Hitachi CH 50EA3 Piła elektryczna – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
31
Polski
PROCEDURY
OBS
Ł
UGI
Paliwo
(
Rys.
1
)
OSTRZE
Ż
ENIE
Urz
ą
dzenie jest wyposa
ż
one w silnik dwusuwowy. Urz
ą
dzenie
mo
ż
e dzia
ł
a
ć
jedynie, kiedy silnik jest wype
ł
niony paliwem
zmieszanym z olejem.
Podczas tankowania lub przenoszenia paliwa zapewni
ć
dobra
wentylacj
ę
.
Paliwo
○
Zawsze stosowa
ć
markow
ą
bezo
ł
owiow
ą
benzyn
ę
o liczbie
oktanowej 89.
○
Stosowa
ć
oryginalny olej do dwusuwów lub mieszank
ę
w
proporcji 25:1 do 50:1, stosunek podano na butelce z olejem lub
skonsultowa
ć
si
ę
z dystrybutorem
fi
rmy Hitachi.
○
Je
ś
li oryginalny olej nie jest dost
ę
pny, u
ż
y
ć
oleju dobrej jako
ś
ci
z dodatkiem przeciwutleniacza do silników dwusuwowych
ch
ł
odzonych powietrzem (JASO FC GRADE OIL lub ISO EGC
GRADE). Nie stosowa
ć
oleju do mieszanek BIA lub TCW (do
silników dwusuwowych z ch
ł
odzeniem wod
ą
).
○
Nie wolno u
ż
ywa
ć
uniwersalnego oleju silnikowego (10W/30)
lub oleju odpadowego.
○
Zawsze miesza
ć
paliwo z olejem w oddzielnym czystym
pojemniku.
Nale
ż
y zawsze nala
ć
najpierw jedynie po
ł
ow
ę
docelowej ilo
ś
ci
paliwa. Nast
ę
pnie dola
ć
olej. Dok
ł
adnie wymiesza
ć
(potrz
ą
saj
ą
c)
mieszank
ę
paliwa. Doda
ć
pozosta
łą
ilo
ść
benzyny.
Dok
ł
adnie wymiesza
ć
(potrz
ą
sn
ąć
) mieszank
ę
paliwow
ą
przed
wlaniem do zbiornika paliwa.
Tankowanie
OSTRZE
Ż
ENIE
(
Rys.
2
)
○
Zawsze
wy
łą
czy
ć
silnik przed tankowaniem.
○
Podczas nape
ł
niania nale
ż
y zawsze powoli otwiera
ć
zbiornik
paliwa (1), aby usun
ąć
ewentualne nadci
ś
nienie.
○
Po zatankowaniu dok
ł
adnie dokr
ę
ci
ć
korek paliwa.
○
Oddali
ć
urz
ą
dzenie na co najmniej 3 metry od miejsca
tankowania przed uruchomieniem go.
Przed zatankowaniem, dok
ł
adnie oczy
ś
ci
ć
miejsce wokó
ł
korka
zbiornika, aby do zbiornika nie dosta
ł
y si
ę
ż
adne zanieczyszczenia.
Przed tankowaniem upewni
ć
si
ę
,
ż
e paliwo jest dobrze wymieszane
i w tym celu potrz
ą
sn
ąć
pojemnikiem.
Uruchamianie
OSTRO
Ż
NIE
Przed uruchomieniem nale
ż
y upewni
ć
si
ę
,
ż
e akcesorium tn
ą
ce
nie dotyka
ż
adnych przedmiotów.
1. Ustawi
ć
prze
łą
cznik zap
ł
onu (2) w pozycji w
łą
czenia ON (A).
(
Rys.
3
)
*
Wcisn
ąć
kolb
ę
zastrzykiwania paliwa (4) kilka razy, aby
paliwo przep
ł
yn
ęł
o przez kolb
ę
lub przewód powrotny (je
ż
eli
urz
ą
dzenie jest wyposa
ż
one w ten sposób). (
Rys.
4
)
2. Gdy blokada spustu przepustnicy (3) jest wci
ś
ni
ę
ta, wyci
ą
gn
ąć
spust przepustnicy, a nast
ę
pnie powoli zwolni
ć
najpierw spust,
a nast
ę
pnie blokad
ę
spustu przepustnicy. Spowoduje to
automatyczne zablokowanie przepustnicy w pozycji rozruchu.
(
Rys.
3
)
3. Ustawi
ć
d
ź
wigni
ę
zasysacza (5) w po
ł
o
ż
eniu CLOSED
(zamkni
ę
tym) (B). (
Rys.
5
)
4. Poci
ą
gn
ąć
energicznie rozrusznik zamachowy, trzymaj
ą
c
uchwyt pewnie, aby nie odskoczy
ł
. (
Rys.
6
)
5. Kiedy s
ł
ycha
ć
,
ż
e silnik zaczyna si
ę
uruchamia
ć
, przestawi
ć
d
ź
wigni
ę
do po
ł
o
ż
enia RUN (otwarte) (C). Ponownie
energicznie poci
ą
gn
ąć
rozrusznik zamachowy.
UWAGA
Je
ś
li silnik nie uruchomi si
ę
, powtórzy
ć
kroki od 2 do 4.
6. Po uruchomieniu silnika, zaczeka
ć
2-3 minuty na jego
rozgrzanie przed rozpocz
ę
ciem pracy.
