KONSERWACJA - Hitachi CS33EDT-ND - Instrukcja obsługi - Strona 23

Hitachi CS33EDT-ND
Strona 1
1 Strona 1
2 Strona 2
3 Strona 3
4 Strona 4
5 Strona 5
6 Strona 6
7 Strona 7
8 Strona 8
9 Strona 9
10 Strona 10
11 Strona 11
12 Strona 12
13 Strona 13
14 Strona 14
15 Strona 15
16 Strona 16
17 Strona 17
18 Strona 18
19 Strona 19
20 Strona 20
21 Strona 21
22 Strona 22
23 Strona 23
24 Strona 24
25 Strona 25
26 Strona 26
27 Strona 27
28 Strona 28
29 Strona 29
30 Strona 30
31 Strona 31
32 Strona 32
33 Strona 33
34 Strona 34
35 Strona 35
36 Strona 36
37 Strona 37
38 Strona 38
39 Strona 39
Strona: / 39

Spis treści:

  • Strona 16 – Polski; ZNACZENIE; umaczenie
  • Strona 17 – ZASADNICZE
  • Strona 18 – OSTRZE
  • Strona 20 – PROCEDURY
  • Strona 23 – KONSERWACJA
Ładowanie instrukcji

42

Polski

Nie

u

ż

ywa

ć

wierzcho

ł

ka prowadnicy

ł

a

ń

cucha. Nale

ż

y

zachowa

ć

ostro

ż

no

ść

i unika

ć

kontaktu d

ł

u

ż

ycy, innych ga

łę

zi

lub przedmiotów z wierzcho

ł

kiem prowadnicy. Szczególnie

uwa

ż

a

ć

na napr

ęż

one ga

łę

zie. Mog

Έ

one odskoczy

ć

w stron

ę

operatora, spowodowa

ć

utrat

ę

kontroli i w rezultacie obra

ż

enia.

(

Rys.

24

)

Stan

Έć

z lewej strony pnia. Przyj

Έć

stabiln

Έ

postaw

ę

i oprze

ć

pilark

ę

na pniu. Trzyma

ć

pilark

ę

blisko cia

ł

a tak, aby zachowa

ć

pe

ł

n

Έ

kontrol

ę

. Trzyma

ć

si

ę

z daleka

ł

a

ń

cucha. Przesuwa

ć

si

ę

tylko wtedy,

kiedy pie

ń

znajduje si

ę

mi

ę

dzy operatorem i

ł

a

ń

cuchem. Uwa

ż

a

ć

na

odskakuj

Έ

ce ga

łę

zie.

OKRZESY WANIE

GRUBYCH

GA

Łе

ZI

Podczas okrzesywania grubych ga

łę

zi, prowadnica mo

ż

e

ł

atwo

si

ę

zakleszczy

ć

. Napr

ęż

one ga

łę

zie cz

ę

sto p

ę

kaj

Έ

, wi

ę

c nale

ż

y

je ci

Έć

ma

ł

ymi krokami. Stosowa

ć

te same zasady, jak do ci

ę

cia

poprzecznego. Przewidzie

ć

mo

ż

liwe konsekwencje wszystkich

swoich czynno

ś

ci.

CI

е

CIE

POPRZECZNE

/

PRZECINANIE

D

Ł

U

Ż

YCY

NA

K

Ł

ODY

Przed rozpocz

ę

ciem ci

ę

cia d

ł

u

ż

ycy, nale

ż

y przemy

ś

le

ć

, co si

ę

stanie. Poszuka

ć

napr

ęż

e

ń

w d

ł

u

ż

ycy i przecina

ć

j

Έ

w taki sposób,

aby prowadnica nie zakleszczy

ł

a si

ę

w naci

ę

ciu.

PRZECINANIE

D

Ł

U

Ż

YCY

W

POPRZEK,

DOCISK

Z

GÓRY

Przyj

Έć

stabiln

Έ

pozycj

ę

. Rozpocz

Έć

ci

ę

cie od gór y. Nie ci

Έć

z by t

g

łę

boko, w ystarczy oko

ł

o 1/3

ś

rednicy d

ł

u

ż

ycy. Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem

od do

ł

u.

