Metabo FSP 1000 S Rozpylacz farby – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
POLSKI
pl
36
Oryginalna instrukcja obs
ł
ugi
O
ś
wiadczamy na w
ł
asn
ą
odpowiedzialno
ść
: Te
pneumatyczne pistolety do malowania, oznaczone
typem i numerem seryjnym *1), spe
ł
niaj
ą
wszystkie
obowi
ą
zuj
ą
ce wymogi dyrektyw *2) i norm *3).
Dokumentacja techniczna *4) - patrz strona 3.
Pneumatyczne pistolety do malowania przezna-
czone s
ą
do nanoszenia lakierów i farb na odpo-
wiednie powierzchnie. Tylko modele FSP 600
HVLP i FSP 600 HVLP nadaj
ą
si
ę
do zastosowa-
nia lakierów na bazie wody.
Zastosowane spr
ęż
one powietrze musi by
ć
oczyszczone, wolne od skroplin i oleju.
Narz
ę
dzie to mo
ż
e by
ć
zasilane wy
łą
cznie spr
ęż
o-
nym powietrzem. Nie wolno przekracza
ć
podane-
go na narz
ę
dziu pneumatycznym maksymalnego
ci
ś
nienia roboczego. Narz
ę
dzia pneumatycznego
nie wolno zasila
ć
wybuchowymi,
ł
atwopalnymi ani
szkodliwymi dla zdrowia gazami. Nie u
ż
ywa
ć
w
charakterze d
ź
wigni, narz
ę
dzia do kruszenia ani
jako m
ł
ota.
Ka
ż
de inne zastosowanie jest niezgodne z prze-
znaczeniem. U
ż
ytkowanie wbrew przeznaczeniu,
modyfikacje narz
ę
dzia pneumatycznego lub u
ż
y-
wanie cz
ęś
ci, które nie zosta
ł
y sprawdzone i do-
puszczone przez producenta, mog
ą
spowodowa
ć
nieprzewidywalne szkody!
Za szkody powsta
ł
e w wyniku u
ż
ytkowania
niezgodnego z przeznaczeniem odpowiada
wy
łą
cznie u
ż
ytkownik.
Nale
ż
y przestrzega
ć
ogólnie obowi
ą
zuj
ą
cych prze-
pisów dotycz
ą
cych zapobiegania wypadkom oraz
za
łą
czonych wskazówek bezpiecze
ń
stwa.
Dla w
ł
asnego bezpiecze
ń
stwa oraz w
celu ochrony u
ż
ytkowanego narz
ę
dzia
pneumatycznego nale
ż
y zwraca
ć
uwag
ę
na miejsca w tek
ś
cie oznaczone tym
symbolem!
OSTRZE
Ż
ENIE
– W celu zminimalizowania
ryzyka odniesienia obra
ż
e
ń
nale
ż
y zapo-
zna
ć
si
ę
z instrukcj
ą
obs
ł
ugi.
OSTRZE
Ż
ENIE Nale
ż
y przeczyta
ć
wszystkie wskazówki bezpiecze
ń
stwa i
instrukcje.
Nieprzestrzeganie wskazówek bezpie-
cze
ń
stwa i instrukcji mo
ż
e spowodowa
ć
pora
ż
enie
pr
ą
dem, po
ż
ar i/lub ci
ęż
kie obra
ż
enia cia
ł
a.
Wskazówki bezpiecze
ń
stwa i instrukcje nale
ż
y
zachowa
ć
na przysz
ł
o
ść
.
Narz
ę
dzie pneumatyczne przekazywa
ć
innym
osobom wy
łą
cznie z do
łą
czon
ą
dokumentacj
ą
.
- U
ż
ytkownik lub pracodawca u
ż
ytkownika musi
dokona
ć
oceny szczególnych zagro
ż
e
ń
, które
mog
ą
wyst
ą
pi
ć
w przypadku ka
ż
dego zastoso-
wania.
- Przed przyst
ą
pieniem do ustawiania, eksploatacji,
napraw, konserwacji i wymiany osprz
ę
tu, a tak
ż
e
przed podj
ę
ciem pracy w pobli
ż
u narz
ę
dzia pneu-
matycznego nale
ż
y przeczyta
ć
i zrozumie
ć
wska-
zówki bezpiecze
ń
stwa. W przeciwnym razie mo
ż
e
doj
ść
do powa
ż
nych obra
ż
e
ń
cia
ł
a.
