URUCHOMIENIE; Tabela mieszania paliwa:; ŁĄ - AL-KO FRS 4125 - Instrukcja obsługi - Strona 7

AL-KO FRS 4125 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 24
Ładowanie instrukcji



PL 6

5 URUCHOMIENIE

5.1

Paliwo i olej:

1. Silnik podkaszarki jest silnikiem dwusuwowym i

wymaga zastosowania mieszanki benzyny bez-
o

ł

owiowej i oleju dwusuwowego w stosunku 25:1

(patrz tabel mieszania paliwa).

2. Zaleca

si

ę

wymiesza

ć

maksymalnie 5 litrów ben-

zyny/mieszanki oleju, poniewa

ż

ta ilo

ść

wystarcza

na oko

ł

o 12-15 godzin pracy, a starsza mieszan-

ka benzyny i oleju nie zapewnia optymalnego
smarowania.

Nie stosowa

ć

czystej benzyny. Powstaje nie-

bezpiecze

ń

stwo trwa

ł

ego uszkodzenia silnika,

przez co zostaj

ą

uniewa

ż

nione wszelkie rosz-

czenie gwarancyjne. Nie stosowa

ć

mieszanki

benzynowo-olejowej, która by

łą

przechowy-

wana d

ł

u

ż

ej ni

ż

90 dni.

Stosowa

ć

tylko mieszank

ę

benzynowo-

olejow

ą

w stosunku 25:1. Nie zmienia

ć

nigdy

stosunku mieszanki tak

ż

e wtedy, gdy przy

niektórych rodzajach oleju zalecane jest inne
mieszanie. Powoduje to w wyniku niewystar-
czaj

ą

cego smarowania uszkodzenie silnika i

uniewa

ż

nienie wszelkich roszcze

ń

gwarancyj-

nych

Tabela mieszania paliwa:

Benzyna Olej

dwusuwowy

1 Litr (1000 cm³)

0,040 l (40 cm³)

3 Litry (3000 cm³)

0,120 l (120 cm³)

5 Litrów (5000 cm³)

0,200 l (200 cm³)

5.2 W

łą

czenie silnika:

Wskazówka:

Przeczyta

ć

najpierw instrukcje za

łą

cze-

nia silnika w stanie zimnym i ciep

ł

ym, i przeprowadzi

ć

wtedy odpowiednie czynno

ś

ci w celu w

łą

czenia. Usta-

wi

ć

urz

ą

dzenie na twardej i p

ł

askiej powierzchni, przy-

trzyma

ć

urz

ą

dzenie jedn

ą

r

ę

k

ą

za uchwyt i poci

ą

gn

ąć

drug

ą

r

ę

k

ą

za uchwyt linki ci

ę

gnowej.

Wskazówka:

Aby obci

ąż

enie silnika podczas w

łą

cza-

nia i nagrzewania silnika by

ł

o mo

ż

liwie ma

ł

e, obci

ąć

nadmiarow

ą

d

ł

ugo

ść

ż

y

ł

ki tn

ą

cej do 13 cm.

5.2.1 W

ŁĄ

CZENIE ZIMNEGO SILNIKA

1. Ustawi

ć

w

łą

cznik zap

ł

onu na „Start”.

2. Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

w pozycji „Lock off“ (2) do we-

wn

ą

trz. Zwolni

ć

blokad

ę

prze

łą

cznika (3) i bloka-

d

ę

gazu (4). Ponownie ustawi

ć

w

łą

cznik „Lock off“

. D

ź

wignia gazu ustawi si

ę

na pe

ł

en gaz.

3. Urz

ą

dzenie posiada d

ł

awik, który umo

ż

liwia 2

ustawienia: d

ł

awik/”CHOKE” ( ) i dzia

ł

anie/„RUN”

( ). Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

d

ł

awika w pozycji d

ł

a-

wik/”CHOKE” ( )

4. Do

za

łą

czenia wtrysn

ąć

paliwo do ga

ź

nika. Przy-

cisn

ąć

dziesi

ę

ciokrotnie przycisk przelewu w ga

ź

-

niku.

5. Wyci

ą

gn

ąć

krótki odcinek linki za

łą

czaj

ą

cej a

ż

do

oporu (oko

ł

o 10 cm). Dla uzyskania silnej iskry

zap

ł

onowej wymaga to g

ł

adkiego, energicznego

poci

ą

gni

ę

cia. Poci

ą

gn

ąć

link

ę

za

łą

czaj

ą

c

ą

silnie i

szybko czterokrotnie.

6. Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

d

ł

awika w pozycji „RUN” ( ).

7. Je

ś

li silnik nie za

łą

czy si

ę

powtórzy

ć

kroki 1-6

PRZESTRZEGA

Ć

:

Je

ś

li silnik nie za

łą

czy po wielo-

krotnych próbach, zapozna

ć

si

ę

z rozdzia

ł

em „Usuwa-

nie uszkodze

ń

silnika”.

PRZESTRZEGA

Ć

:

Ci

ą

gn

ąć

link

ę

za

łą

czaj

ą

ca zawsze

na wprost. Je

ś

li linka jest wyci

ą

gana pod k

ą

tem, po-

woduje to tarcie. W wyniku tarcia linka zostaje przetar-
ta i szybciej si

ę

zu

ż

ywa. Trzyma

ć

zawsze uchwyt linki,

gdy jest ona wci

ą

gan

ą

z powrotem. Nigdy nie pusz-

cza

ć

linki z pozycji wyci

ą

gni

ę

tej. Powoduje to strz

ę

pie-

nie i przetarcie linki, jak równie

ż

uszkodzenie cz

ęś

ci

za

łą

czaj

ą

cej.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)