Ryobi RLM4614 5133002550 - Instrukcja obsługi - Strona 8

Ryobi RLM4614 5133002550 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 46
Ładowanie instrukcji

Polski

147

EN

FR

DE

ES

IT

NL

PT

DA

SV

FI

NO

RU

PL

CS

HU

RO

LV

LT

ET

HR

SL

SK

BG

UK

OSTRZE

Ż

ENIE

Zawsze nale

ż

y wy

łą

cza

ć

silnik i odczeka

ć

5 a

ż

ostygnie

przed tankowaniem. Nie wolno odkr

ę

ca

ć

korka zbiornika

paliwa ani dolewa

ć

benzyny, gdy silnik pracuje lub jest

gor

ą

cy. Przed uruchomieniem silnika nale

ż

y odsun

ąć

si

ę

na odleg

ł

o

ść

co najmniej 9 m od miejsca, w którym

tankowali

ś

cie. Palenie zabronione. W przeciwnym

wypadku mo

ż

e doj

ść

do powa

ż

nych obra

ż

e

ń

.

OSTRZE

Ż

ENIE

Nie przekracza

ć

tego poziomu. Nape

ł

ni

ć

zbiornik paliwa

do poziomu 25 mm poni

ż

ej górnej kraw

ę

dzi wlewu

paliwa. Dup

ă

alimentare, nu înclina

ţ

i niciodat

ă

ma

ş

ina

de tuns mai mult de 25 de grade, altfel pot s

ă

apar

ă

scurgeri de combustibil

ş

i risc de incendiu etc.

Aby niedopu

ś

ci

ć

do zanieczyszczenia paliwa, nale

ż

y

oczy

ś

ci

ć

powierzchni

ę

zbiornika wokó

ł

korka wlewu

paliwa.

Powoli poluzowa

ć

korek wlewu paliwa. Od

ł

o

ż

y

ć

korek

na czyst

ą

powierzchni

ę

.

Ostro

ż

nie wla

ć

paliwo do zbiornika. Unikaj

ą

c rozlania

jej.

Oczy

ś

ci

ć

i sprawdzi

ć

stan techniczny uszczelki,

nast

ę

pnie za

ł

o

ż

y

ć

w bezpieczny sposób korki zbiornika

i pojemnika na paliwo.

Wytrze

ć

natychmiast rozchlapane paliwo. Przed

uruchomieniem silnika nale

ż

y oddali

ć

si

ę

od miejsca

uzupe

ł

niania paliwa na 9 m (30 stóp).

OBJA

Ś

NIENIE:

Jest rzecz

ą

normaln

ą

,

ż

e silnik wydziela

dym podczas i po pierwszym u

ż

yciu.

DODAWANIE/SPRAWDZANIE OLEJU SILNIKOWEGO

Zobacz rysunek 3.

Olej silnikowy ma podstawowy wp

ł

yw na wydajno

ść

silnika

i jego

ż

ywotno

ść

. Do ogólnego zastosowania w szerokim

zakresie temperatur zaleca si

ę

stosowa

ć

olej klasy SAE

10W-30. Nale

ż

y stosowa

ć

wy

łą

cznie oleje do silników

czterosuwowych spe

ł

niaj

ą

ce lub przekraczaj

ą

ce wymogi

API klasy SJ.

OBJA

Ś

NIENIE:

Oleje przeznaczone do silników

dwusuwowych spowoduj

ą

uszkodzenie silnika i nie wolno

ich u

ż

ywa

ć

.

Aby uzupe

ł

ni

ć

poziom oleju:

Upewni

ć

si

ę

,

ż

e kosiarka stoi na równej powierzchni a

obszar wokó

ł

korka/bagnetu oleju jest czysty.

Zdj

ąć

korek i uszczelk

ę

z butelki na olej.

Odkr

ę

ci

ć

korek/bagnet oleju i od

ł

o

ż

y

ć

.

Powoli dola

ć

oleju. Olej powinien si

ę

ga

ć

linii „Full” na

bagnecie. Nie wlewa

ć

zbyt du

ż

ej ilo

ś

ci oleju.

