Ryobi RCS5133CB 5133001860 Piła łańcuchowa – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
156
| Polski
SPOSÓB U
Ż
YCIA
PALIWO I TANKOWANIE
Bezpiecze
ń
stwo pracy z paliwem
OSTRZE
Ż
ENIE
Przed przyst
ą
pieniem do tankowania nale
ż
y
bezwzgl
ę
dnie wy
łą
czy
ć
silnik. Nigdy nie wolno wlewa
ć
paliwa do zbiornika narz
ę
dzia, którego silnik pracuje
lub jest jeszcze gor
ą
cy. Przed uruchomieniem silnika
nale
ż
y odsun
ąć
si
ę
na odleg
ł
o
ść
co najmniej 10 m od
miejsca, w którym tankowali
ś
cie. Palenie zabronione!
Nie zastosowanie si
ę
do tego ostrze
ż
enia mo
ż
e
spowodowa
ć
ci
ęż
kie obra
ż
enia cia
ł
a.
OSTRZE
Ż
ENIE
Upewnijcie si
ę
ż
e nie ma wycieku paliwa z narz
ę
dzia.
Znalezione nale
ż
y usun
ąć
przed rozpocz
ę
ciem
u
ż
ywania urz
ą
dzenia, aby zapobiec powstaniu po
ż
aru
lub oparzeniom.
■
Zachowa
ć
ostro
ż
no
ść
podczas wykonywania czynno
ś
ci
zwi
ą
zanych z paliwem, jest ono wysoce
ł
atwopalne.
■
Zawsze uzupe
ł
nia
ć
paliwo poza pomieszczeniami, z
dala od potencjalnych
ź
róde
ł
zap
ł
onu. Nie wdycha
ć
oparów paliwa.
■
Unikajcie zetkni
ę
cia si
ę
paliwa czy oleju z wasz
ą
skór
ą
.
W razie kontaktu nale
ż
y natychmiast przemy
ć
dane
miejsce myd
ł
em i du
żą
ilo
ś
ci
ą
wody.
■
Unika
ć
przede wszystkim dostania si
ę
benzyny lub oleju
do oczu. Je
ż
eli benzyna lub olej dostan
ą
si
ę
do oczu,
nale
ż
y je natychmiast przemy
ć
czyst
ą
wod
ą
. Je
ż
eli po
przemyciu oczy s
ą
nadal podra
ż
nione, skonsultujcie si
ę
niezw
ł
ocznie z lekarzem.
Sporz
ą
dzanie mieszanki paliwowej
■
Wasze narz
ę
dzie jest nap
ę
dzane silnikiem
dwusuwowym wymagaj
ą
cym uprzedniego sporz
ą
dzenia
mieszanki benzyny z olejem syntetycznym do silników
dwusuwowych (stosunek 2%). Zmieszajcie benzyn
ę
bezo
ł
owiow
ą
z olejem do silników 2-suwowych w
czystym zbiorniku zatwierdzonym do przechowywania
benzyny.
■
Silnik ten dzia
ł
a na benzyn
ę
bezo
ł
owiow
ą
do pojazdów
o liczbie oktanowej 91 ([R + M]/2) lub wy
ż
szej.
■
Nie stosowa
ć
jakichkolwiek dost
ę
pnych na stacjach
paliw rodzajów gotowych mieszanek benzyny i
ś
rodków
smarnych, w tym przeznaczonych do stosowania w
skuterach, motocyklach itp.
■
Nale
ż
y stosowa
ć
oleje wysokiej jako
ś
c i,
samomieszaj
ą
ce, przeznaczone do silników
dwusuwowych ch
ł
odzonych olejem. Nie stosowa
ć
zwyk
ł
ych olejów silnikowych lub olejów do silników
dwusuwowych pozaburtowych.
■
Zmieszajcie 2 % oleju z benzyn
ą
. Czyli stosunek 50 :1.
■
Wymieszajcie dobrze paliwo przed ka
ż
dym
tankowaniem.
■
Mieszank
ę
nale
ż
y sporz
ą
dza
ć
w ma
ł
ych ilo
ś
ciach.
