KONSERWACJA - Hitachi CS33EDT-ND - Instrukcja obsługi - Strona 23

Hitachi CS33EDT-ND
Ładowanie instrukcji

42

Polski

Nie

u

ż

ywa

ć

wierzcho

ł

ka prowadnicy

ł

a

ń

cucha. Nale

ż

y

zachowa

ć

ostro

ż

no

ść

i unika

ć

kontaktu d

ł

u

ż

ycy, innych ga

łę

zi

lub przedmiotów z wierzcho

ł

kiem prowadnicy. Szczególnie

uwa

ż

a

ć

na napr

ęż

one ga

łę

zie. Mog

Έ

one odskoczy

ć

w stron

ę

operatora, spowodowa

ć

utrat

ę

kontroli i w rezultacie obra

ż

enia.

(

Rys.

24

)

Stan

Έć

z lewej strony pnia. Przyj

Έć

stabiln

Έ

postaw

ę

i oprze

ć

pilark

ę

na pniu. Trzyma

ć

pilark

ę

blisko cia

ł

a tak, aby zachowa

ć

pe

ł

n

Έ

kontrol

ę

. Trzyma

ć

si

ę

z daleka

ł

a

ń

cucha. Przesuwa

ć

si

ę

tylko wtedy,

kiedy pie

ń

znajduje si

ę

mi

ę

dzy operatorem i

ł

a

ń

cuchem. Uwa

ż

a

ć

na

odskakuj

Έ

ce ga

łę

zie.

OKRZESY WANIE

GRUBYCH

GA

Łе

ZI

Podczas okrzesywania grubych ga

łę

zi, prowadnica mo

ż

e

ł

atwo

si

ę

zakleszczy

ć

. Napr

ęż

one ga

łę

zie cz

ę

sto p

ę

kaj

Έ

, wi

ę

c nale

ż

y

je ci

Έć

ma

ł

ymi krokami. Stosowa

ć

te same zasady, jak do ci

ę

cia

poprzecznego. Przewidzie

ć

mo

ż

liwe konsekwencje wszystkich

swoich czynno

ś

ci.

CI

е

CIE

POPRZECZNE

/

PRZECINANIE

D

Ł

U

Ż

YCY

NA

K

Ł

ODY

Przed rozpocz

ę

ciem ci

ę

cia d

ł

u

ż

ycy, nale

ż

y przemy

ś

le

ć

, co si

ę

stanie. Poszuka

ć

napr

ęż

e

ń

w d

ł

u

ż

ycy i przecina

ć

j

Έ

w taki sposób,

aby prowadnica nie zakleszczy

ł

a si

ę

w naci

ę

ciu.

PRZECINANIE

D

Ł

U

Ż

YCY

W

POPRZEK,

DOCISK

Z

GÓRY

Przyj

Έć

stabiln

Έ

pozycj

ę

. Rozpocz

Έć

ci

ę

cie od gór y. Nie ci

Έć

z by t

g

łę

boko, w ystarczy oko

ł

o 1/3

ś

rednicy d

ł

u

ż

ycy. Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem

od do

ł

u.

Oba naci

ę

cia winny si

ę

spotka

ć

. (

Rys.

25

)

23. Ci

ę

cie odci

Έż

aj

Έ

ce

24. Ciecie poprzeczne
25. Docisk z gór y
26. Strona docisku
27. Strona napr

ęż

enia

28. G

łę

boko

ść

wzgl

ę

dna ci

ęć

pi

ł

y

GRUBA

D

Ł

U

Ż

YCA ,

GRUBSZA

OD

D

Ł

UGO

Ś

CI

PROWADNICY

Rozpocz

Έć

od ci

ę

cia po przeciwnej stronie d

ł

u

ż

ycy. Ci

Έ

gn

Έć

pi

łę

do

siebie, po czym zastosowa

ć

poprzedni

Έ

procedur

ę

. (

Rys.

26

)

Je

ś

li d

ł

u

ż

yca le

ż

y na ziemi, w ykona

ć

ci

ę

cie wierc

Έ

ce, aby unikn

Έć

ci

ę

cia ziemi. Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem od do

ł

u. (

Rys.

27

)

OSTRZE

Ż

ENIE

NIEBEZPIECZE

Ń

ST WO

ODRZUCENIA

PI

Ł

Y

Nie

nale

ż

y próbowa

ć

w ykonania ci

ę

cia wierc

Έ

cego, je

ś

li nie jest

si

ę

w

ł

a

ś

ciwie przeszkolonym. Ci

ę

cie wierc

Έ

ce w ymaga u

ż

ycia

wierzcho

ł

ka prowadnicy i mo

ż

e spowodowa

ć

odrzucenie pi

ł

y.

