Ryobi RBC47SEO 5133002542 - Instrukcja obsługi - Strona 21

Ryobi RBC47SEO 5133002542 Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 53
Ładowanie instrukcji

206

Polski (T

ł

umaczenie oryginalnej instrukcji)

ja

ł

owego. Je

ś

li ten warunek nie zostanie spe

ł

niony,

nale

ż

y wyregulowa

ć

sprz

ę

g

ł

o lub maszyna potrzebuje

pilnej konserwacji przez wykwalifikowanego
mechanika.

Mo

ż

esz wykonywa

ć

czynno

ś

ci regulacyjne i

naprawcze opisane w tej instrukcji obs

ł

ugi. W

przypadku innych napraw konieczne b

ę

dzie oddanie

urz

ą

dzenia do autoryzowanego serwisu.

Konsekwencje nieprawid

ł

owej konserwacji mog

ą

obejmowa

ć

nadmiar nagaru, który wp

ł

ywa na spadek

wydajno

ś

ci oraz kapanie czarnej oleistej cieczy z

t

ł

umika.

WYMIANA

Ż

Y

Ł

KI

Zobacz rysunek 8.

Ustawi

ć

prze

łą

cznik w po

ł

o

ż

eniu "O" (OFF).

Stosowa

ć

ż

y

ł

k

ę

jednorodn

ą

o

ś

rednicy 2,4 mm.

Odci

ąć

jeden odcinek

ż

y

ł

ki o d

ł

ugo

ś

ci oko

ł

o 6 m.

Przekr

ę

ci

ć

pokr

ę

t

ł

o g

ł

owicy

ż

y

ł

kowej tak, aby linia na

pokr

ę

tle by

ł

a wyrównana ze strza

ł

kami znajduj

ą

cymi

si

ę

w górnej cz

ęś

ci g

ł

owicy.

W

ł

o

ż

y

ć

jeden koniec

ż

y

ł

ki w oczko znajduj

ą

ce si

ę

z

boku g

ł

owicy i wepchn

ąć

ż

y

ł

k

ę

tak g

łę

boko, a

ż

wyjdzie

przez otwór z drugiej strony. Nadal popychaj

ą

c

ż

y

ł

k

ę

ustawi

ć

j

ą

tak, aby

ś

rodkowa cz

ęść

ż

y

ł

ki znalaz

ł

a si

ę

w

g

ł

owicy a

ż

y

ł

ka wystaj

ą

ca po obydwu stronach g

ł

owicy

mia

ł

a t

ę

sam

ą

d

ł

ugo

ść

.

Przekr

ę

ci

ć

pokr

ę

t

ł

o na g

ł

owicy

ż

y

ł

kowej w prawo, aby

nawin

ąć

ż

y

ł

k

ę

.

■ Ż

y

ł

k

ę

nale

ż

y nawin

ąć

tak, aby z g

ł

owicy wystawa

ł

odcinek o d

ł

ugo

ś

ci oko

ł

o 20 cm.

OCHRANIACZ OSTRZA

Zobacz rysunek 18.

Gdy urz

ą

dzenie nie jest u

ż

ywane, na ostrze nale

ż

y

zak

ł

ada

ć

os

ł

on

ę

. Os

ł

ona ostrza wyposa

ż

ona jest w

zaciski, które obejmuj

ą

ostrze, utrzymuj

ą

c os

ł

on

ę

na

swoim miejscu. Zak

ł

ada

ć

r

ę

kawice ochronne i zachowa

ć

ostro

ż

no

ść

podczas obs

ł

ugi elementów tn

ą

cych.

OBJA

Ś

NIENIE:

Przed uruchomieniem urz

ą

dzenia nale

ż

y

zdj

ąć

os

ł

on

ę

ostrza. Je

ś

li nie zostanie zdj

ę

ta, os

ł

ona

ostrza mo

ż

e zosta

ć

odrzucona z du

żą

si

łą

gdy ostrze

zacznie pracowa

ć

.

CZYSZCZENIE OTWORU WYRZUTOWEGO SPALIN I
T

Ł

UMIKA

Otwór wylotowy spalin i t

ł

umik mog

ą

by

ć

zatkane

osadami w

ę

glowymi; wielko

ś

ć

tego zanieczyszczenia

zale

ż

y od rodzaju stosowanego paliwa, gatunku i

ilo

ś

ci oleju w mieszance i warunków u

ż

ytkowania. W

przypadku stwierdzenia spadku mocy urz

ą

dzenia, w celu

przywrócenia wydajno

ś

ci konieczne b

ę

dzie usuni

ę

cie

tych nagromadze

ń

przez wykwalifkowanego technika

serwisowego.

CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA

Zobacz rysunek 19.

Ustawi

ć

prze

łą

cznik w po

ł

o

ż

eniu "O" (OFF).

Zdemontowa

ć

pokr

ę

t

ł

o i pokryw

ę

filtra powietrza.

Wyjmij filtr powietrza i wyczy

ś

ci

ć

ciep

łą

wod

ą

z

myd

ł

em.

Wyp

ł

ucz filtr i pozostaw go do ca

ł

kowitego wyschni

ę

cia.

Ponownie zamontowa

ć

filtr powietrza.

OBJA

Ś

NIENIE:

Uszkodzone nale

ż

y niezw

ł

ocznie

wymieni

ć

.

Za

ł

ó

ż

pokryw

ę

filtra powietrza.

Dokr

ę

ci

ć

pokr

ę

t

ł

o filtra powietrza.

OBJA

Ś

NIENIE:

Aby zapewni

ć

najlepsze dzia

ł

anie,

fi

ltr

nale

ż

y zmienia

ć

raz w roku.

SPRAWDZANIE KORKA PALIWA

OSTRZE

Ż

ENIE

Nieszczelny korek wlewu paliwa stanowi zagro

ż

enie

po

ż

arem i musi by

ć

niezw

ł

ocznie wymieniony.

Korek paliwa zawiera jednorazowy

fi

ltr i zawór zwrotny.

Zatkany

fi

ltr paliwa obni

ż

a osi

ą

gi silnika. Je

ś

li praca silnika

ulega poprawie po poluzowaniu korka, mo

ż

e to oznacza

ć

uszkodzenie zaworu zwrotnego lub zatkanie

fi

ltra. W razie

potrzeby, wymieni

ć

korek paliwa.

Ś

WIECA ZAP

Ł

ONOWA

Silnik wykorzystuje

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

L8RTF/NHSP LD

lub L8RTF/BOSCH ze szczelin

ą

mi

ę

dzyelektrodow

ą

0,5

mm. Stosowa

ć

ś

cis

ł

e zamienniki.

UWAGA

Postarajcie si

ę

wprowadzi

ć

jak nale

ż

y

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

. Przekr

ę

cenie gwintu spowoduje powa

ż

ne

uszkodzenie silnika.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)