Hitachi CH 55EB3 Piła elektryczna – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
32
Polski
Filtr
powietrza
(
Rys.
10
)
Filtr powietrza nale
ż
y oczy
ś
ci
ć
z py
ł
u i brudu, aby unikn
ąć
:
○
Wadliwego
dzia
ł
ania ga
ź
nika.
○
Problemów z rozruchem.
○
Zmniejszenia mocy silnika.
○
Nadmiernego
zu
ż
ycia cz
ęś
ci silnika.
○
Nadmiernego
zu
ż
ycia paliwa.
Filtr powietrza nale
ż
y czy
ś
ci
ć
codziennie lub cz
ęś
ciej, je
ś
li pracuje
si
ę
w miejscach wyj
ą
tkowo zapylonych.
Czyszczenie
fi
ltra
powietrza
Zdj
ąć
pokrywk
ę
fi
ltra powietrza i
fi
ltr. Przemy
ć
je w wodzie z
myd
ł
em. Przed ponownym monta
ż
em sprawdzi
ć
, czy
fi
ltr jest
suchy. Filtru powietrza u
ż
ywanego przez d
ł
u
ż
szy czas nie mo
ż
na
dok
ł
adnie wyczy
ś
ci
ć
. Z tego wzgl
ę
du nale
ż
y okresowo wymienia
ć
go na nowy
fi
ltr. Uszkodzony
fi
ltr nale
ż
y wymieni
ć
natychmiast.
UWAGA
Namoczy
ć
element w oleju do silników dwusuwowych lub
równowa
ż
nym. Wycisn
ąć
element, aby równo rozprowadzi
ć
olej i usun
ąć
jego nadwy
ż
k
ę
.
Ś
wieca
zap
ł
onowa
(
Rys.
11
)
Na stan
ś
wiecy zap
ł
onowej maj
ą
wp
ł
yw nast
ę
puj
ą
ce czynniki:
○
Nieprawid
ł
owe ustawienie ga
ź
nika.
○
Niew
ł
a
ś
ciwa mieszanka paliwowa (zbyt du
ż
o oleju w benzynie).
○
Zabrudzony
fi
ltr powietrza.
○
Trudne warunki pracy (jak niska temperatura otoczenia).
Czynnik te powoduj
ą
osady na elektrodach
ś
wiecy zap
ł
onowej, co
mo
ż
e spowodowa
ć
wadliwe dzia
ł
anie i trudno
ś
ci z uruchomieniem
silnika. Je
ś
li silnik nie rozwija pe
ł
nej mocy, trudno go uruchomi
ć
lub pracuje nierównomiernie na biegu ja
ł
owym, nale
ż
y zawsze w
pierwszej kolejno
ś
ci sprawdzi
ć
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
. Je
ś
li
ś
wieca
zap
ł
onowa jest zabrudzona, nale
ż
y j
ą
oczy
ś
ci
ć
i sprawdzi
ć
przerw
ę
elektrody. W razie konieczno
ś
ci wyregulowa
ć
ponownie.
Prawid
ł
owa przerwa wynosi 0,6 mm.
Ś
wieca zap
ł
onowa powinna
by
ć
wymieniana co 100 godzin pracy lub wcze
ś
niej, je
ż
eli elektrody
nosz
ą
ś
lady powa
ż
nego nad
ż
arcia.
UWAGA
W niektórych krajach przepisy wymagaj
ą
u
ż
ycia
ś
wiecy
zap
ł
onowej z opornikiem do t
ł
umienia zak
ł
óce
ń
. Je
ś
li maszyna
zosta
ł
a oryginalnie wyposa
ż
ona w
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
z
opornikiem, nale
ż
y wymieni
ć
j
ą
na
ś
wiec
ę
tego samego typu.
Ostrze
(
Rys.
12,
13
)
Ostrza s
ą
zamocowane do prowadnicy za pomoc
ą
czterech lub
pi
ę
ciu
ś
rub.
Ś
ruby s
ą
dokr
ę
cane z pewnym luzem, aby ostrza mog
ł
y
porusza
ć
si
ę
swobodnie.
Je
ż
eli
luz
jest
zbyt
ma
ł
y
Ostrza nie mog
ą
porusza
ć
si
ę
prawid
ł
owo, co mo
ż
e spowodowa
ć
zatarcie powierzchni
ś
lizgowych.
Je
ż
eli
luz
jest
zbyt
du
ż
y
Ostrza nie s
ą
naostrzone prawid
ł
owo.
Aby
wyregulowa
ć
luz
ostrzy
1. nale
ż
y poluzowa
ć
nakr
ę
tki mocuj
ą
ce.
2. Dokr
ę
ci
ć
do oporu
ś
ruby mocuj
ą
ce ostrza, a nast
ę
pnie
poluzowa
ć
je o mniej wi
ę
cej 1/2 obrotu.
3. Kiedy
ś
ruby znajduj
ą
si
ę
w tym po
ł
o
ż
eniu, dokr
ę
ci
ć
nakr
ę
tki
mocuj
ą
ce ostrza.
Nale
ż
y zawsze wymienia
ć
ś
ruby mocuj
ą
ce ostrza na nowe, kiedy
s
ą
one poluzowane, zu
ż
yte lub uszkodzone. Nale
ż
y równie
ż
zawsze
wymienia
ć
ostrza, które s
ą
uszkodzone.
UWAGA
Smarowa
ć
powierzchnie
ś
lizgowe ostrza olejem maszynowym.
Obudowa
przek
ł
adni
(
Rys.
14
)
Smarowa
ć
wysokiej jako
ś
ci smarem litowym przez
łą
cznik
przeznaczony do smarowania a
ż
do chwili, kiedy niewielka ilo
ść
smaru wydostaje si
ę
pomi
ę
dzy ostrzami a obudow
ą
przek
ł
adni.
