Stiga SB 28 JD Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
3. Nacisnąć przycisk przyspieszacza (primer) (6) przez
3-4 razy, aby ułatwić zapłon gaźnika.
4. Utrzymywać mocno maszynę na ziemi z jedną ręką
na silniku, tak, aby nie utracić kontroli podczas uru-
chomienia (Rys. 9).
Aby uniknąć wykrzywień należy
przestrzegać, aby rura przekaźnikowa nie była używana
do opierania ręki lub kolana podczas uruchamiania ma-
szyny.
5. Pociągnąć powoli rączkę rozrusznika na 10 - 15 cm,
aż do wyczucia pewnego oporu, po czym pociągnąć
zdecydowanie kilka razy do usłyszenia pierwszych
odgłosów zapłonu.
Aby
uniknąć zerwania, nie wy-
ciągać linki na całą jej długość, nie ciągnąć jej po brze-
gu otworu prowadzącego i zwalniać rączkę powoli, uni-
kając jego niekontrolowanego powrotu.
6. Pociągnąć powtórnie rączkę rozrusznika, aż do uzy-
skania regularnego zapalenia się silnika.
Uruchomienie silnika z włąc-
zonym starterem wprawia w ruch mechanizm tnący,
który zatrzymuje się jedynie po wyłączeniu star-
tera.
7. Zaraz po włączeniu silnika, wyłączyć rozrusznik ob-
racając dżwignię (2) na pozycję «RUN».
8. Uruchomić na krótko przyspiesznik (2), by doprowa-
dzić silnik do prędkości obrotowej biegu jałowego, za
pomocą przełącznika (1), który automatycznie ustawi
się w położeniu «RUN».
9. Pozostawić w ruchu silnik na minimalnych obrotach,
przez co najmniej 1 minutę przed rozpoczęciem uży-
wania urządzenia.
Jeżeli rączka linki rozrusznika
będzie pociągana często przy włączonym starterze, sil-
nik może ulec zalaniu paliwem i spowodować utrudnie-
nie zapalenia.
W przypadku zalania się silnika, rozebrać świecę za-
płonową i pociągnąć delikatnie rączkę linki rozrusznika
w celu wyeliminowania nadmiaru paliwa; po czym osu-
szyć elektrody świecy zapłonowej i zamontować ją z
powrotem w silniku.
• Uruchomienie na ciepło
W celu przeprowadzenia rozruchu na gorąco (natych-
miast po zatrzymaniu silnika):
– Ustawić przełącznik (1) w położeniu «RUN», a na-
stępnie postępować zgodnie z punktami 4 - 5 - 6 - 9
poprzedniej procedury.
WAŻNE
WAŻNE
WAŻNE
UŻYWANIE SILNIKA (Rys. 8)
Szybkość przyrządu tnącego jest regulowana przez na-
pęd przyspiesznika (2), umieszczony na uchwycie tyl-
nym (4) lub na prawym uchwycie (4a) tulei.
Uruchomienie przyspiesznika możliwe jest tylko wtedy,
gdy jednocześnie naciskana jest dźwignia blokady (3).
Ruch przeniesiony jest z silnika na wałek obrotowy za
pomocą sprzęgła masy odśrodkowej, które uniemożliwia
obrót wałka, kiedy silnik pracuje na minimum.
Nie używać urządzenia, jeże-
li przyrząd tnący obraca się przy silniku na minimal-
nych obrotach, w tym wypadku, należy skontakto-
wać się z waszym Sprzedawcą.
Poprawną prędkość pracy otrzymuje się naciskając do
końca przycisk przyspiesznika (2).
Podczas pierwszych 6-8 godzin
użytkowania urządzenia, unikać pracy silnika na naj-
wyższych obrotach.
ZATRZYMANIE SILNIKA (Rys. 8)
W celu zatrzymania silnika:
– Zwolnić przycisk przyspiesznika (2) i pozostawić silnik
pracujący na minimum przez kilka sekund.
– Przenieść przełącznik (1) do pozycji «STOP».
Poędoprowadzeniuęprzy-
spiesznika do minimum, potrzeba kilku sekund za-
nim przyrząd tnący się zatrzyma.
WAŻNE
URUCHOMIENIE - UŻYTKOWANIE - ZATRZYMANIE SILNIKA
9
PL
Spis treści
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)