Oba naci

ę

cia winny si

ę

spotka

ć

. (

Rys.

25

)

23. Ci

ę

cie odci

Έż

aj

Έ

ce

24. Ciecie poprzeczne
25. Docisk z gór y
26. Strona docisku
27. Strona napr

ęż

enia

28. G

łę

boko

ść

wzgl

ę

dna ci

ęć

pi

ł

y

GRUBA

D

Ł

U

Ż

YCA ,

GRUBSZA

OD

D

Ł

UGO

Ś

CI

PROWADNICY

Rozpocz

Έć

od ci

ę

cia po przeciwnej stronie d

ł

u

ż

ycy. Ci

Έ

gn

Έć

pi

łę

do

siebie, po czym zastosowa

ć

poprzedni

Έ

procedur

ę

. (

Rys.

26

)

Je

ś

li d

ł

u

ż

yca le

ż

y na ziemi, w ykona

ć

ci

ę

cie wierc

Έ

ce, aby unikn

Έć

ci

ę

cia ziemi. Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem od do

ł

u. (

Rys.

27

)

OSTRZE

Ż

ENIE

NIEBEZPIECZE

Ń

ST WO

ODRZUCENIA

PI

Ł

Y

Nie

nale

ż

y próbowa

ć

w ykonania ci

ę

cia wierc

Έ

cego, je

ś

li nie jest

si

ę

w

ł

a

ś

ciwie przeszkolonym. Ci

ę

cie wierc

Έ

ce w ymaga u

ż

ycia

wierzcho

ł

ka prowadnicy i mo

ż

e spowodowa

ć

odrzucenie pi

ł

y.

PRZECINANIE

D

Ł

U

Ż

YCY

W

POPRZEK,

DOCISK

Z

DO

Ł

U

Przyj

Έć

stabiln

Έ

pozycj

ę

. Rozpocz

Έć

od naci

ę

cia od do

ł

u. G

łę

boko

ść

naci

ę

cia winna w ynosi

ć

oko

ł

o 1/3

ś

rednicy d

ł

u

ż

ycy.

Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem od gór y. Oba naci

ę

cia winny si

ę

spotka

ć

.

(

Rys.

28

)

29. Ci

ę

cie odci

Έż

aj

Έ

ce

30. Ciecie poprzeczne
31. Docisk od do

ł

u

32. Strona napr

ęż

enia

33. Strona docisku
34. G

łę

boko

ść

wzgl

ę

dna ci

ęć

pi

ł

y

GRUBA

D

Ł

U

Ż

YCA ,

GRUBSZA

OD

D

Ł

UGO

Ś

CI

PROWADNICY

Rozpocz

Έć

od ci

ę

cia po przeciwnej stronie d

ł

u

ż

ycy. Ci

Έ

gn

Έć

pi

łę

do

siebie, po czym zastosowa

ć

poprzedni

Έ

procedur

ę

. Wykona

ć

ci

ę

cie

wierc

Έ

ce, je

ś

li d

ł

u

ż

yca jest blisko ziemi. Zako

ń

czy

ć

ci

ę

ciem od gór y.

(

Rys.

29

)

OSTRZE

Ż

ENIE

NIEBEZPIECZE

Ń

ST WO

ODRZUCENIA

PI

Ł

Y

Nie

nale

ż

y próbowa

ć

w ykonania ci

ę

cia wierc

Έ

cego, je

ś

li nie jest

si

ę

w

ł

a

ś

ciwie przeszkolonym. Ci

ę

cie wierc

Έ

ce w ymaga u

ż

ycia

wierzcho

ł

ka prowadnicy i mo

ż

e spowodowa

ć

odrzucenie pi

ł

y.

(

Rys.

