OSTRZENIE; łę; KONSERWACJA; ęś - Hitachi CS40Y HTC-CS40Y - Instrukcja obsługi - Strona 26

Hitachi CS40Y HTC-CS40Y Piła elektryczna – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 57
Ładowanie instrukcji

45

Polski

UWAGA

Zapewni

ć

,

ż

e prowadnica nie zostanie

ś

ci

ś

ni

ę

ta w

k

ł

odzie.

Podczas pracy na pochy

ł

o

ś

ciach pami

ę

ta

ć

o tym,

aby sta

ć

od strony nad k

ł

od

ą

. W przypadku stania

od strony pod k

ł

od

ą

, odci

ę

ta cz

ęść

k

ł

ody mo

ż

e si

ę

stoczy

ć

na wykonuj

ą

cego ci

ę

cie.

4.

Ś

cinanie

drzew

(1) Podci

ąć

(

1

jak pokazano na

Rys.

22

).

Wykona

ć

podci

ę

cie w kierunku, w któr ym drzewo ma

upa

ść

.

G

łę

boko

ść

podci

ę

cia powinna wynosi

ć

1/3

ś

rednicy drzewa. Nigdy nie wolno

ś

cina

ć

drzew bez

odpowiedniego podci

ę

cia.

(2) Doci

ąć

(

2

jak pokazano na

Rys.

22

).

Doci

ę

cie wykona

ć

oko

ł

o 5 cm powy

ż

ej i równolegle do

podci

ę

cia poziomego.

Je

ż

eli w czasie ci

ę

cia

ł

a

ń

cuch zostanie zakleszczony,

zatrzyma

ć

pi

łę

i u

ż

y

ć

klinów do jej uwolnienia. Nie

wolno przecina

ć

drzewa.

UWAGA

Ś

cinki drzew nie wolno prowadzi

ć

w sposób

powoduj

ą

cy zagro

ż

enie dla jakiejkolwiek osoby,

uderzenie w jakiekolwiek przewody u

ż

ytkowe lub

jakiekolwiek zniszczenia mienia.

Pami

ę

ta

ć

o tym, aby sta

ć

na stronie pochy

ł

o

ś

ci

powy

ż

ej drzewa, poniewa

ż

mo

ż

e si

ę

ono stoczy

ć

lub

zsun

ąć

po

ś

ci

ę

ciu.

OSTRZENIE

OSTRZA

Ł

A

Ń

CUCHA

UWAGA

Przed wykonaniem poni

ż

szych czynno

ś

ci upewni

ć

si

ę

,

ż

e

ź

ród

ł

o pr

ą

du zosta

ł

o od

łą

czone od narz

ę

dzia.

Za

ł

o

ż

y

ć

r

ę

kawice ochronne na r

ę

ce.

T

ę

pe i zu

ż

yte z

ę

by

ł

a

ń

cucha zmniejszaj

ą

wydajno

ść

narz

ę

dzia i niepotrzebnie obci

ąż

aj

ą

silnik i ró

ż

ne

cz

ęś

ci urz

ą

dzenia. Dla zachowania optymalnej

wydajno

ś

ci nale

ż

y cz

ę

sto sprawdza

ć

z

ę

by tn

ą

ce

ł

a

ń

cucha i utrzymywa

ć

w stanie odpowiednio

naostrzonym i ustawionym. Ostrzenie z

ę

bów tn

ą

cych

i ustawianie ogranicznika zag

łę

biania powinno

by

ć

prowadzone w

ś

rodkowej cz

ęś

ci prowadnicy z

ł

a

ń

cuchem w odpowiedni sposób zamontowanym na

urz

ą

dzeniu.

1.

Ostrzenie

ostrza

Wchodz

ą

cy w sk

ł

ad osprz

ę

tu pilnik okr

ą

g

ł

y nale

ż

y

docisn

ąć

do ostrza

ł

a

ń

cucha tak, aby jedna pi

ą

ta

ś

rednicy wystawa

ł

a ponad ko

ń

cówk

ę

ostrza, jak

pokazano na

Rys.

