piel - Metabo FSP 1000 S - Instrukcja obsługi - Strona 6

Metabo FSP 1000 S Rozpylacz farby – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 8
Ładowanie instrukcji

POLSKI

pl

39

mg

ł

y lakierniczej, maksymalne pokrycie przy

bardzo niskim zu

ż

yciu powietrza; oszcz

ę

dno

ść

lakieru wynosi do 30%.

LVLP (Low Volume Low Pressure):

(opcja wyposa

ż

enia)

Minimalne ci

ś

nienie robocze 0,7 bar na dyszy, ilo

ść

nanoszonego materia

ł

u ok. 73%. Minimalna ilo

ść

mg

ł

y lakierniczej, maksymalne pokrycie przy

bardzo niskim zu

ż

yciu powietrza.

6.3 U

ż

ytkowanie narz

ę

dzia pneumatycznego

Aby uzyska

ć

pe

ł

n

ą

moc narz

ę

dzia pneumatycz-

nego, nale

ż

y zawsze stosowa

ć

w

ęż

e pneuma-

tyczne o

ś

rednicy wewn

ę

trznej minimum 10 mm.

Zbyt ma

ł

a

ś

rednica w

ęż

a mo

ż

e znacznie zmniej-

szy

ć

moc.

Uwaga.

W w

ęż

u pneumatycznym nie mo

ż

e

by

ć

skroplin.

Uwaga.

Zastosowane spr

ęż

one powietrze

musi by

ć

oczyszczone, wolne od skroplin i

oleju.
1. Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby przed przyst

ą

pieniem do

eksploatacji ca

ł

kowicie otworzy

ć

regulator ilo

ś

ci

powietrza (4) (opcja wyposa

ż

enia). S

ł

u

ż

y on do

dok

ł

adnej regulacji ilo

ść

powietrza podczas

pracy.

2. Ustawi

ć

ci

ś

nienie robocze (mierzone na wlocie

powietrza przy w

łą

czonym narz

ę

dziu pneuma-

tycznym). Maksymalne dopuszczalne ci

ś

nienie

robocze patrz rozdzia

ł

„Dane techniczne“.

Za wysokie ci

ś

nienie robocze prowadzi do zbyt

silnego rozdrobnienia materia

ł

u i sprawia,

ż

e

ciecz szybko paruje. Powierzchnie b

ę

d

ą

chro-

powate, o niskiej przyczepno

ś

ci.

Je

ś

li ci

ś

nienie robocze jest za niskie, materia

ł

nie jest wystarczaj

ą

co rozpylany. Powierzchnie

b

ę

d

ą

faliste ze

ś

ladami kropel.

3. Za pomoc

ą

szybkoz

łą

cza pod

łą

czy

ć

narz

ę

dzie

pneumatyczne do zasilania spr

ęż

onym powie-

trzem.

4. Nale

ż

y przestrzega

ć

wskazówek producenta

dotycz

ą

cych przygotowania farby. Nape

ł

ni

ć

zbiornik (1) farb

ą

. Zamkn

ąć

pokryw

ą

.

5. Naci

ś

ni

ę

cie spustu (6) powoduje uruchomienie

pistoletu do malowania.

6. Ustawi

ć

strumie

ń

farby (patrz rozdzia

ł

6.2).

7. Zawsze trzyma

ć

pistolet do malowania w jed-

nakowym odst

ę

pie od obiektu. Odst

ę

p pistoletu

od obiektu ok. 10-15 cm.

.

Niebezpiecze

ń

stwo!

Przed przyst

ą

pieniem

do jakichkolwiek prac przy urz

ą

dzeniu od

łą

-

czy

ć

spr

ęż

one powietrze.

Niebezpiecze

ń

stwo!

Inne prace konserwa-

cyjne lub naprawcze, ni

ż

opisane w niniej-

szym rozdziale, mog

ą

by

ć

przeprowadzane wy-

łą

cznie przez

wykwalifikowanych pracowników

.

