Ryobi RBC47SEO 5133002542 Trymer – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
206
Polski (T
ł
umaczenie oryginalnej instrukcji)
ja
ł
owego. Je
ś
li ten warunek nie zostanie spe
ł
niony,
nale
ż
y wyregulowa
ć
sprz
ę
g
ł
o lub maszyna potrzebuje
pilnej konserwacji przez wykwalifikowanego
mechanika.
■
Mo
ż
esz wykonywa
ć
czynno
ś
ci regulacyjne i
naprawcze opisane w tej instrukcji obs
ł
ugi. W
przypadku innych napraw konieczne b
ę
dzie oddanie
urz
ą
dzenia do autoryzowanego serwisu.
■
Konsekwencje nieprawid
ł
owej konserwacji mog
ą
obejmowa
ć
nadmiar nagaru, który wp
ł
ywa na spadek
wydajno
ś
ci oraz kapanie czarnej oleistej cieczy z
t
ł
umika.
WYMIANA
Ż
Y
Ł
KI
Zobacz rysunek 8.
■
Ustawi
ć
prze
łą
cznik w po
ł
o
ż
eniu "O" (OFF).
■
Stosowa
ć
ż
y
ł
k
ę
jednorodn
ą
o
ś
rednicy 2,4 mm.
■
Odci
ąć
jeden odcinek
ż
y
ł
ki o d
ł
ugo
ś
ci oko
ł
o 6 m.
■
Przekr
ę
ci
ć
pokr
ę
t
ł
o g
ł
owicy
ż
y
ł
kowej tak, aby linia na
pokr
ę
tle by
ł
a wyrównana ze strza
ł
kami znajduj
ą
cymi
si
ę
w górnej cz
ęś
ci g
ł
owicy.
■
W
ł
o
ż
y
ć
jeden koniec
ż
y
ł
ki w oczko znajduj
ą
ce si
ę
z
boku g
ł
owicy i wepchn
ąć
ż
y
ł
k
ę
tak g
łę
boko, a
ż
wyjdzie
przez otwór z drugiej strony. Nadal popychaj
ą
c
ż
y
ł
k
ę
ustawi
ć
j
ą
tak, aby
ś
rodkowa cz
ęść
ż
y
ł
ki znalaz
ł
a si
ę
w
g
ł
owicy a
ż
y
ł
ka wystaj
ą
ca po obydwu stronach g
ł
owicy
mia
ł
a t
ę
sam
ą
d
ł
ugo
ść
.
■
Przekr
ę
ci
ć
pokr
ę
t
ł
o na g
ł
owicy
ż
y
ł
kowej w prawo, aby
nawin
ąć
ż
y
ł
k
ę
.
■ Ż
y
ł
k
ę
nale
ż
y nawin
ąć
tak, aby z g
ł
owicy wystawa
ł
odcinek o d
ł
ugo
ś
ci oko
ł
o 20 cm.
OCHRANIACZ OSTRZA
Zobacz rysunek 18.
Gdy urz
ą
dzenie nie jest u
ż
ywane, na ostrze nale
ż
y
zak
ł
ada
ć
os
ł
on
ę
. Os
ł
ona ostrza wyposa
ż
ona jest w
zaciski, które obejmuj
ą
ostrze, utrzymuj
ą
c os
ł
on
ę
na
swoim miejscu. Zak
ł
ada
ć
r
ę
kawice ochronne i zachowa
ć
ostro
ż
no
ść
podczas obs
ł
ugi elementów tn
ą
cych.
OBJA
Ś
NIENIE:
Przed uruchomieniem urz
ą
dzenia nale
ż
y
zdj
ąć
os
ł
on
ę
ostrza. Je
ś
li nie zostanie zdj
ę
ta, os
ł
ona
ostrza mo
ż
e zosta
ć
odrzucona z du
żą
si
łą
gdy ostrze
zacznie pracowa
ć
.
CZYSZCZENIE OTWORU WYRZUTOWEGO SPALIN I
T
Ł
UMIKA
Otwór wylotowy spalin i t
ł
umik mog
ą
by
ć
zatkane
osadami w
ę
glowymi; wielko
ś
ć
tego zanieczyszczenia
zale
ż
y od rodzaju stosowanego paliwa, gatunku i
ilo
ś
ci oleju w mieszance i warunków u
ż
ytkowania. W
przypadku stwierdzenia spadku mocy urz
ą
dzenia, w celu
przywrócenia wydajno
ś
ci konieczne b
ę
dzie usuni
ę
cie
tych nagromadze
ń
przez wykwalifkowanego technika
serwisowego.
CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA
Zobacz rysunek 19.
■
Ustawi
ć
prze
łą
cznik w po
ł
o
ż
eniu "O" (OFF).
■
Zdemontowa
ć
pokr
ę
t
ł
o i pokryw
ę
filtra powietrza.
■
Wyjmij filtr powietrza i wyczy
ś
ci
ć
ciep
łą
wod
ą
z
myd
ł
em.
■
Wyp
ł
ucz filtr i pozostaw go do ca
ł
kowitego wyschni
ę
cia.
■
Ponownie zamontowa
ć
filtr powietrza.
OBJA
Ś
NIENIE:
Uszkodzone nale
ż
y niezw
ł
ocznie
wymieni
ć
.
■
Za
ł
ó
ż
pokryw
ę
filtra powietrza.
■
Dokr
ę
ci
ć
pokr
ę
t
ł
o filtra powietrza.
OBJA
Ś
NIENIE:
Aby zapewni
ć
najlepsze dzia
ł
anie,
fi
ltr
nale
ż
y zmienia
ć
raz w roku.
SPRAWDZANIE KORKA PALIWA
OSTRZE
Ż
ENIE
Nieszczelny korek wlewu paliwa stanowi zagro
ż
enie
po
ż
arem i musi by
ć
niezw
ł
ocznie wymieniony.
Korek paliwa zawiera jednorazowy
fi
ltr i zawór zwrotny.
Zatkany
fi
ltr paliwa obni
ż
a osi
ą
gi silnika. Je
ś
li praca silnika
ulega poprawie po poluzowaniu korka, mo
ż
e to oznacza
ć
uszkodzenie zaworu zwrotnego lub zatkanie
fi
ltra. W razie
potrzeby, wymieni
ć
korek paliwa.
Ś
WIECA ZAP
Ł
ONOWA
Silnik wykorzystuje
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
L8RTF/NHSP LD
lub L8RTF/BOSCH ze szczelin
ą
mi
ę
dzyelektrodow
ą
0,5
mm. Stosowa
ć
ś
cis
ł
e zamienniki.
UWAGA
Postarajcie si
ę
wprowadzi
ć
jak nale
ż
y
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
. Przekr
ę
cenie gwintu spowoduje powa
ż
ne
uszkodzenie silnika.
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)