, olej może rozlać się wokół silnika lub można wlać go za dużo.
W przypadku wlania nadmiernej ilości oleju może dojść do jego zanieczyszczenia lub zapalenia, przy którym pojawi się biały dym.
Punkt 1 - Wymiana oleju: “Miarka poziomu oleju”
– Usunąć kurz lub brud nagromadzony wokół otworu wlewu oleju i wyjąć miarkę poziomu oleju.
– Chronić odkręconą miarkę poziomu oleju przed zanieczyszczeniem piaskiem lub kurzem. W przeciwnym wypadku piasek lub kurz
przyklejony do miarki może spowodować nieprawidłowy obieg oleju lub zużycie części silnika, prowadząc do awarii.
Rys. 1
Rys. 2 Rurka olejowa
Rys. 3
PRZED ROZPOCZĘCIEM PRACY
(1) Trzymać silnik poziomo i zdjąć korek wlewu oleju.
(2) Napełnić olejem do oznaczenia górnego limitu. (patrz Rys. 3)
Do napełniania należy użyć butelki z olejem.
(3) Solidnie dokręcić korek wlewu oleju. Zbyt słabe dokręcenie może
spowodować wyciek oleju.
Korek wlewu oleju
Rurka olejowa
Wewnętrzny
element
stopniowany
(górny limit)
Zewnętrzne
oznaczenie
(dolny limit)
Wewnętrzny
element
stopniowany
(dolny limit)
Zewnętrzne oznaczenie
(górny limit)
Olej
Napełniać olejem,
aż jego górny
poziom sięgnie
wewnętrznego
elementu
stopniowanego
(górny limit).
Obszar między
zewnętrznym górnym
i dolnym limitem jest
przezroczysty, więc
poziom oleju można
sprawdzić z zewnątrz
na podstawie tych
oznaczeń.
Spis treści
- 4 SYMBOLE; Polski
- 5 ZASADY BEZPIECZEŃSTWA; Zalecenia ogólne
- 6 Tankowanie
- 7 Odrzut; Metoda pracy; W celu uniknięcia odrzutu należy przestrzegać poniższych zasad:; Instrukcja konserwacji
- 8 DEKLARACJA ZGODNOŚCI ELEKTROMAGNETYCZNEJ; Nigdy nie prostować, ani nie spawać uszkodzonych
- 11 OPIS CZĘŚCI
- 12 MONTAŻ UCHWYTU; Modele z uchwytem typu “kierownica roweru”
- 13 MONTAŻ OSŁONY; Upewnić się, że używa się oryginalnych ostrzy
- 14 MONTAŻ OSTRZA TNĄCEGO LUB NYLONOWEJ GŁOWICY TNĄCEJ; Montaż ostrza z kluczem do śrub z łbem sześciokątnym na
- 15 Kontrola i uzupełnienie oleju silnikowego; Punkt 1 - Wymiana oleju: “Miarka poziomu oleju”; PRZED ROZPOCZĘCIEM PRACY
- 16 TANKOWANIE; Obchodzenie się z paliwem; WZBRONIONE; Paliwo; Punkt 2 - Wymiana oleju: “Jeżeli olej się wyleje”
- 17 PRAWIDŁOWA OBSŁUGA URZĄDZENIA; Zaczepianie paska naramiennego; ROZRUCH; PRACA; URUCHAMIANIE I WYŁĄCZANIE URZĄDZENIA; Odłączanie
- 18 Środki ostrożności podczas tej czynności:; OTWARTE
- 19 ZATRZYMYWANIE; KONTROLA OBROTÓW NA BIEGU WOLNYM; OSTRZENIE MECHANIZMU TNĄCEGO; NYLONOWA GŁOWICA TNĄCA
- 20 Wymiana nylonowej żyłki
- 21 KONSERWACJA I NAPRAWY; WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO; Częstotliwość wymiany:; Codzienna kontrola i konserwacja
- 22 CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA; NIEBEZPIECZEŃSTWO: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE; WSKAZUJE NA OLEJ
- 23 CZYSZCZENIE FILTRA PALIWA; OSTRZEŻENIE: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE SUROWO; WYMIANA PRZEWODU PALIWOWEGO; UWAGA: SUBSTANCJE ŁATWOPALNE SUROWO; KONTROLA SWORZNI, NAKRĘTEK I ŚRUB
- 24 PRZECHOWYWANIE; Wyszukiwanie usterek; Usterka
- 26 ZNAJDOWANIE I USUWANIE USTEREK; Nieprawidłowy stan
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)