23

. Naostrzy

ć

ostrza prowadz

ą

c

pilnik okr

ą

g

ł

y pod k

ą

tem 30°

w stosunku do

prowadnicy, jak pokazano na

Rys.

24

, zapewniaj

ą

c,

ż

e pilnik okr

ą

g

ł

y trzymany jest prosto, jak pokazano

na

Rys.

25

. Zapewni

ć

,

ż

e wszystkie ostrza pi

ł

y

zostan

ą

spi

ł

owane pod tym samym k

ą

tem, albo

dojdzie do pogorszenia sprawno

ś

ci ci

ę

cia narz

ę

dzia.

Odpowiednie k

ą

ty do prawid

ł

owego ostrzenia ostrzy

pokazano na

Rys.

26

.

Zachowa

ć

jednakow

ą

d

ł

ugo

ść

obcinaków.

2.

Regulacja

sprawdzianu

g

łę

boko

ś

ci

Aby wykona

ć

t

ę

czynno

ść

nale

ż

y u

ż

y

ć

dodatkowych akcesoriów takich jak prowadnik z
g

łę

boko

ś

ciomierzem oraz standardowy pilnik p

ł

aski

dost

ę

pny w lokalnych sieciach sprzeda

ż

y. Rozmiar

pokazany na

Rys.

27

nazywany jest g

łę

boko

ś

ci

ą

ci

ę

cia. G

łę

boko

ść

ci

ę

cia wskazuje na g

łę

boko

ść

naci

ę

cia (wci

ę

cia) i musi by

ć

zachowywana z du

żą

dok

ł

adno

ś

ci

ą

. Optymalna g

łę

boko

ść

ci

ę

cia dla tego

urz

ą

dzenia to 0,635 mm.

Po powtarzaj

ą

cych si

ę

ostrzeniach g

łę

boko

ść

ci

ę

cia b

ę

dzie si

ę

zmniejsza

ć

. Odpowiednio, po

ka

ż

dych 3-4 ostrzeniach, umie

ś

ci

ć

prowadnik z

g

łę

boko

ś

ciomierzem tak jak pokazano na

Rys.

28

i zeszlifowa

ć

cz

ęść

wystaj

ą

c

ą

powy

ż

ej górnej

p

ł

aszczyzny prowadnika z g

łę

boko

ś

ciomierzem.

KONSERWACJA

I

KONTROLA

1.

Kontrola

ł

a

ń

cucha

(1) Zapewnia

ć

okresow

ą

kontrol

ę

napi

ę

cia

ł

a

ń

cucha.

Je

ż

eli

ł

a

ń

cuch si

ę

polu

ź

ni

ł

, ustawi

ć

napi

ę

cie tak

jak jest to podane w cz

ęś

ci “Ustawianie napi

ę

cia

ł

a

ń

cucha”.

(2) Kiedy z

ę

by tn

ą

c

ł

a

ń

cucha st

ę

pi

ą

si

ę

, naostrzy

ć

je

tak, jak jest to podane w cz

ęś

ci “Ostrzenie ostrza

ł

a

ń

cucha”.

(3) Po zako

ń

czeniu ci

ę

cia, dok

ł

adnie nasmarowa

ć

ł

a

ń

cuch i prowadnic

ę

wciskaj

ą

c przycisk spustu

oleju trzy lub czter y razy kiedy

ł

a

ń

cuch si

ę

obraca.

Zapobiegnie to rdzewieniu.

2.

