STIGA BC 730 B 283221008/ST1 Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
PL - 15
WAŻNE
Wszystkie czynności konserwacyjne
i regulacyjne maszyny nieopisane w niniejszej in
-
strukcji powinny być wykonywane przez sprzedaw
-
cę lub w autoryzowanym Centrum Serwisowym.
7.2 PRZYGOTOWANIE
MIESZANKI PALIWOWEJ
Ta maszyna jest wyposażona w silnik dwusuwo
-
wy, który wymaga mieszanki paliwowej składają
-
cej się z benzyny i oleju smarowego.
WAŻNE
Użycie samej benzyny uszkadza silnik
i powoduje utratę gwarancji.
WAŻNE
Używać wyłącznie paliw i środków
smarnych wysokiej jakości w celu utrzymania
osiągów i zapewnienia trwałości podzespołów
mechanicznych.
7.2.1
Charakterystyka benzyny
Używać wyłącznie benzyny bezołowiowej (benzyna
zielona) o liczbie oktanowej nie niższej niż 90 LO.
WAŻNE
Benzyna bezołowiowa wykazuje ten
-
dencję do tworzenia osadów w zbiorniku jeżeli
jest przechowywana dłużej niż 2 miesiące. Za
-
wsze używać świeżej benzyny!
7.2.2
Charakterystyka oleju
Stosować tylko olej syntetyczny wysokiej jakości,
odpowiedni dla silników dwusuwowych.
Państwa Sprzedawca posiada oleje specjalnie
opracowane dla silnika tego rodzaju, które są w
stanie zapewnić wysoką ochronę.
WAŻNE
Zawartość procentową oleju i benzyny
do zastosowania zamieszczono w tabeli „DANE
TECHNICZNE”.
7.2.3
Przygotowanie i przechowywanie
mieszanki paliwowej
W celu przygotowania mieszanki:
1.
wlać do homologowanego kanistra około po
-
łowy ustalonej ilości benzyny;
2.
wlać cały olej;
3.
wlać pozostałą część benzyny;
4.
zamknąć korek i energicznie wstrząsać.
WAŻNE
Mieszanka ulega starzeniu. Nie przy
-
gotowywać zbyt dużej ilości mieszanki, aby unik
-
nąć tworzenia się osadów.
WAŻNE
Należy wyraźnie oznakować pojemni
-
ki z mieszanką i z benzyną, aby uniknąć pomyłki
w momencie ich używania.
WAŻNE
Okresowo czyścić pojemniki z ben
-
zyną i mieszanką w celu usunięcia ewentualnych
osadów.
7.3
UZUPEŁNIANIE PALIWA
Przed uzupełnieniem paliwa:
1.
energicznie wstrząsnąć kanistrem z mieszan
-
ką;
2.
ustawić maszynę w płaskim położeniu w sta
-
bilnej pozycji, korkiem zbiornika mieszanki
skierowanym do góry (Rys.
19.
G).
UWAGA
Na korku zbiornika mieszanki pa-
liwowej (Rys. 19.G)
obecny jest taki symbol:
Zbiornik mieszanki paliwowej.
3.
Wyczyścić korek zbiornika mieszanki oraz ob
-
szar wokół korka, aby zapobiec przedostaniu
się zanieczyszczeń podczas uzupełniania.
4.
Otworzyć ostrożnie korek zbiornika, pozwala
-
jąc na stopniowe rozładowanie ciśnienia.
5.
Powoli wlać paliwo przy użyciu lejka. Nie na
-
pełniać zbiornika aż po brzegi.
7.4 CZYSZCZENIE MASZYNY I SILNIKA
Po użyciu zawsze wyczyścić maszynę.
W celu zmniejszenia zagrożenia pożarowego:
–
utrzymywać maszynę, a w szczególności
silnik, wolne od resztek trawy, liści lub nad
-
miaru smaru
–
często czyścić skrzydełka cylindra sprężo
-
nym powietrzem oraz czyścić obszar tłumi
-
ka ze ścinków, gałązek, liści lub innych po
-
zostałości.
Aby nie dopuścić do przegrzania i uszkodzenia
silnika, kratki wlotu powietrza chłodzenia muszą
być zawsze czyste i wolne od ścinków i innych
pozostałości.
7.5
NAKRĘTKI I ŚRUBY MOCUJĄCE
•
Śruby i nakrętki powinny być dobrze dokręco
-
ne, aby mieć pewność, że urządzenie znajduje
się zawsze w stanie gotowym do bezpiecznej
eksploatacji.
•
Systematycznie sprawdzać, czy uchwyty są
dobrze zamocowane.
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)