PRZECINANIE

D

Ł

U

Ż

YCY

W

POPRZEK,

DOCISK

Z

DO

Ł

U

Przyj

Έć

stabiln

Έ

pozycj

ę

. Rozpocz

Έć

od naci

ę

cia od do

ł

u. G

łę

boko

ść

naci

ę

cia winna w ynosi

ć

oko

ł

o 1/3

ś

rednicy d

ł

u

ż

ycy.

Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem od gór y. Oba naci

ę

cia winny si

ę

spotka

ć

.

(

Rys.

28

)

29. Ci

ę

cie odci

Έż

aj

Έ

ce

30. Ciecie poprzeczne
31. Docisk od do

ł

u

32. Strona napr

ęż

enia

33. Strona docisku
34. G

łę

boko

ść

wzgl

ę

dna ci

ęć

pi

ł

y

GRUBA

D

Ł

U

Ż

YCA ,

GRUBSZA

OD

D

Ł

UGO

Ś

CI

PROWADNICY

Rozpocz

Έć

od ci

ę

cia po przeciwnej stronie d

ł

u

ż

ycy. Ci

Έ

gn

Έć

pi

łę

do

siebie, po czym zastosowa

ć

poprzedni

Έ

procedur

ę

. Wykona

ć

ci

ę

cie

wierc

Έ

ce, je

ś

li d

ł

u

ż

yca jest blisko ziemi. Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem od gór y.

(

Rys.

29

)

OSTRZE

Ż

ENIE

NIEBEZPIECZE

Ń

ST WO

ODRZUCENIA

PI

Ł

Y

Nie

nale

ż

y próbowa

ć

w ykonania ci

ę

cia wierc

Έ

cego, je

ś

li nie jest

si

ę

w

ł

a

ś

ciwie przeszkolonym. Ci

ę

cie wierc

Έ

ce w ymaga u

ż

ycia

wierzcho

ł

ka prowadnicy i mo

ż

e spowodowa

ć

odrzucenie pi

ł

y.

(

Rys.

30

)

JE

Ś

LI

PI

Ł

A

ZAKLINUJE

SI

е

Zatrzyma

ć

silnik. Unie

ść

d

ł

u

ż

yc

ę

lub zmieni

ć

jej po

ł

o

ż

enie przy

pomocy grubego konara lub dr

Έ

ga u

ż

y tych jako d

ź

wigni. Nie

próbowa

ć

w yci

Έ

ga

ć

pi

ł

y si

łΈ

. Mo

ż

na wtedy w ygi

Έć

r

ę

koje

ść

lub

dozna

ć

obra

ż

e

ń

przez

ł

a

ń

cuch pi

ł

y w chwili gwa

ł

townego uwolnienia

pi

ł

y.

KONSERWACJA

KONSERWACJ

е

, W YMIAN

е

LUB NAPRAW

е

URZ

Э

DZE

Ń

I

UK

Ł

ADU KONTROLI EMISJI MO

Ż

E W YKONA

Ć

ZAK

Ł

AD NAPRAW Y

SILNIKÓW NIEDROGOW YCH LUB OSOBA INDY WIDUALNA.

Regulacja

ga

ź

nika

(Rys.

31)

OSTRZE

Ż

ENIE

Nigdy nie uruchamia

ć

silnika bez za

ł

o

ż

onej pokr yw y bocznej.

W przeciwnym przypadku sprz

ę

g

ł

o mo

ż

e obluzowa

ć

si

ę

i

spowodowa

ć

obra

ż

enia cielesne.

W ga

ź

niku paliwo miesza si

ę

z powietrzem. Podczas próbnej pracy

silnika w fabr yce, w ykonuje si

ę

regulacj

ę

ga

ź

nika. Dodatkowa

regulacja mo

ż

e by

ć

w ykonana w zale

ż

no

ś

ci od klimatu lub

w ysoko

ś

ci n.p.m. Ga

ź

nik ma jedn

Έ

mo

ż

liwo

ść

regulacji:

T =

ś

ruba regulacji pr

ę

dko

ś

ci biegu ja

ł

owego.

Regulacja

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego

(T)

Sprawdzi

ć

, czy

ltr powietrza jest czysty. Gdy pr

ę

dko

ść

biegu

ja

ł

owego jest w

ł

a

ś

ciwa,

ł

a

ń

cuch nie obraca si

ę

. Je

ś

li w ymagana

jest regulacja, dokr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

T (w kierunku zgodnym z ruchem

wskazówek zegara), a

ż

ł

a

ń

cuch zacznie si

ę

obraca

ć

. Wykr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a

ż

ł

a

ń

cuch si

ę

zatrzyma. Pr

ę

dko

ść

biegu ja

ł

owego jest poprawna,

kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po

ł

o

ż

eniach

znacznie poni

ż

ej pr

ę

dko

ś

ci obrotowej, przy której

ł

a

ń

cuch zaczyna

obraca

ć

si

ę

.

Je

ś

li po w ykonaniu regulacji pr

ę

dko

ś

ci

ł

a

ń

cuch nadal obraca si

ę

,

nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z dystr ybutorem

rmy HITACHI.