30

)

JE

Ś

LI

PI

Ł

A

ZAKLINUJE

SI

е

Zatrzyma

ć

silnik. Unie

ść

d

ł

u

ż

yc

ę

lub zmieni

ć

jej po

ł

o

ż

enie przy

pomocy grubego konara lub dr

Έ

ga u

ż

y tych jako d

ź

wigni. Nie

próbowa

ć

w yci

Έ

ga

ć

pi

ł

y si

łΈ

. Mo

ż

na wtedy w ygi

Έć

r

ę

koje

ść

lub

dozna

ć

obra

ż

e

ń

przez

ł

a

ń

cuch pi

ł

y w chwili gwa

ł

townego uwolnienia

pi

ł

y.

KONSERWACJA

KONSERWACJ

е

, W YMIAN

е

LUB NAPRAW

е

URZ

Э

DZE

Ń

I

UK

Ł

ADU KONTROLI EMISJI MO

Ż

E W YKONA

Ć

ZAK

Ł

AD NAPRAW Y

SILNIKÓW NIEDROGOW YCH LUB OSOBA INDY WIDUALNA.

Regulacja

ga

ź

nika

(Rys.

31)

OSTRZE

Ż

ENIE

Nigdy nie uruchamia

ć

silnika bez za

ł

o

ż

onej pokr yw y bocznej.

W przeciwnym przypadku sprz

ę

g

ł

o mo

ż

e obluzowa

ć

si

ę

i

spowodowa

ć

obra

ż

enia cielesne.

W ga

ź

niku paliwo miesza si

ę

z powietrzem. Podczas próbnej pracy

silnika w fabr yce, w ykonuje si

ę

regulacj

ę

ga

ź

nika. Dodatkowa

regulacja mo

ż

e by

ć

w ykonana w zale

ż

no

ś

ci od klimatu lub

w ysoko

ś

ci n.p.m. Ga

ź

nik ma jedn

Έ

mo

ż

liwo

ść

regulacji:

T =

ś

ruba regulacji pr

ę

dko

ś

ci biegu ja

ł

owego.

Regulacja

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego

(T)

Sprawdzi

ć

, czy

ltr powietrza jest czysty. Gdy pr

ę

dko

ść

biegu

ja

ł

owego jest w

ł

a

ś

ciwa,

ł

a

ń

cuch nie obraca si

ę

. Je

ś

li w ymagana

jest regulacja, dokr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

T (w kierunku zgodnym z ruchem

wskazówek zegara), a

ż

ł

a

ń

cuch zacznie si

ę

obraca

ć

. Wykr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a

ż

ł

a

ń

cuch si

ę

zatrzyma. Pr

ę

dko

ść

biegu ja

ł

owego jest poprawna,

kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po

ł

o

ż

eniach

znacznie poni

ż

ej pr

ę

dko

ś

ci obrotowej, przy której

ł

a

ń

cuch zaczyna

obraca

ć

si

ę

.

Je

ś

li po w ykonaniu regulacji pr

ę

dko

ś

ci

ł

a

ń

cuch nadal obraca si

ę

,

nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z dystr ybutorem

rmy HITACHI.

OSTRZE

Ż

ENIE

Podczas pracy silnika na biegu ja

ł

ow ym

ł

a

ń

cuch nie mo

ż

e w

ż

adnym przypadku obraca

ć

si

ę

.

UWAGA

Niektóre modele sprzedawane w regionach, w któr ych
w ymagana jest

ś

cis

ł

a regulacja emisji spalin, nie maj

Έ

regulacji

ga

ź

nika na w ysoka i nisk

Έ

pr

ę

dko

ść

. Takie regulacje mog

Έ

spowodowa

ć

,

ż

e silnik b

ę

dzie pracowa

ć

poza dopuszczalnymi

granicami emisji. Dla tych modeli, jedyn

Έ

regulacj

Έ

ga

ź

nika jest

regulacja pr

ę

dko

ś

ci biegu ja

ł

owego.

Je

ś

li u

ż

y tkownik nie zna tego rodzaju regulacji, nale

ż

y zwróci

ć

si

ę

o

pomoc do przedstawiciela

rmy HITACHI.

