Telwin THUNDER 304 CE KOHLER 825002 Generator – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
- 98 -
szybko podnieś elektrodę nad jeziorko spawalnicze, żeby zgasić
łuk.
WYGLĄD ŚCIEGU SPAWALNICZEGO
Rys. I
7. UŻYWANIE MOTOSPAWARKI JAKO PRĄDNICY PRĄDU
PRZEMIENNEGO
- Sprawdź, czy urządzenie jest podłączone do palika uziemiającego,
jak opisano w rozdziale 5. INSTALACJA.
- Sprawdź czy wartość napięcia wyposażenia odpowiada wartości
napięcia dostarczanej przez gniazdo pomocnicze.
- Podłącz wtyczkę narzędzia do specjalnego gniazda urządzenia
(Rys. B-7 lub C-7, C-8).
- Przełącz przełącznik do pozycji
230V 1~
(Rys. B-1) (tylko
WERSJA 200A AC).
UWAGA
!
- Obciążenie należy podłączyć dopiero po włączeniu silnika.
- Przed wyłączeniem silnika należy zawsze odłączyć obciążenie.
- W przypadku, kiedy gniazda AC są przeciążone lub podłączone
oprzyrządowanie
funkcjonuje
nieprawidłowo
zadziałają
zabezpieczenia termiczne (Rys. B-6 lub C-6).
- Reset nie następuje w trybie automatycznym. Aby przywrócić
system do stanu funkcjonowania (RESET) NALEŻY ponownie
włączyć zabezpieczenie termiczne.
- W wersji 200A AC nie jest możliwe jednoczesne używanie
urządzenia jako spawarki i prądnicy.
- W wersji 300A DC zaleca się nieużywanie urządzenia jednocześnie
jako spawarki i prądnicy (napięcie wyjściowe nie będzie stałe).
Podłączanie urządzenia i dostarczanie energii
elektrycznej do sieci elektrycznej budynku jest zabronione i
niebezpieczne.
8. KONSERWACJA
UWAGA!
PRZED
WYKONANIEM
OPERACJI
KONSERWACYJNYCH
NALEŻY
UPEWNIĆ
SIĘ,
ŻE
MOTOSPAWARKA ZOSTAŁA WYŁĄCZONA.
KONSERWACJA ZWYKŁA
OPERACJE
KONSERWACJI
ZWYKŁEJ
MOGĄ
BYĆ
WYKONYWANE PRZEZ OPERATORA.
KONSERWACJA SILNIKA SPALINOWEGO O ZAPŁONIE
ISKROWYM
Wykonać zaprogramowane operacje kontroli i konserwacji,
podane przez producenta silnika o zapŁonie iskrowym w
INSTRUKCJI UŻYTKOWNIKA.
NADZWYCZAJNA KONSERWACJA
OPERACJE NADZWYCZAJNEJ KONSERWACJI MUSZĄ
BYĆ WYKONYWANE WYŁĄCZNIE PRZEZ PERSONEL
DOŚWIADCZONY LUB WYKWALIFIKOWANY W ZAKRESIE
ELEKTRYCZNO-MECHANICZNYM,
ZGODNIE
Z
NORMĄ
TECHNICZNĄ IEC/EN 60974-4.
UWAGA! PRZED WYJĘCIEM PANELI MOTOSPAWARKI
I DOSTANIEM SIĘ DO JEJ WNĘTRZA NALEŻY UPEWNIĆ SIĘ, ŻE
ZOSTAŁA WCZEŚNIEJ WYŁĄCZONA.
Ewentualne kontrole wykonywane pod napięciem wewnątrz
motospawarki mogą grozić poważnym szokiem elektrycznym,
powodowanym przez bezpośredni kontakt z częściami
znajdującymi się pod napięciem lub/i mogą one powodować
uszkodzenia, wynikające z bezpośredniego kontaktu z
częściami znajdującymi się w ruchu.
- Okresowo, a w każdym razie z częstotliwością zależną od
używania urządzenia i stopnia zakurzenia otoczenia należy
sprawdzać wnętrze motospawarki i usuwać kurz osadzający
się na prądnicy i elemencie reaktancyjnym za pomocą suchego
strumienia sprężonego powietrza (maksymalnie 10bar).
- Korzystając z okazji sprawdzić, czy połączenia elektryczne są
dobrze dociśnięte, oraz czy nie została uszkodzona powłoka
okablowania.
- Po zakończeniu wyżej opisanych czynności należy ponownie
zamontować panele motospawarki, dokręcając do końca śruby
mocujące.
- Bezwzględnie unikać wykonywania operacji spawania podczas
gdy motospawarka jest otwarta.
- Po przeprowadzeniu konserwacji lub naprawy przywróć do
pierwotnego stanu połączenia i okablowania, dbając o to, aby
nie stykały się one z częściami znajdującymi się w ruchu lub
częściami, które mogą osiągać wysoką temperaturę. Zepnij
wszystkie przewody zgodnie z początkowym ułożeniem, zadbaj
o to, aby prawidłowo oddzielić połączenia uzwojenia pierwotnego
wysokiego napięcia od połączeń uzwojenia wtórnego niskiego
napięcia.
Wykorzystaj do ponownego dokręcenia elementów konstrukcyjnych
pojazdu wszystkie wcześniej zastosowane podkładki i śruby.
- Okresowo sprawdzaj zużycie i położenie szczotek (tylko WERSJA
300A DC).
9. TRANSPORT I PRZECHOWYWANIE MOTOSPAWARKI
Aby uzyskać informacje dotyczące transportu i przechowywania
motospawarki należy odwołać się do INSTRUKCJI UŻYTKOWNIKA
producenta silnika spalinowego o zapłonie iskrowym.
10. WYSZUKIWANIE USTEREK
W PRZYPADKU NIEZADOWALAJĄCEGO FUNKCJONOWANIA
URZĄDZENIA,
PRZED
DOKONANIEM
BARDZIEJ
SKRUPULATNYCH WERYFIKACJI LUB ZWRÓCENIEM SIĘ DO
NAJBLIŻSZEGO SERWISU NALEŻY SPRAWDZIĆ, CZY:
- Prąd spawania dostosowany do średnicy i typu zastosowanej
elektrody.
- Nie pali się żółta dioda sygnalizująca zadziałanie zabezpieczenia
termicznego zwarcia.
- Upewnić się, czy został zachowany przerywany cykl pracy;
w przypadku zadziałania zabezpieczenia termostatycznego
odczekać na naturalne schłodzenie motospawarki, sprawdzić
funkcjonowanie wentylatora.
- Sprawdzić, czy na wyjściu motospawarki nie występuje zwarcie: w
takim przypadku należy przystąpić do usunięcia usterki.
- Podłączenia obwodu spawania zostały prawidłowo wykonane, a
szczególnie czy zacisk przewodu uziemiającego jest rzeczywiście
podłączony do spawanego przedmiotu, czy nie występują materiały
izolacyjne (np. lakiery).
W przypadku wyszukiwania usterek silnika należy odwołać
się do INSTRUKCJI UŻYTKOWNIKA producenta silnika
spalinowego o zapłonie iskrowym.
W przypadku problemów z silnikiem spalinowym o zapłonie
iskrowym należy zwrócić się do najbliższego sprzedawcy
silników.
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)