UWAGA
Smarowanie powinno by
ć
wykonywane co 20 godzin pracy lub
cz
ęś
ciej, je
ż
eli urz
ą
dzenie pracuje w trudnych warunkach.
Filtr
paliwa
(
Rys.
15
)
Wyj
ąć
fi
ltr paliwa ze zbiornika i dok
ł
adnie umy
ć
go w
rozpuszczalniku. Nast
ę
pnie ponownie za
ł
o
ż
y
ć
fi
ltr w zbiorniku.
UWAGA
Je
ż
eli
fi
ltr jest twardy ze wzgl
ę
du na nagromadzony py
ł
i
zabrudzenia, nale
ż
y wymieni
ć
go na nowy.
Czyszczenie
ż
eber
cylindra
(
Rys.
16
)
Kiedy li
ś
cie dostan
ą
si
ę
pomi
ę
dzy
ż
ebra cylindra (8), silnik mo
ż
e
ulega
ć
przegrzaniu, a jego wydajno
ść
zostanie zmniejszona. Aby
tego unikn
ąć
,
ż
ebra cylindra i obudowa wentylatora powinny by
ć
utrzymywane w czysto
ś
ci.
Co 100 godzin pracy lub raz do roku (lub cz
ęś
ciej, zale
ż
nie od
warunków), czy
ś
ci
ć
ż
eberka i powierzchni
ę
zewn
ę
trzn
ą
silnika
z py
ł
u, brudu i osadów oleju, aby zapobiec niew
ł
a
ś
ciwemu
ch
ł
odzeniu.
Czyszczenie
t
ł
umika
(
Rys.
17
)
Zdemontowa
ć
t
ł
umik i iskrochron (je
ż
eli urz
ą
dzenie jest
wyposa
ż
one w ten sposób), usuwa
ć
wszelkie pozosta
ł
o
ś
ci sadzy z
otworu wylotowego oraz wlotowego t
ł
umika co 100 godzin pracy.
W
przypadku,
je
ż
eli
urz
ą
dzenie
b
ę
dzie
przechowywane
przez
d
ł
u
ż
szy
czas
Spu
ś
ci
ć
ca
ł
o
ść
paliwa ze zbiornika. Uruchomi
ć
silnik i zaczeka
ć
do chwili, kiedy si
ę
zatrzyma. Naprawi
ć
wszelkie uszkodzenia
powsta
ł
e podczas pracy. Wyczy
ś
ci
ć
urz
ą
dzenie czyst
ą
szmatk
ą
lub za pomoc
ą
powietrza pod wysokim ci
ś
nieniem. Umie
ś
ci
ć
kilka
kropel oleju do silników dwusuwowych w cylindrze przez otwór
iskry zap
ł
onowej, a nast
ę
pnie uruchomi
ć
silnik, aby wykona
ł
kilka
obrotów w celu równomiernego rozprowadzenia oleju. Przykry
ć
urz
ą
dzenie i przechowywa
ć
w suchym miejscu.
Plan
obs
ł
ugi
Poni
ż
ej podano ogólne instrukcje konserwacji. W sprawie dalszych
informacji prosimy skontaktowa
ć
si
ę
z dystrybutorem
fi
rmy Hitachi.
Obs
ł
uga
codzienna
○
Czyszczenie obudowy zewn
ę
trznej no
ż
yc.
○
Sprawdzi
ć
, czy os
ł
ona ostrza nie nosi
ż
adnych
ś
ladów
uszkodze
ń
lub p
ę
kni
ęć
. Je
ż
eli os
ł
ona jest uszkodzona lub
p
ę
kni
ę
ta, nale
ż
y wymieni
ć
j
ą
na now
ą
.
○
Sprawdzi
ć
, czy ostrze jest odpowiednio naostrzone i nie nosi
ś
ladów p
ę
kni
ę
cia.
○
Sprawdzi
ć
, czy nakr
ę
tka ostrza jest dokr
ę
cona prawid
ł
owo.
○
Upewni
ć
si
ę
, czy os
ł
ona transportu
ł
a
ń
cucha nie jest
uszkodzona i czy mo
ż
na j
ą
bezpiecznie zamontowa
ć
.
○
Sprawdzi
ć
, czy nakr
ę
tki i
ś
ruby s
ą
dobrze dokr
ę
cone.
Obs
ł
uga
tygodniowa
○
Sprawdzi
ć
rozrusznik, w szczególno
ś
ci link
ę
i spr
ęż
yn
ę
powrotn
ą
.
○
Oczy
ś
ci
ć
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
z zewn
ą
trz.
○
Wyj
ąć
ś
wiec
ę
i sprawdzi
ć
przerw
ę
elektrody. Ustawi
ć
j
ą
na
0,6 mm lub wymieni
ć
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
.
○
Oczy
ś
ci
ć
ż
eberka ch
ł
odz
ą
ce cylindra i sprawdzi
ć
, czy wlot
powietrza do rozrusznika nie jest zapchany.
○
Sprawdzi
ć
, czy obudowa przek
ł
adni jest wype
ł
niona smarem.
○
Oczy
ś
ci
ć
fi
ltr powietrza.
Obs
ł
uga
miesi
ę
czna
○
Wyp
ł
uka
ć
zbiornik paliwa benzyn
ą
.
○
Oczy
ś
ci
ć
z zewn
ą
trz ga
ź
nik i przestrze
ń
wokó
ł
niego.
○
Oczy
ś
ci
ć
wentylator i przestrze
ń
wokó
ł
niego.
000Book̲CH50EA3̲EE.indb 32
000Book̲CH50EA3̲EE.indb 32
2009/12/04 18:55:55
2009/12/04 18:55:55
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)