Ci
ę
cie
Podczas wykonywania ci
ę
cia, silnik powinien dzia
ł
a
ć
z przepustnic
ą
w pe
ł
ni otwart
ą
, aby utrzyma
ć
prawid
ł
ow
ą
pr
ę
dko
ść
. Podczas
przycinania górnej cz
ęś
ci
ż
ywop
ł
otu, nale
ż
y przytrzymywa
ć
urz
ą
dzenie w taki sposób, aby ostrza by
ł
y odchylone o 15 do 30
stopni od po
ł
o
ż
enia poziomego i porusza
ć
przycinark
ę
ruchem
wahad
ł
owym. Podczas przycinania boków
ż
ywop
ł
otu, nale
ż
y
utrzymywa
ć
ostrze w pozycji pionowej i porusza
ć
urz
ą
dzenie
ruchem wahad
ł
owym.
UWAGA
○
Uchwyt
wielopozycyjny
(
Rys.
7
)
Tylny uchwyt sterowania obraca si
ę
o 90 stopni, u
ł
atwiaj
ą
c
korzystanie z urz
ą
dzenia przy ró
ż
nych k
ą
tach ci
ę
cia. Uchwyt
mo
ż
e zosta
ć
zablokowany w pi
ę
ciu ró
ż
nych pozycjach. Przed
przyst
ą
pieniem do ustawiania uchwytu tylnego, nale
ż
y upewni
ć
si
ę
,
ż
e urz
ą
dzenie znajduje si
ę
na biegu ja
ł
owym lub silnik jest
wy
łą
czony.
○
Urz
ą
dzenie wy
łą
czy si
ę
automatycznie, je
ś
li d
ź
wignia
przepustnicy zostanie wci
ś
ni
ę
ta, kiedy uchwyt NIE jest
zablokowany w jednej z pi
ę
ciu dost
ę
pnych pozycji. Nie wolno
w
łą
cza
ć
urz
ą
dzenia, je
ś
li uchwyt tylny nie jest prawid
ł
owo
zablokowany.
Aby
obróci
ć
uchwyt, nale
ż
y nacisn
ąć
d
ź
wigni
ę
blokady (6) –
umo
ż
liwi to obracanie uchwytu. Wcisn
ąć
d
ź
wigni
ę
blokady (6),
aby zwolni
ć
blokad
ę
i umo
ż
liwi
ć
obracanie uchwytu. Obróci
ć
uchwyt do pozycji obróconej o 0°, 45° lub 90°, a nast
ę
pnie
wcisn
ąć
d
ź
wigni
ę
zwalniania (7), aby zablokowa
ć
uchwyt w
danej pozycji.
D:
ZABLOKOWANIE
E:
ZWALNIANIE
Zatrzymywanie
urz
ą
dzenia
(
Rys.
8
)
Zmniejszy
ć
pr
ę
dko
ść
silnika i wcisn
ąć
prze
łą
cznik zap
ł
onu do
po
ł
o
ż
enia stop (F).
KONSERWACJA
KONSERWACJ
Ę
, WYMIAN
Ę
LUB NAPRAW
Ę
URZ
Ą
DZE
Ń
I UK
Ł
ADU KONTROLI EMISJI MO
Ż
E WYKONA
Ć
ZAK
Ł
AD
NAPRAWY SILNIKÓW NIEDROGOWYCH LUB OSOBA
INDYWIDUALNA.
Regulacja
ga
ź
nika
(
Rys.
9
)
OSTRZE
Ż
ENIE
○
Podczas regulacji ga
ź
nika ostrza tn
ą
ce mog
ą
si
ę
obraca
ć
.
○
Nie nale
ż
y w
ż
adnym wypadku uruchamia
ć
silnika, kiedy ca
ł
a
pokrywa sprz
ę
g
ł
a nie jest za
ł
o
ż
ona. W przeciwnym przypadku
sprz
ę
g
ł
o mo
ż
e obluzowa
ć
si
ę
i spowodowa
ć
obra
ż
enia
cielesne.
W ga
ź
niku paliwo miesza si
ę
z powietrzem. Podczas próbnej pracy
silnika w fabryce, wykonuje si
ę
regulacj
ę
ga
ź
nika. Dodatkowa
regulacja mo
ż
e by
ć
wykonana w zale
ż
no
ś
ci od klimatu lub
wysoko
ś
ci n.p.m. Ga
ź
nik ma jedn
ą
mo
ż
liwo
ść
regulacji:
T
=
ś
ruba
regulacji
pr
ę
dko
ś
ci
biegu
ja
ł
owego.
Regulacja
pr
ę
dko
ś
ci
biegu
ja
ł
owego
(
T
)
Sprawdzi
ć
, czy
fi
ltr powietrza jest czysty. Gdy pr
ę
dko
ść
biegu
ja
ł
owego jest w
ł
a
ś
ciwa,
ł
a
ń
cuch nie obraca si
ę
. Je
ś
li wymagana
jest regulacja, dokr
ę
ca
ć
ś
rub
ę
T (w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara), a
ż
ł
a
ń
cuch zacznie si
ę
obraca
ć
. Wykr
ę
ca
ć
ś
rub
ę
(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a
ż
ł
a
ń
cuch si
ę
zatrzyma. Pr
ę
dko
ść
biegu ja
ł
owego jest poprawna,
kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po
ł
o
ż
eniach
znacznie poni
ż
ej pr
ę
dko
ś
ci obrotowej, przy której
ł
a
ń
cuch zaczyna
obraca
ć
si
ę
.
Je
ś
li po wykonaniu regulacji pr
ę
dko
ś
ci ostrze nadal obraca si
ę
,
nale
ż
y skontaktowa
ć
si
ę
z dystrybutorem
fi
rmy Hitachi.
000Book̲CH50EA3̲EE.indb 31
000Book̲CH50EA3̲EE.indb 31
2009/12/04 18:55:54
2009/12/04 18:55:54
Spis treści
- 6 Polski; ZNACZENIE
- 7 ZASADNICZE
- 8 OSTRZE
- 11 PROCEDURY
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)