OSTRZE

Ż

ENIE

Podczas pracy silnika na biegu ja

ł

ow ym

ł

a

ń

cuch nie mo

ż

e w

ż

adnym przypadku obraca

ć

si

ę

.

UWAGA

Niektóre modele sprzedawane w regionach, w któr ych
w ymagana jest

ś

cis

ł

a regulacja emisji spalin, nie maj

Έ

regulacji

ga

ź

nika na w ysoka i nisk

Έ

pr

ę

dko

ść

. Takie regulacje mog

Έ

spowodowa

ć

,

ż

e silnik b

ę

dzie pracowa

ć

poza dopuszczalnymi

granicami emisji. Dla tych modeli, jedyn

Έ

regulacj

Έ

ga

ź

nika jest

regulacja pr

ę

dko

ś

ci biegu ja

ł

owego.

Je

ś

li u

ż

y tkownik nie zna tego rodzaju regulacji, nale

ż

y zwróci

ć

si

ę

o

pomoc do przedstawiciela

rmy HITACHI.

Filtr

powietrza

(Rys.

32)

Filtr powietrza (37) oraz g

Έ

bk

ę

do czyszczenia (36), (38) nale

ż

y

oczy

ś

ci

ć

z py

ł

u i brudu, aby unikn

Έć

:

Wadliwego

dzia

ł

ania ga

ź

nika

Problemów z rozruchem

Zmniejszenia mocy silnika

Nadmiernego

zu

ż

ycia cz

ęś

ci silnika

Nadmiernego

zu

ż

ycia paliwa

Filtr powietrza nale

ż

y czy

ś

ci

ć

codziennie lub cz

ęś

ciej, je

ś

li pracuje

si

ę

w miejscach w yj

Έ

tkowo zapylonych.

Czyszczenie

ltra

powietrza

Zdj

Έć

pokr yw

ę

ltra powietrza (35) i w yj

Έć

g

Έ

bk

ę

do czyszczenia

(36). Obróci

ć

ltr powietrza (37) o 20° w lewo i w yj

Έć

go. Nast

ę

pnie

w yj

Έć

g

Έ

bk

ę

do czyszczenia (38).

Przemy

ć

je w wodzie z myd

ł

em. Prze ponownym monta

ż

em

sprawdzi

ć

, czy

ltr jest suchy. Filtru powietrza u

ż

ywanego przez

d

ł

u

ż

szy czas nie mo

ż

na dok

ł

adnie w yczy

ś

ci

ć

. Z tego wzgl

ę

du

nale

ż

y okresowo w ymienia

ć

go na now y

ltr. Uszkodzony

ltr nale

ż

y

w ymieni

ć

natychmiast.

Ś

wieca

zap

ł

onowa

(Rys.

33)

Na stan

ś

wiecy zap

ł

onowej maj

Έ

wp

ł

yw nast

ę

puj

Έ

ce czynniki:

Nieprawid

ł

owe ustawienie ga

ź

nika

Niew

ł

a

ś

ciwa mieszanka paliwowa (zby t du

ż

o oleju w benzynie)

Zabrudzony

ltr powietrza

Trudne warunki pracy ( jak niska temperatura otoczenia)

000Book̲CS33EDT̲EE.indb   42

000Book̲CS33EDT̲EE.indb   42

2011/08/06   8:57:32

2011/08/06   8:57:32

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Podsumowanie

Strona 16 - Polski; ZNACZENIE; umaczenie

Polski 35 ZNACZENIE SYMBOLI UWAGA: Niektóre urz Έ dzenia ich nie maj Έ . Symbole OSTRZE Ż ENIE Nast ę puj Έ ce oznaczenia to symbole u ż ywane w instrukcji obs ł ugi maszyny. Upewnij si ę , ż e rozumiesz ich znaczenie zanim u ż yjesz narz ę dzia. Istotne jest przeczy tanie, pe ł ne zrozumienie i pr...

Strona 17 - ZASADNICZE

36 Polski ZASADNICZE PODZESPO Ł Y URZ Э DZENIA 1. Prze łΈ cznik przepustnicy: Element steruj Έ cy obrotami silnika, w łΈ czany palcem operatora. 2. Blokada prze łΈ cznika przepustnicy: Element zapobiegaj Έ cy przypadkowemu w łΈ czeniu prze łΈ cznika przepustnicy do momentu r ę cznego zwolnienia. 3...

Strona 18 - OSTRZE

Polski 37 OSTRZE Ż ENIE I INSTRUKCJE BEZPIECZE Ń STWA Bezpiecze ń stwo operatora OSTRZE Ż ENIE Pi ł a ł a ń cuchowa (CS33EDT) jest przeznaczona do prac piel ę gnacyjnych drzewostanu. Pi ł y mog ą u ż ywa ć tylko osoby przeszkolone w piel ę gnacji drzew. Nale ż y stosowa ć si ...