OBJA

Ś

NIENIE:

Sprawdzaj

ą

c poziom oleju, bagnet nale

ż

y

umie

ś

ci

ć

ca

ł

kowicie w otworze wlewu, jednak nie nale

ż

y

go wkr

ę

ca

ć

.

Za

ł

o

ż

y

ć

korek/bagnet oleju i dokr

ę

ci

ć

.

Aby sprawdzi

ć

poziom oleju:

Upewni

ć

si

ę

,

ż

e kosiarka stoi na równej powierzchni a

obszar wokó

ł

korka/bagnetu oleju jest czysty.

Zdj

ąć

korek/bagnet oleju. Wytrze

ć

bagnet do czysta i

umie

ś

ci

ć

w otworze wlewu oleju, nie dokr

ę

caj

ą

c go.

Wyj

ąć

korek/bagnet oleju ponownie i sprawdzi

ć

poziom

oleju. Doda

ć

oleju w razie potrzeby.

URUCHAMIANIE/ZATRZYMYWANIE KOSIARKI

Zobacz rysunek 3.

OSTRZE

Ż

ENIE

Nie wolno uruchamia

ć

silnika w zamkni

ę

tych ani s

ł

abo

wentylowanych pomieszczeniach; wdychanie spalin
zagra

ż

a

ż

yciu.

OBJA

Ś

NIENIE:

Zredukowa

ć

ustawienie przepustnicy

podczas uruchamiania silnika. Je

ś

li silnik jest wyposa

ż

ony

w zawór odcinaj

ą

cy, po zako

ń

czeniu koszenia nale

ż

y

od

łą

czy

ć

dop

ł

yw paliwa.

URUCHAMIANIE SILNIKA

Nacisn

ąć

mocno 3 razy gruszk

ę

pompki zastrzykowej.

OBJA

Ś

NIENIE:

Ten krok z regu

ł

y nie jest konieczny

przy rozruchu silnika, który pracowa

ł

ju

ż

przez kilka

minut.

Przytrzyma

ć

dr

ąż

ek kontroli obecno

ś

ci operatora

doci

ś

ni

ę

ty do uchwytu

Poci

ą

gn

ąć

link

ę

rozruchow

ą

a

ż

silnik uruchomi si

ę

.

Nie ci

ą

gn

ąć

za uchwyt rozrusznika wi

ę

cej ni

ż

4 razy.

Zwolni

ć

powoli link

ę

rozruchow

ą

, tak aby linka nie

odskoczy

ł

a nagle.

OBJA

Ś

NIENIE:

Przy niskiej temperaturze mo

ż

e by

ć

wymagane powtórzenie kroków zastrzykania paliwa. Przy
wy

ż

szej temperaturze nadmierne zastrzykni

ę

cie paliwa

mo

ż

e spowodowa

ć

zalanie silnika i silnik nie uruchomi si

ę

.

W przypadku zalania silnika nale

ż

y odczeka

ć

kilka minut

przed powtórn

ą

prób

ą

uruchomienia silnika i nie nale

ż

y

powtarza

ć

kroków zastrzykiwania paliwa.

ZATRZYMANIE SILNIKA

Zwolni

ć

dr

ąż

ek kontroli obecno

ś

ci operatora i odczeka

ć

, a

ż

silnik zatrzyma si

ę

ca

ł

kowicie.

JAZDA PRODUKTU

Zobacz rysunek 4.

Aby uruchomi

ć

nap

ę

d: Przytrzyma

ć

naci

ś

ni

ę

ty dr

ąż

ek

kontroli obecno

ś

ci operatora, jednocze

ś

nie dociskaj

ą

c

d

ź

wigni

ę

kontroli jazdy do uchwytu. Zwolni

ć

d

ź

wigni

ę

kontroli jazdy, aby zatrzyma

ć

nap

ę

d kó

ł

.

R

ę

czne: Przytrzyma

ć

naci

ś

ni

ę

ty dr

ąż

ek kontroli

obecno

ś

ci operatora. Nie zmienia

ć

po

ł

o

ż

enia d

ź

wigni

kontroli jazdy.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)