- Narz
ę
dzie pneumatyczne powinno by
ć
przygoto-
wywane do eksploatacji, ustawiane i u
ż
ytkowane
wy
łą
cznie przez wykwalifikowany i przeszkolony
personel.
- Nie wolno dokonywa
ć
zmian w narz
ę
dziu pneu-
matycznym. Zmiany mog
ą
zmniejszy
ć
skutecz-
no
ść
ś
rodków bezpiecze
ń
stwa i zwi
ę
kszy
ć
ryzyko
dla u
ż
ytkownika.
- Nigdy nie u
ż
ywa
ć
uszkodzonych narz
ę
dzi pneu-
matycznych. Starannie piel
ę
gnowa
ć
narz
ę
dzia
pneumatyczne. Nale
ż
y regularnie sprawdza
ć
, czy
ruchome cz
ęś
ci dzia
ł
aj
ą
prawid
ł
owo i nie zaklesz-
czaj
ą
si
ę
, czy nie s
ą
p
ę
kni
ę
te lub uszkodzone w
sposób negatywnie wp
ł
ywaj
ą
cy na funkcjono-
wanie narz
ę
dzia pneumatycznego. Kontrolowa
ć
,
czy etykiety i napisy s
ą
kompletne i czytelne.
Przed u
ż
yciem urz
ą
dzenia uszkodzone cz
ęś
ci
nale
ż
y odda
ć
do naprawy lub wymieni
ć
. Wiele
wypadków spowodowanych jest przez niew
ł
a
ś
-
ciw
ą
konserwacj
ę
narz
ę
dzi pneumatycznych.
4.1 Zagro
ż
enia stwarzane przez cz
ęś
ci
wyrzucane w powietrze
- W razie p
ę
kni
ę
cia osprz
ę
tu lub narz
ę
dzia pneu-
matycznego mo
ż
e doj
ść
do wyrzucenia w powie-
trze ró
ż
nych cz
ęś
ci z du
żą
pr
ę
dko
ś
ci
ą
.
- Podczas pracy, przy wymianie osprz
ę
tu oraz
podczas prac konserwacyjnych i naprawczych
przy narz
ę
dziach pneumatycznych nale
ż
y
zawsze nosi
ć
okulary ochronne odporne na
uderzenia. Stopie
ń
wymaganej ochrony powinien
by
ć
oceniany dla ka
ż
dego zastosowania
oddzielnie.
- Nale
ż
y upewni
ć
si
ę
, czy obrabiany przedmiot jest
bezpiecznie zamocowany.
- Przed przyst
ą
pieniem do wymiany cz
ęś
ci i
osprz
ę
tu lub przeprowadzenia ustawie
ń
, prac
konserwacyjnych lub czyszczenia nale
ż
y od
łą
-
czy
ć
narz
ę
dzie pneumatyczne od zasilania spr
ę
-
ż
onym powietrzem.
- Nale
ż
y upewni
ć
si
ę
, czy nie stwarza si
ę
zagro-
ż
enia równie
ż
dla innych osób.
4.2 Zagro
ż
enia w trakcie eksploatacji
- Nale
ż
y przyj
ąć
bezpieczn
ą
pozycj
ę
i zawsze
utrzymywa
ć
równowag
ę
.
- Nale
ż
y unika
ć
niezamierzonego uruchomienia
narz
ę
dzia. W razie przerwania zasilania spr
ę
-
ż
onym powietrzem nale
ż
y wy
łą
czy
ć
narz
ę
dzie
pneumatyczne za pomoc
ą
w
łą
cznika/wy
łą
cznika.
1. Deklaracja zgodno
ś
ci
2. U
ż
ycie zgodne z
przeznaczeniem
3. Ogólne wskazówki
bezpiecze
ń
stwa
4. Specjalne wskazówki
bezpiecze
ń
stwa
Spis treści
- 3 POLSKI; Oryginalna instrukcja obs
- 6 piel
- 7 rodowiska
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)