Filtr

powietrza

(Rys.

32)

Filtr powietrza (37) oraz g

Έ

bk

ę

do czyszczenia (36), (38) nale

ż

y

oczy

ś

ci

ć

z py

ł

u i brudu, aby unikn

Έć

:

Wadliwego

dzia

ł

ania ga

ź

nika

Problemów z rozruchem

Zmniejszenia mocy silnika

Nadmiernego

zu

ż

ycia cz

ęś

ci silnika

Nadmiernego

zu

ż

ycia paliwa

Filtr powietrza nale

ż

y czy

ś

ci

ć

codziennie lub cz

ęś

ciej, je

ś

li pracuje

si

ę

w miejscach w yj

Έ

tkowo zapylonych.

Czyszczenie

ltra

powietrza

Zdj

Έć

pokr yw

ę

ltra powietrza (35) i w yj

Έć

g

Έ

bk

ę

do czyszczenia

(36). Obróci

ć

ltr powietrza (37) o 20° w lewo i w yj

Έć

go. Nast

ę

pnie

w yj

Έć

g

Έ

bk

ę

do czyszczenia (38).

Przemy

ć

je w wodzie z myd

ł

em. Prze ponownym monta

ż

em

sprawdzi

ć

, czy

ltr jest suchy. Filtru powietrza u

ż

ywanego przez

d

ł

u

ż

szy czas nie mo

ż

na dok

ł

adnie w yczy

ś

ci

ć

. Z tego wzgl

ę

du

nale

ż

y okresowo w ymienia

ć

go na now y

ltr. Uszkodzony

ltr nale

ż

y

w ymieni

ć

natychmiast.

Ś

wieca

zap

ł

onowa

(Rys.

33)

Na stan

ś

wiecy zap

ł

onowej maj

Έ

wp

ł

yw nast

ę

puj

Έ

ce czynniki:

Nieprawid

ł

owe ustawienie ga

ź

nika

Niew

ł

a

ś

ciwa mieszanka paliwowa (zby t du

ż

o oleju w benzynie)

Zabrudzony

ltr powietrza

Trudne warunki pracy ( jak niska temperatura otoczenia)

000Book̲CS33EDT̲EE.indb   42

000Book̲CS33EDT̲EE.indb   42

2011/08/06   8:57:32

2011/08/06   8:57:32

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Podsumowanie

Strona 16 - Polski; ZNACZENIE; umaczenie

Polski 35 ZNACZENIE SYMBOLI UWAGA: Niektóre urz Έ dzenia ich nie maj Έ . Symbole OSTRZE Ż ENIE Nast ę puj Έ ce oznaczenia to symbole u ż ywane w instrukcji obs ł ugi maszyny. Upewnij si ę , ż e rozumiesz ich znaczenie zanim u ż yjesz narz ę dzia. Istotne jest przeczy tanie, pe ł ne zrozumienie i prz...

Strona 17 - ZASADNICZE

36 Polski ZASADNICZE PODZESPO Ł Y URZ Э DZENIA 1. Prze łΈ cznik przepustnicy: Element steruj Έ cy obrotami silnika, w łΈ czany palcem operatora. 2. Blokada prze łΈ cznika przepustnicy: Element zapobiegaj Έ cy przypadkowemu w łΈ czeniu prze łΈ cznika przepustnicy do momentu r ę cznego zwolnienia. 3. ...

Strona 18 - OSTRZE

Polski 37 OSTRZE Ż ENIE I INSTRUKCJE BEZPIECZE Ń STWA Bezpiecze ń stwo operatora OSTRZE Ż ENIE Pi ł a ł a ń cuchowa (CS33EDT) jest przeznaczona do prac piel ę gnacyjnych drzewostanu. Pi ł y mog ą u ż ywa ć tylko osoby przeszkolone w piel ę gnacji drzew. Nale ż y stosowa ć si ę do wszelkich wskazówek...