PROCEDURY - Hitachi CH 62EA3 - Instrukcja obsługi - Strona 11

Hitachi CH 62EA3 Piła elektryczna – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 24
Ładowanie instrukcji

31

Polski

PROCEDURY

OBS

Ł

UGI

Paliwo

(

Rys.

1

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Urz

ą

dzenie jest wyposa

ż

one w silnik dwusuwowy. Urz

ą

dzenie

mo

ż

e dzia

ł

a

ć

jedynie, kiedy silnik jest wype

ł

niony paliwem

zmieszanym z olejem.

Podczas tankowania lub przenoszenia paliwa zapewni

ć

dobra

wentylacj

ę

.

Paliwo

Zawsze stosowa

ć

markow

ą

bezo

ł

owiow

ą

benzyn

ę

o liczbie

oktanowej 89.

Stosowa

ć

oryginalny olej do dwusuwów lub mieszank

ę

w

proporcji 25:1 do 50:1, stosunek podano na butelce z olejem lub

skonsultowa

ć

si

ę

z dystrybutorem

fi

rmy Hitachi.

Je

ś

li oryginalny olej nie jest dost

ę

pny, u

ż

y

ć

oleju dobrej jako

ś

ci

z dodatkiem przeciwutleniacza do silników dwusuwowych

ch

ł

odzonych powietrzem (JASO FC GRADE OIL lub ISO EGC

GRADE). Nie stosowa

ć

oleju do mieszanek BIA lub TCW (do

silników dwusuwowych z ch

ł

odzeniem wod

ą

).

Nie wolno u

ż

ywa

ć

uniwersalnego oleju silnikowego (10W/30)

lub oleju odpadowego.

Zawsze miesza

ć

paliwo z olejem w oddzielnym czystym

pojemniku.

Nale

ż

y zawsze nala

ć

najpierw jedynie po

ł

ow

ę

docelowej ilo

ś

ci

paliwa. Nast

ę

pnie dola

ć

olej. Dok

ł

adnie wymiesza

ć

(potrz

ą

saj

ą

c)

mieszank

ę

paliwa. Doda

ć

pozosta

łą

ilo

ść

benzyny.

Dok

ł

adnie wymiesza

ć

(potrz

ą

sn

ąć

) mieszank

ę

paliwow

ą

przed

wlaniem do zbiornika paliwa.

Tankowanie

OSTRZE

Ż

ENIE

(

Rys.

2

)

Zawsze

wy

łą

czy

ć

silnik przed tankowaniem.

Podczas nape

ł

niania nale

ż

y zawsze powoli otwiera

ć

zbiornik

paliwa (1), aby usun

ąć

ewentualne nadci

ś

nienie.

Po zatankowaniu dok

ł

adnie dokr

ę

ci

ć

korek paliwa.

Oddali

ć

urz

ą

dzenie na co najmniej 3 metry od miejsca

tankowania przed uruchomieniem go.

Przed zatankowaniem, dok

ł

adnie oczy

ś

ci

ć

miejsce wokó

ł

korka

zbiornika, aby do zbiornika nie dosta

ł

y si

ę

ż

adne zanieczyszczenia.

Przed tankowaniem upewni

ć

si

ę

,

ż

e paliwo jest dobrze wymieszane

i w tym celu potrz

ą

sn

ąć

pojemnikiem.

Uruchamianie

OSTRO

Ż

NIE

Przed uruchomieniem nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e akcesorium tn

ą

ce

nie dotyka

ż

adnych przedmiotów.

1. Ustawi

ć

prze

łą

cznik zap

ł

onu (2) w pozycji w

łą

czenia ON (A).

(

Rys.

3

)

*

Wcisn

ąć

kolb

ę

zastrzykiwania paliwa (4) kilka razy, aby

paliwo przep

ł

yn

ęł

o przez kolb

ę

lub przewód powrotny (je

ż

eli

urz

ą

dzenie jest wyposa

ż

one w ten sposób). (

Rys.

4

)

2. Gdy blokada spustu przepustnicy (3) jest wci

ś

ni

ę

ta, wyci

ą

gn

ąć

spust przepustnicy, a nast

ę

pnie powoli zwolni

ć

najpierw spust,

a nast

ę

pnie blokad

ę

spustu przepustnicy. Spowoduje to

automatyczne zablokowanie przepustnicy w pozycji rozruchu.

(

Rys.

3

)

3. Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

zasysacza (5) w po

ł

o

ż

eniu CLOSED

(zamkni

ę

tym) (B). (

Rys.

5

)

4. Poci

ą

gn

ąć

energicznie rozrusznik zamachowy, trzymaj

ą

c

uchwyt pewnie, aby nie odskoczy

ł

. (

Rys.

6

)

5. Kiedy s

ł

ycha

ć

,

ż

e silnik zaczyna si

ę

uruchamia

ć

, przestawi

ć

d

ź

wigni

ę

do po

ł

o

ż

enia RUN (otwarte) (C). Ponownie

energicznie poci

ą

gn

ąć

rozrusznik zamachowy.

UWAGA

Je

ś

li silnik nie uruchomi si

ę

, powtórzy

ć

kroki od 2 do 4.

6. Po uruchomieniu silnika, zaczeka

ć

2-3 minuty na jego

rozgrzanie przed rozpocz

ę

ciem pracy.