W przypadku nieoczekiwanego zablokowania lub

zanieczyszczonego natrysku nale

ż

y wyczy

ś

ci

ć

dy-

sz

ę

.

- Wyczyszczony pistolet do malowania gwarantuje

przy kolejnym u

ż

yciu bezzak

ł

óceniow

ą

prac

ę

.

- Po zako

ń

czeniu lakierowania natychmiast

starannie wyczy

ś

ci

ć

i zakonserwowa

ć

pistolet do

malowania.

Niebezpiecze

ń

stwo!

Nie u

ż

ywa

ć

rozpusz-

czalników halogenowych zawieraj

ą

cych

w

ę

glowodory (1.1.1 trójchlorek metylu, chlorek

etylu itd.), poniewa

ż

wchodz

ą

one w reakcje

chemiczne z niektórymi materia

ł

ami pistoletu do

malowania i mog

ą

prowadzi

ć

do niebezpiecznych

sytuacji.

Uwaga.

Nie zanurza

ć

ca

ł

ego pistoletu do

malowania w rozpuszczalniku.

- Od czasu do czasu nale

ż

y oliwi

ć

wszystkie

ruchome cz

ęś

ci urz

ą

dzenia.

- Je

ś

li podczas czyszczenia zosta

ł

a usuni

ę

ta

dysza, koniecznie nasmarowa

ć

gwint i uszczelk

ę

lekkim smarem. Nie u

ż

ywa

ć

ś

rodków smarnych

zawieraj

ą

cych sylikon.

- Narz

ę

dzia pneumatyczne przechowywa

ć

wy

łą

cznie w suchych pomieszczeniach.

- Nale

ż

y zadba

ć

o bezpiecze

ń

stwo narz

ę

dzia

pneumatycznego poprzez jego regularn

ą

konser-

wacj

ę

.

- Kontrolowa

ć

prawid

ł

owe doci

ą

gni

ę

cie z

łą

cz gwin-

towych, w razie potrzeby doci

ą

gn

ąć

.

- Unika

ć

styczno

ś

ci z niebezpiecznymi substan-

cjami, które odk

ł

adaj

ą

si

ę

na narz

ę

dziu. Przed

przyst

ą

pieniem do prac konserwacyjnych nale

ż

y

za

ł

o

ż

y

ć

osobiste wyposa

ż

enie ochronne i usun

ąć

niebezpieczne substancje za pomoc

ą

odpowied-

nich

ś

rodków.

f

Nale

ż

y stosowa

ć

wy

łą

cznie oryginalny osprz

ę

t

Metabo.
Wolno stosowa

ć

wy

łą

cznie osprz

ę

t, który jest prze-

znaczony dla tego narz

ę

dzia pneumatycznego i

spe

ł

nia wymogi i parametry opisane w niniejszej

instrukcji obs

ł

ugi.

Dysza i iglica dyszy s

ą

cz

ęś

ciami ulegaj

ą

cymi

zu

ż

yciu. Dlatego zaleca si

ę

zawsze posiada

ć

zestaw dysz zamiennych.
Pe

ł

ny zestaw osprz

ę

tu, patrz strona

www.metabo.com lub w katalogu.

Niebezpiecze

ń

stwo!

Naprawy narz

ę

dzia

pneumatycznego mog

ą

przeprowadza

ć

wy

łą

cznie wykwalifikowani pracownicy z u

ż

yciem

oryginalnych cz

ęś

ci zamiennych Metabo!

W sprawie naprawy narz

ę

dzi pneumatycznych

nale

ż

y si

ę

zwróci

ć

do przedstawicielstwa Metabo.

Adresy s

ą

podane na stronie www.metabo.com.

List

ę

cz

ęś

ci zamiennych mo

ż

na pobra

ć

pod

adresem www.metabo.com.

7. Czyszczenie, konserwacja i

piel

ę

gnacja

8. Osprz

ę

t

9. Naprawa

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)