Nie przygotowujcie wi
ę
cej ni
ż
odpowiednik zu
ż
ycia
na miesi
ą
c. Zalecany jest
ś
rodek smarny do silników
dwusuwowych z stabilizatorem paliwa.
OBJA
Ś
NIENIE:
Uszkodzenie uk
ł
adu paliwowego lub
problemy z kultur
ą
pracy silnika wynik
ł
e z zastosowania
paliwa o zbyt du
ż
ej zawarto
ś
ci utleniaczy zgodnie
z powy
ż
szym zestawieniem nie s
ą
obj
ę
te umow
ą
gwarancyjn
ą
.
Nape
ł
nianie zbiornika paliwa
Patrz str. 319.
■
Aby niedopu
ś
ci
ć
do zanieczyszczenia paliwa, nale
ż
y
oczy
ś
ci
ć
powierzchni
ę
zbiornika wokó
ł
korka wlewu
paliwa.
■
Poluzowa
ć
powoli korek paliwa.
■
Mieszank
ę
paliwow
ą
nale
ż
y wlewa
ć
ostro
ż
nie do
zbiornika. Unikaj
ą
c rozlania jej.
■
Przed dokr
ę
ceniem korka paliwa nale
ż
y oczy
ś
ci
ć
i
sprawdzi
ć
jego uszczelk
ę
.
■
Natychmiast po tankowaniu nale
ż
y za
ł
o
ż
y
ć
korek
wlewu paliwa i dokr
ę
ci
ć
go mocno. Wytrze
ć
natychmiast
rozchlapane paliwo.
OBJA
Ś
NIENIE:
Emisja dymu przez silnik w trakcie
pierwszego u
ż
ycia i bezpo
ś
rednio po nim jest zjawiskiem
normalnym.
DOLEWANIE OLEJU SMAROWANIA
Ł
A
Ń
CUCHA
Patrz str. 319.
OSTRZE
Ż
ENIE
Nigdy nie wolno pracowa
ć
bez
ś
rodka smarnego
ł
a
ń
cucha. Je
ś
li
ł
a
ń
cuch pilarki b
ę
dzie pracowa
ł
bez
smarowania, mo
ż
e doj
ść
do uszkodzenia
ł
a
ń
cucha
pilarki i prowadnicy. W rezultacie konieczne jest cz
ę
ste
sprawdzanie poziomu oleju, w tym zawsze przed
rozpocz
ę
ciem u
ż
ytkowania produktu.
1. Wyczy
ś
ci
ć
powierzchni
ę
wokó
ł
korka oleju, aby nie
dopu
ś
ci
ć
do zanieczyszczenia.
2. Odkr
ę
ci
ć
i zdj
ąć
korek oleju ze zbiornika oleju.
3. Wla
ć
olej do zbiornika oleju i kontrolowa
ć
wska
ź
nik
poziomu oleju. Podczas wlewania oleju nale
ż
y
zachowa
ć
ostro
ż
no
ść
, aby do zbiornika oleju nie
dosta
ł
y si
ę
ż
adne zanieczyszczenia.
4. Za
ł
o
ż
y
ć
i przykr
ę
ci
ć
korek oleju. Wytrze
ć
rozlany olej.
5. Jeden pe
ł
ny zbiornik oleju umo
ż
liwia korzystanie z
produktu przez 20–40 min.
OBJA
Ś
NIENIE:
Prawid
ł
owo dzia
ł
aj
ą
cy uk
ł
ad smarowania
ł
a
ń
cucha i prowadnicy w normalnych warunkach usuwa
olej z
ł
a
ń
cucha podczas pracy. Aby sprawdzi
ć
dzia
ł
anie
uk
ł
adu smarowania
ł
a
ń
cucha i prowadnicy, nale
ż
y
skierowa
ć
koniec
ł
a
ń
cucha na jasne t
ł
o, np. na gazet
ę
. Po
krótkim czasie powinna by
ć
widoczna wyra
ź
na linia oleju.
Zalecany olej smarowy
ł
a
ń
cucha
■
Producent zaleca stosowanie wy
łą
cznie oleju
smarowego Ryobi do pilarek
ł
a
ń
cuchowych. (Dost
ę
pne
u autoryzowanego przedstawiciela serwisu)
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)