Czyszczenie

prowadnicy

Kiedy rowek lub otwór olejowy prowadnicy zostaj

ą

zanieczyszczone trocinami, kr

ąż

enie oleju jest

zak

ł

ócone, co mo

ż

e doprowadzi

ć

do zniszczenia

urz

ą

dzenia. Od czasu do czasu zdejmowa

ć

os

ł

on

ę

ł

a

ń

cucha i oczyszcza

ć

rowek i otwór olejowy na

d

ł

ugo

ść

przewodu, tak jak pokazano na

Rys.

29

.

3.

Czyszczenie

wewn

ę

trznej

cz

ęś

ci

bocznej

os

ł

ony

Dzia

ł

anie tarczy napinaj

ą

cej oraz pokr

ę

t

ł

a mo

ż

e sta

ć

si

ę

oporne je

ż

eli wiór y lub inne cia

ł

a obce nagromadz

ą

si

ę

wewn

ą

trz bocznej os

ł

ony i w niektór ych

przypadkach mog

ą

ca

ł

kowicie przesta

ć

si

ę

porusza

ć

.

Po u

ż

yciu pi

ł

y

ł

a

ń

cuchowej i wymianie

ł

a

ń

cucha

pi

ł

y, w

ł

o

ż

y

ć

p

ł

aski

ś

rubokr

ę

t w szpar

ę

poni

ż

ej

traczy napinaj

ą

cej tak jak pokazano na

Rys.

30

,

unie

ść

pokr

ę

t

ł

o i tarcz

ę

napinaj

ą

c

ą

i powoli wysun

ąć

ś

rubokr

ę

t, aby oczy

ś

ci

ć

wn

ę

trze pokr ywy bocznej i

usun

ąć

wszystkie wiór y.

4.

Sprawdzanie

szczotek

w

ę

glowych

(Rys.

31)

Silnik

u

ż

ywa szczotek w

ę

glowych, które si

ę

z czasem

zu

ż

ywaj

ą

. Poniewa

ż

nadmiernie zu

ż

yta szczotka

w

ę

glowa mo

ż

e spowodowa

ć

k

ł

opoty z silnikiem,

wymieniaj szczotki w

ę

glowe na nowe o tych samych

numerach widocznych na ilustracji kiedy si

ę

zu

ż

yj

ą

lub

gdy dochodzi do “granicy zu

ż

ycia”. Dodatkowo zawsze

utrzymuj szczotki w

ę

glowe w czysto

ś

ci i upewnij si

ę

ż

e

swobodnie si

ę

przesuwaj

ą

w obsadach.

Ilo

ść

szczotek w

ę

glowych jest zró

ż

nicowana w

zale

ż

no

ś

ci od wykorzystywanego napi

ę

cia.

5.

Wymiana

szczotek

w

ę

glowych

Wymontowa

ć

os

ł

on

ę

szczotek wkr

ę

takiem p

ł

askim. W

takiej sytuacji

ł

atwo jest wyci

ą

gn

ąć

szczotki. (

Rys.

32

)

UWAGA

Nale

ż

y post

ę

powa

ć

ostro

ż

nie, aby nie zdeformowa

ć

uchwytu szczotek.

6.

Sprawdzanie

ś

rub

mocuj

ą

cych

Regularnie sprawdzaj wszystkie mocuj

ą

ce

ś

ruby

i upewnij si

ę

,

ż

e s

ą

mocno przykr

ę

cone. Je

ś

li

która

ś

z nich si

ę

obluzuje, natychmiast j

ą

przykr

ęć

.

Zaniedbanie tego mo

ż

e spowodowa

ć

powa

ż

ne

zagro

ż

enie.

7.

Konserwacja

silnika

Uzwojenie silnika stanowi kluczowy element

narz

ę

dzia.

Nale

ż

y bardzo dok

ł

adnie pilnowa

ć

, aby uzwojenie nie

zosta

ł

o uszkodzone i/lub zmoczone wod

ą

lub olejem.

000Book̲CS30Y̲EE.indb   45

000Book̲CS30Y̲EE.indb   45

2013/04/10   11:12:27

2013/04/10   11:12:27

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)