ZASADY OBSŁUGI; PRZED KAŻDYM UŻYCIEM - STIGA Multiclip 747 SD 298472848/ST2 - Instrukcja obsługi - Strona 31

STIGA Multiclip 747 SD 298472848/ST2 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 39
Ładowanie instrukcji

5

wraz ze wzrostem wysokości

nad poziomem morza.

Zwiększając znacznie wysokość, należy

zatem zmniejszyć obciążenie maszyny,

unikając prac szczególnie ciężkich.

3.6 PALIWO

Dobra jakość paliwa jest niezbędna do

prawidłowego funkcjonowania silnika.

Paliwo musi spełniać następujące wymagania:

a)

Stosować czystą, świeżą benzynę, bezoło

wiową, o liczbie oktanowej minimum 90;

b)

Nie stosować paliwa o zawartości etanolu po

-

wyżej 10%;

c)

Nie dolewać oleju;

d)

W celu ochrony układu paliwowego przed two

rzeniem się osadów żywicznych, dodać stabi

lizator paliwa.

Stosowanie niedozwolonego paliwa prowadzi do

uszkodzenia elementów silnika i powoduje utratę

gwarancji

.

INFORMACJA

Używać wyłącznie paliwo

wskazane w tabeli danych technicznych.

Nie używać innego rodzaju paliwa. Istnieje

możliwość używania paliw ekologicznych,

na przykład benzyny alkilowej, która jest

mniej szkodliwa dla osób i środowiska. Nie

zaobserwowano negatywnych skutków

używania tego typu paliw. Niemniej jednak

w sprzedaży dostępne są pewne rodzaje

benzyny alkilowej, których dokładne zalecenia

dotyczące zastosowania nie zostały określone.

3.7

OLEJ

Używać zawsze olejów dobrej jakości,

wybierając gradację w zależności

od temperatury eksploatacji.

Używać wyłącznie oleju przemywającego

o jakości co najmniej SF-SG.

Wybrać stopień lepkości SAE na

podstawie danych zamieszczonych

w tabeli danych technicznych.

Z uwagi na fakt, że zużycie oleju

uniwersalnego może wzrastać w

sezonach ciepłych, należy częściej

sprawdzać jego poziom.

Nie mieszać olejów różnych producentów

i o różnych parametrach.

Używanie oleju SAE30 w temperaturach

poniżej +5°C może spowodować uszkodzenie

silnika wskutek nieprawidłowego smarowania.

3.8 FILTR POWIETRZA

Wydajność filtra powietrza ma istotny wpływ

na ochronę silnika przed zasysaniem resztek

i pyłów i w konsekwencji obniżeniem jego

osiągów i żywotności eksploatacyjnej.

Wkład filtra należy czyścić z

resztek i stale utrzymywać jego

optymalną wydajność (par. 5.6).

Jeżeli to konieczne, przy wymianie

wkładu filtra należy stosować oryginalne

części zamienne; nieodpowiednie wkłady

filtra mogą negatywnie wpływać na

wydajność i czas eksploatacji silnika.

Zabrania się włączania silnika bez

poprawnie zamontowanego wkładu filtra.

3.9

ŚWIECA

Nie wszystkie świece silników

spalinowych są jednakowe.

Należy używać wyłącznie zalecanego typu

świec o odpowiedniej gradacji termicznej.

Zwracać uwagę na długość gwintu,

zbyt długi gwint może spowodować

nieodwracalne uszkodzenie silnika.

Sprawdzać czystość i prawidłową

odległość między elektrodami (par. 5.7)

4.

ZASADY OBSŁUGI

4.1

PRZED KAŻDYM UŻYCIEM

Przed każdym użyciem silnika zaleca się, aby

wykonać szereg kontroli mających na celu

zapewnienie jego prawidłowego działania.

4.1.1

Kontrola poziomu oleju

1.

Ustawić maszynę na płaskim podłożu.

2.

Wyczyścić strefę wokół korka wlewu.

3.

Odkręcić korek (rys. 2.A), oczyścić

końcówkę wskaźnika poziomu oleju

(rys. 2.B) i włożyć go, opierając korek na

wlewie, w sposób pokazany na rysunku:

w przypadku krótkiego wskaźnika

oprzeć korek, nie wkręcając go,

w przypadku długiego wskaźnika

ponownie go wkręcić na jeden skok,

a następnie raz jeszcze odkręcić,

4.

Wyjąć ponownie korek ze wskaźnikiem

i sprawdzić poziom oleju. Olej powinien

sięgać poziomu pomiędzy dwoma

nacięciami «MIN» i «MAX».

5.

W razie konieczności uzupełnić poziom

olejem tego samego typu, aż do osiągnięcia

poziomu «MAX», nie dopuszczając

do wylania się oleju z otworu

6.

Zakręcić korek do oporu (rys. 2.A) i wyczyścić

wszelkie ewentualne ślady rozlanego oleju.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)