Hitachi CH 55EB3 - Instrukcja obsługi - Strona 12

Hitachi CH 55EB3 Piła elektryczna – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 24
Ładowanie instrukcji

32

Polski

Filtr

powietrza

(

Rys.

10

)

Filtr powietrza nale

ż

y oczy

ś

ci

ć

z py

ł

u i brudu, aby unikn

ąć

:

Wadliwego

dzia

ł

ania ga

ź

nika.

Problemów z rozruchem.

Zmniejszenia mocy silnika.

Nadmiernego

zu

ż

ycia cz

ęś

ci silnika.

Nadmiernego

zu

ż

ycia paliwa.

Filtr powietrza nale

ż

y czy

ś

ci

ć

codziennie lub cz

ęś

ciej, je

ś

li pracuje

si

ę

w miejscach wyj

ą

tkowo zapylonych.

Czyszczenie

fi

ltra

powietrza

Zdj

ąć

pokrywk

ę

fi

ltra powietrza i

fi

ltr. Przemy

ć

je w wodzie z

myd

ł

em. Przed ponownym monta

ż

em sprawdzi

ć

, czy

fi

ltr jest

suchy. Filtru powietrza u

ż

ywanego przez d

ł

u

ż

szy czas nie mo

ż

na

dok

ł

adnie wyczy

ś

ci

ć

. Z tego wzgl

ę

du nale

ż

y okresowo wymienia

ć

go na nowy

fi

ltr. Uszkodzony

fi

ltr nale

ż

y wymieni

ć

natychmiast.

UWAGA

Namoczy

ć

element w oleju do silników dwusuwowych lub

równowa

ż

nym. Wycisn

ąć

element, aby równo rozprowadzi

ć

olej i usun

ąć

jego nadwy

ż

k

ę

.

Ś

wieca

zap

ł

onowa

(

Rys.

11

)

Na stan

ś

wiecy zap

ł

onowej maj

ą

wp

ł

yw nast

ę

puj

ą

ce czynniki:

Nieprawid

ł

owe ustawienie ga

ź

nika.

Niew

ł

a

ś

ciwa mieszanka paliwowa (zbyt du

ż

o oleju w benzynie).

Zabrudzony

fi

ltr powietrza.

Trudne warunki pracy (jak niska temperatura otoczenia).

Czynnik te powoduj

ą

osady na elektrodach

ś

wiecy zap

ł

onowej, co

mo

ż

e spowodowa

ć

wadliwe dzia

ł

anie i trudno

ś

ci z uruchomieniem

silnika. Je

ś

li silnik nie rozwija pe

ł

nej mocy, trudno go uruchomi

ć

lub pracuje nierównomiernie na biegu ja

ł

owym, nale

ż

y zawsze w

pierwszej kolejno

ś

ci sprawdzi

ć

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

. Je

ś

li

ś

wieca

zap

ł

onowa jest zabrudzona, nale

ż

y j

ą

oczy

ś

ci

ć

i sprawdzi

ć

przerw

ę

elektrody. W razie konieczno

ś

ci wyregulowa

ć

ponownie.

Prawid

ł

owa przerwa wynosi 0,6 mm.

Ś

wieca zap

ł

onowa powinna

by

ć

wymieniana co 100 godzin pracy lub wcze

ś

niej, je

ż

eli elektrody

nosz

ą

ś

lady powa

ż

nego nad

ż

arcia.

UWAGA

W niektórych krajach przepisy wymagaj

ą

u

ż

ycia

ś

wiecy

zap

ł

onowej z opornikiem do t

ł

umienia zak

ł

óce

ń

. Je

ś

li maszyna

zosta

ł

a oryginalnie wyposa

ż

ona w

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

z

opornikiem, nale

ż

y wymieni

ć

j

ą

na

ś

wiec

ę

tego samego typu.

Ostrze

(

Rys.

12,

13

)

Ostrza s

ą

zamocowane do prowadnicy za pomoc

ą

czterech lub

pi

ę

ciu

ś

rub.

Ś

ruby s

ą

dokr

ę

cane z pewnym luzem, aby ostrza mog

ł

y

porusza

ć

si

ę

swobodnie.

Je

ż

eli

luz

jest

zbyt

ma

ł

y

Ostrza nie mog

ą

porusza

ć

si

ę

prawid

ł

owo, co mo

ż

e spowodowa

ć

zatarcie powierzchni

ś

lizgowych.

Je

ż

eli

luz

jest

zbyt

du

ż

y

Ostrza nie s

ą

naostrzone prawid

ł

owo.

Aby

wyregulowa

ć

luz

ostrzy

1. nale

ż

y poluzowa

ć

nakr

ę

tki mocuj

ą

ce.

2. Dokr

ę

ci

ć

do oporu

ś

ruby mocuj

ą

ce ostrza, a nast

ę

pnie

poluzowa

ć

je o mniej wi

ę

cej 1/2 obrotu.

3. Kiedy

ś

ruby znajduj

ą

si

ę

w tym po

ł

o

ż

eniu, dokr

ę

ci

ć

nakr

ę

tki

mocuj

ą

ce ostrza.

Nale

ż

y zawsze wymienia

ć

ś

ruby mocuj

ą

ce ostrza na nowe, kiedy

s

ą

one poluzowane, zu

ż

yte lub uszkodzone. Nale

ż

y równie

ż

zawsze

wymienia

ć

ostrza, które s

ą

uszkodzone.

UWAGA

Smarowa

ć

powierzchnie

ś

lizgowe ostrza olejem maszynowym.

Obudowa

przek

ł

adni

(

Rys.