Ci

ę

cie

Podczas wykonywania ci

ę

cia, silnik powinien dzia

ł

a

ć

z przepustnic

ą

w pe

ł

ni otwart

ą

, aby utrzyma

ć

prawid

ł

ow

ą

pr

ę

dko

ść

. Podczas

przycinania górnej cz

ęś

ci

ż

ywop

ł

otu, nale

ż

y przytrzymywa

ć

urz

ą

dzenie w taki sposób, aby ostrza by

ł

y odchylone o 15 do 30

stopni od po

ł

o

ż

enia poziomego i porusza

ć

przycinark

ę

ruchem

wahad

ł

owym. Podczas przycinania boków

ż

ywop

ł

otu, nale

ż

y

utrzymywa

ć

ostrze w pozycji pionowej i porusza

ć

urz

ą

dzenie

ruchem wahad

ł

owym.

UWAGA

Uchwyt

wielopozycyjny

(

Rys.

7

)

Tylny uchwyt sterowania obraca si

ę

o 90 stopni, u

ł

atwiaj

ą

c

korzystanie z urz

ą

dzenia przy ró

ż

nych k

ą

tach ci

ę

cia. Uchwyt

mo

ż

e zosta

ć

zablokowany w pi

ę

ciu ró

ż

nych pozycjach. Przed

przyst

ą

pieniem do ustawiania uchwytu tylnego, nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e urz

ą

dzenie znajduje si

ę

na biegu ja

ł

owym lub silnik jest

wy

łą

czony.

Urz

ą

dzenie wy

łą

czy si

ę

automatycznie, je

ś

li d

ź

wignia

przepustnicy zostanie wci

ś

ni

ę

ta, kiedy uchwyt NIE jest

zablokowany w jednej z pi

ę

ciu dost

ę

pnych pozycji. Nie wolno

w

łą

cza

ć

urz

ą

dzenia, je

ś

li uchwyt tylny nie jest prawid

ł

owo

zablokowany.

Aby

obróci

ć

uchwyt, nale

ż

y nacisn

ąć

d

ź

wigni

ę

blokady (6) –

umo

ż

liwi to obracanie uchwytu. Wcisn

ąć

d

ź

wigni

ę

blokady (6),

aby zwolni

ć

blokad

ę

i umo

ż

liwi

ć

obracanie uchwytu. Obróci

ć

uchwyt do pozycji obróconej o 0°, 45° lub 90°, a nast

ę

pnie

wcisn

ąć

d

ź

wigni

ę

zwalniania (7), aby zablokowa

ć

uchwyt w

danej pozycji.

D:

ZABLOKOWANIE

E:

ZWALNIANIE

Zatrzymywanie

urz

ą

dzenia

(

Rys.

8

)

Zmniejszy

ć

pr

ę

dko

ść

silnika i wcisn

ąć

prze

łą

cznik zap

ł

onu do

po

ł

o

ż

enia stop (F).

KONSERWACJA

KONSERWACJ

Ę

, WYMIAN

Ę

LUB NAPRAW

Ę

URZ

Ą

DZE

Ń

I UK

Ł

ADU KONTROLI EMISJI MO

Ż

E WYKONA

Ć

ZAK

Ł

AD

NAPRAWY SILNIKÓW NIEDROGOWYCH LUB OSOBA

INDYWIDUALNA.

Regulacja

ga

ź

nika

(

Rys.

9

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Podczas regulacji ga

ź

nika ostrza tn

ą

ce mog

ą

si

ę

obraca

ć

.

Nie nale

ż

y w

ż

adnym wypadku uruchamia

ć

silnika, kiedy ca

ł

a

pokrywa sprz

ę

g

ł

a nie jest za

ł

o

ż

ona. W przeciwnym przypadku

sprz

ę

g

ł

o mo

ż

e obluzowa

ć

si

ę

i spowodowa

ć

obra

ż

enia

cielesne.

W ga

ź

niku paliwo miesza si

ę

z powietrzem. Podczas próbnej pracy

silnika w fabryce, wykonuje si

ę

regulacj

ę

ga

ź

nika. Dodatkowa

regulacja mo

ż

e by

ć

wykonana w zale

ż

no

ś

ci od klimatu lub

wysoko

ś

ci n.p.m. Ga

ź

nik ma jedn

ą

mo

ż

liwo

ść

regulacji:

T

=

ś

ruba

regulacji

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego.

Regulacja

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego

(

T

)

Sprawdzi

ć

, czy

fi

ltr powietrza jest czysty. Gdy pr

ę

dko

ść

biegu

ja

ł

owego jest w

ł

a

ś

ciwa,

ł

a

ń

cuch nie obraca si

ę

. Je

ś

li wymagana

jest regulacja, dokr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

T (w kierunku zgodnym z ruchem

wskazówek zegara), a

ż

ł

a

ń

cuch zacznie si

ę

obraca

ć

. Wykr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a

ż

ł

a

ń

cuch si

ę

zatrzyma. Pr

ę

dko

ść

biegu ja

ł

owego jest poprawna,

kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po

ł

o

ż

eniach

znacznie poni

ż

ej pr

ę

dko

ś

ci obrotowej, przy której

ł

a

ń

cuch zaczyna

obraca

ć

si

ę

.

Je

ś

li po wykonaniu regulacji pr

ę

dko

ś

ci ostrze nadal obraca si

ę

,

nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z dystrybutorem

fi

rmy Hitachi.

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   31

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   31

2009/12/04   18:55:54

2009/12/04   18:55:54

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)