OBSŁUGA; Testy systemu interblokady; Sprawdzanie BEZPIECZEŃSTWA działania; Zalecenia dotyczące oleju; Syntetyczny 5W - Flymo Contour 500 XT 9669524-62 - Instrukcja obsługi - Strona 23

Flymo Contour 500 XT 9669524-62 Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 39
Ładowanie instrukcji

20

www.snapper.com

OBSŁUGA

Testy systemu interblokady

zabezpieczającej

Ta maszyna wyposażona jest w przełączniki

interblokady zabezpieczającej i inne

urządzenia zabezpieczające. Te systemy zabezpieczające

założone są dla Twojego bezpieczeństwa: nie należy

próbować ominąć tych przełączników zabezpieczających i

nigdy nie należy manipulować zabezpieczeniami ochron-

nymi. Należy często sprawdzać ich działanie.

Sprawdzanie BEZPIECZEŃSTWA działania

Maszyna wyposażona jest w przełącznik siedzenia systemu

zabezpieczającego. Należy sprawdzić działanie przełącznika

siodełka każdej jesieni i na wiosnę przy pomocy następują-

cych testów:

Test 1 — Silnik NIE POWINIEN włączać się jeżeli:

• Przełącznik PTO jest włączony (ON), LUB
• Pedał hamulca NIE JEST w pełni dociśnięty (hamulec

parkingowy wyłączony - OFF), LUB

• Dźwignia samoczynnego utrzymywania stałej szybkości

NIE JEST na luzie (NEUTRAL).

Test 2 — Silnik POWINIEN włączyć się i zastartować jeżeli:

• Prowadzący siedzi na siodełku ORAZ.
• Przełącznik PTO jest wyłączony (OFF), ORAZ
• Pedał hamulca jest w pełni dociśnięty (hamulec

parkingowy włączony - ON), ORAZ

• Dźwignia samoczynnego utrzymywania stałej szybkości

jest na luzie (NEUTRAL).

Test 3 — Silnik powinien WYŁĄCZYĆ SIĘ jeśli:

• Operator podniesie się z siedzenia przy włączonym PTO

LUB

• Operator podniesie się z siedzenia przy NIECAŁKOWICIE

wciśniętym pedale hamulca (hamulec postojowy WYŁĄC-

ZONY)

Test 4 — Sprawdzić czas zatrzymywania ostrza

Ostrza kosiarki i napęd pasowy kosiarki powinny całkowicie

zatrzymać się w przeciągu pięciu sekund po wyłączeniu

(OFF) elektrycznego przełącznika PTO (prowadzący wstaje z

siodełka). Jeśli pas napędowy kosiarki nie zatrzyma się w

ciągu pięciu sekund, należy skontaktować się z autory-

zowanym dealerem.

Test 5 — Sprawdzanie opcji koszenia tyłem (RMO)

• Silnik powinien się wyłączyć przy próbie jazdy do tyłu

jeżeli włączone zostało PTO, a RMO nie zostało włąc-

zone.

• Światło RMO powinno zaświecić się kiedy RMO zostało

włączone.

OSTRZEŻENIE

Jeżeli maszyna nie przejdzie przez test

bezpieczeństwa, nie należy jej używać. Należy

skontaktować się z autoryzowanym dealerem. W

żadych okolicznościach nie należy próbować

udaremniać celu systemu interblokady

zabezpieczającej.

Zalecenia dotyczące oleju

Aby osiągnąć najlepszą wydajność silnika zaleca się
stosowanie olejów firmy Briggs & Stratton z certyfikatem
gwarancji. Dopuszczalne są inne oleje detergentowe
wysokiej jakości, jeśli sklasyfikowane są jako oleje klasy SF,
SG, SH, SJ, lub wyższej. Nie używać dodatków
specjalnych.
Temperatury zewnętrzne wyznaczają właściwą lepkość
oleju dla silnika. Najlepszą lepkość dla zakresu temperatur
zewnętrznych należy wybrać przy użyciu wykresu.

Sprawdzanie/uzupełnianie oleju

Przed uzupełnieniem lub sprawdzeniem poziomu oleju
• Ustawić silnik poziomo.
• Oczyścić z wszelkich zanieczyszczeń obszar wlewu

paliwa.

1. Wyjąć prętowy wskaźnik poziomu (

A

, Rysunek 4) i

wytrzeć czystą ściereczką.

2. Włożyć i wsunąć do oporu prętowy wskaźnik poziomu.
3. Wyjąć wskaźnik i sprawdzić poziom oleju. Powinien on

sięgać do oznaczenia PEŁNY (

B

) na prętowym

wskaźniku poziomu.

4. Jeśli poziom jest niski, powoli wlać olej do zbiornika

oleju (

C

). Nie przepełniać. Po uzupełnieniu oleju należy

zaczekać jedną minutę, a następnie ponownie
sprawdzić poziom oleju.

UWAGA: Nie uzupełniać oleju przez szybki spust oleju (

L

,

Ilustracja 3) (jeśli jest na wyposażeniu).

5. Włożyć i wsunąć do oporu prętowy wskaźnik poziomu.

Syntetyczny 5W

-30

* W temperaturach niższych niż 4°C (40°F) stosowanie SAE 30 utrudni rozruch.
** W temperaturach powyżej 27°C (80°F) stosowanie 10W-30 może spowodować

zwiększone zużycie oleju. Częściej sprawdzać poziom oleju.

Not for

Reproduction

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)