14

)

Smarowa

ć

wysokiej jako

ś

ci smarem litowym przez

łą

cznik

przeznaczony do smarowania a

ż

do chwili, kiedy niewielka ilo

ść

smaru wydostaje si

ę

pomi

ę

dzy ostrzami a obudow

ą

przek

ł

adni.

UWAGA

Smarowanie powinno by

ć

wykonywane co 20 godzin pracy lub

cz

ęś

ciej, je

ż

eli urz

ą

dzenie pracuje w trudnych warunkach.

Filtr

paliwa

(

Rys.

15

)

Wyj

ąć

fi

ltr paliwa ze zbiornika i dok

ł

adnie umy

ć

go w

rozpuszczalniku. Nast

ę

pnie ponownie za

ł

o

ż

y

ć

fi

ltr w zbiorniku.

UWAGA

Je

ż

eli

fi

ltr jest twardy ze wzgl

ę

du na nagromadzony py

ł

i

zabrudzenia, nale

ż

y wymieni

ć

go na nowy.

Czyszczenie

ż

eber

cylindra

(

Rys.

16

)

Kiedy li

ś

cie dostan

ą

si

ę

pomi

ę

dzy

ż

ebra cylindra (8), silnik mo

ż

e

ulega

ć

przegrzaniu, a jego wydajno

ść

zostanie zmniejszona. Aby

tego unikn

ąć

,

ż

ebra cylindra i obudowa wentylatora powinny by

ć

utrzymywane w czysto

ś

ci.

Co 100 godzin pracy lub raz do roku (lub cz

ęś

ciej, zale

ż

nie od

warunków), czy

ś

ci

ć

ż

eberka i powierzchni

ę

zewn

ę

trzn

ą

silnika

z py

ł

u, brudu i osadów oleju, aby zapobiec niew

ł

a

ś

ciwemu

ch

ł

odzeniu.

Czyszczenie

t

ł

umika

(

Rys.

17

)

Zdemontowa

ć

t

ł

umik i iskrochron (je

ż

eli urz

ą

dzenie jest

wyposa

ż

one w ten sposób), usuwa

ć

wszelkie pozosta

ł

o

ś

ci sadzy z

otworu wylotowego oraz wlotowego t

ł

umika co 100 godzin pracy.

W

przypadku,

je

ż

eli

urz

ą

dzenie

b

ę

dzie

przechowywane

przez

d

ł

u

ż

szy

czas

Spu

ś

ci

ć

ca

ł

o

ść

paliwa ze zbiornika. Uruchomi

ć

silnik i zaczeka

ć

do chwili, kiedy si

ę

zatrzyma. Naprawi

ć

wszelkie uszkodzenia

powsta

ł

e podczas pracy. Wyczy

ś

ci

ć

urz

ą

dzenie czyst

ą

szmatk

ą

lub za pomoc

ą

powietrza pod wysokim ci

ś

nieniem. Umie

ś

ci

ć

kilka

kropel oleju do silników dwusuwowych w cylindrze przez otwór

iskry zap

ł

onowej, a nast

ę

pnie uruchomi

ć

silnik, aby wykona

ł

kilka

obrotów w celu równomiernego rozprowadzenia oleju. Przykry

ć

urz

ą

dzenie i przechowywa

ć

w suchym miejscu.

Plan

obs

ł

ugi

Poni

ż

ej podano ogólne instrukcje konserwacji. W sprawie dalszych

informacji prosimy skontaktowa

ć

si

ę

z dystrybutorem

fi

rmy Hitachi.

Obs

ł

uga

codzienna

Czyszczenie obudowy zewn

ę

trznej no

ż

yc.

Sprawdzi

ć

, czy os

ł

ona ostrza nie nosi

ż

adnych

ś

ladów

uszkodze

ń

lub p

ę

kni

ęć

. Je

ż

eli os

ł

ona jest uszkodzona lub

p

ę

kni

ę

ta, nale

ż

y wymieni

ć

j

ą

na now

ą

.

Sprawdzi

ć

, czy ostrze jest odpowiednio naostrzone i nie nosi

ś

ladów p

ę

kni

ę

cia.

Sprawdzi

ć

, czy nakr

ę

tka ostrza jest dokr

ę

cona prawid

ł

owo.

Upewni

ć

si

ę

, czy os

ł

ona transportu

ł

a

ń

cucha nie jest

uszkodzona i czy mo

ż

na j

ą

bezpiecznie zamontowa

ć

.

Sprawdzi

ć

, czy nakr

ę

tki i

ś

ruby s

ą

dobrze dokr

ę

cone.

Obs

ł

uga

tygodniowa

Sprawdzi

ć

rozrusznik, w szczególno

ś

ci link

ę

i spr

ęż

yn

ę

powrotn

ą

.

Oczy

ś

ci

ć

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

z zewn

ą

trz.

Wyj

ąć

ś

wiec

ę

i sprawdzi

ć

przerw

ę

elektrody. Ustawi

ć

j

ą

na

0,6 mm lub wymieni

ć

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

.

Oczy

ś

ci

ć

ż

eberka ch

ł

odz

ą

ce cylindra i sprawdzi

ć

, czy wlot

powietrza do rozrusznika nie jest zapchany.

Sprawdzi

ć

, czy obudowa przek

ł

adni jest wype

ł

niona smarem.

Oczy

ś

ci

ć

fi

ltr powietrza.

Obs

ł

uga

miesi

ę

czna

Wyp

ł

uka

ć

zbiornik paliwa benzyn

ą

.

Oczy

ś

ci

ć

z zewn

ą

trz ga

ź

nik i przestrze

ń

wokó

ł

niego.

Oczy

ś

ci

ć

wentylator i przestrze

ń

wokó

ł

niego.

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   32

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   32

2009/12/04   18:55:55

2009/12/04   18:55:55

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)