Kensington 64325 - Instrukcja obsługi - Strona 8

Kensington 64325 Mysz komputerowa – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 9
Ładowanie instrukcji

14

15

– symptomy problému a co k němu vedlo.

Kensington i ACCO są zastrzeonymi znakami towarowymi firmy ACCO Brands. Kensington Promise jest znakiem usługowym

firmy ACCO Brands. DiamondEye je ochranná známka společnosti ACCO Brands. Expert Mouse je registrovaná obchodní značka

společnosti ACCO Brands. Windows je obchodní známkou společnosti Microsoft Corporation, registrovanou ve Spojených

státech a dalších zemích. Mac a Mac OS jsou ochranné známky společnosti Apple, Inc., registrované v USA a dalších zemích.

Všechny ostatní registrované a Neregistrované ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. Patenty čekající na udělení.
© 2018 Kensington Computer Products Group, divize společnosti ACCO Brands. Jakékoliv nepovolené kopírování, duplikování

a jiná reprodukce uvedeného obsahu je bez písemného souhlasu společnosti Kensington Computer Products Group zakázáno.

Všechna práva vyhrazena. 12/18

Polski

Ostrzeżenie dotyczące zdrowia

Używanie klawiatury, myszy lub urządzenia trackball można powiązać z poważnymi urazami

lub zaburzeniami. W najnowszych badaniach medycznych chorób zawodowych ustalono,

że normalne, na pozór nieszkodliwe czynności mogą być przyczyną chorób wywoływanych

przeciążeniem (RSI). Wiele czynników jest związanych z występowaniem chorób RSI,

włącznie ze stanem medycznym i fizycznym osoby, ogólnym stanem zdrowia oraz pozycją

przyjmowaną w trakcie pracy i innych czynności (włącznie z używaniem klawiatury lub

myszki). Niektóre badania sugerują, że ilość czasu spędzana na używaniu klawiatury, myszy

lub urządzenia trackball również może stanowić jeden z czynników. W razie jakichkolwiek

pytań lub obaw związanych z tymi czynnikami ryzyka skontaktuj się z wykwalifikowanym

pracownikiem służby zdrowia.
Przy używaniu klawiatury, myszy lub urządzenia trackball może występować okazjonalne

uczucie dyskomfortu dłoni, rąk, ramion, szyi lub innych części ciała. Jednakże w razie

doświadczenia takich objawów, jak trwały lub nawracający dyskomfort, ból, pulsowanie,

bolesność, mrowienie, drętwienie, uczucie gorąca lub sztywność, nawet, jeżeli te objawy

występują, kiedy nie pracujesz przy komputerze,

NIE WOLNO IGNOROWAĆ TAKICH

OBJAWÓW OSTRZEGAWCZYCH. NALEŻY BEZZWŁOCZNIE ZWRÓCIĆ SIĘ O POMOC

LEKARSKĄ

. Te objawy mogą być oznakami powodujących niepełnosprawność zespół

RSI nerwów, mięśni, ścięgien lub innych części ciała, np. zespół cieśni kanału nadgarstka,

zapalenie ścięgna, zapalenie pochewki ścięgna i inne.

Rozwiązywanie problemów — czynności podstawowe

Jeśli manipulator kulkowy nie działa poprawnie, należy kolejno wykonać poniższe czynności,

a następnie ponowić próbę pracy urządzenia. Procedurę tę można ukończyć, gdy urządzenie

ponownie zacznie działać w prawidłowy sposób.
1. Odłączyć manipulator kulkowy od komputera, a następnie podłączyć go ponownie.
2. Podłączyć manipulator kulkowy do innego portu USB komputera, o ile jest on dostępny.
3. Wyłączyć i uruchomić ponownie komputer.
4. O ile to możliwe, sprawdzić działanie manipulatora kulkowego z innym komputerem.

Czyszczenie manipulatora kulkowego

W celu zapewnienia najlepszej wydajności manipulator kulkowy należy okresowo czyścić.

WAŻNE: Nigdy nie rozpylać środków czyszczących w płynie bezpośrednio na urządzenie.

Pomoc techniczna

Z pomocy technicznej mogą korzystać wszyscy zarejestrowani użytkownicy produktów firmy

být původcem nemoci RSI. Mezi ně patří zdravotní a fyzický stav osoby, celkové zdraví a způsob

polohy těla či ostatních aktivit během práce (včetně používání klávesnice a myši). Některé

studie navrhují, aby množství času stráveného prací s klávesnicí, myší či trackballem bylo také

jedním z faktorů. Poraďte se s kvalifikovaným zdravotníkem, máte-li nějaké otázky nebo obavy

ohledně těchto rizikových faktorů.
Při používání klávesnice, myši či trackballu můžete pociťovat občasné nepohodlí rukou, paží,

ramen, krku nebo jiných částí těla. Také můžete pocítit některé symptomy, jako je trvalé či

vracející se nepohodlí, bolest, pulzující bolest, brnění, necitlivost, pocit pálení nebo ztuhlost, i

když zrovna nepracujete s počítačem.

NEIGNORUJTE TATO VAROVNÁ ZNAMENÍ. OKAMŽITĚ

VYHLEDEJTE POMOC KVALIFIKOVANÉHO ZDRAVOTNÍKA

Tyto symptomy mohou být příznaky

nemocí RSI, které trvale postihují nervy, svaly, šlachy a ostatní části těla, jako jsou například

syndrom karpálního tunelu, zánět šlach, tenosynovitida a další.

Řešení běžných problémů

Pokud váš trackball nefunguje správně, proveďte následující kroky, jeden po druhém, a zkuste

vaše zařízení znovu. Jakmile vaše zařízení začne fungovat správně, můžete přestat.
1. Trackball odpojte od počítače a znovu jej připojte.
2. Pokud má váš počítač další USB port, připojte jej do jiného USB portu.
3. Vypněte a znovu spusťte váš počítač.
4. Pokud to bude možné, vyzkoušejte trackball s jiným počítačem.

Čištění trackballu

Pro skvělý výkon nezapomeňte svůj trackball pravidelně čistit.

UPOZORNĚNÍ: Nikdy nestříkejte tekutý čistič přímo na trackball.

Technická podpora

Technická podpora je k dispozici všem registrovaným uživatelům produktů společnosti

Kensington. Tato služba není zpoplatněna jinak než náklady na telefonní hovor. Informace o

kontaktech na technickou podporu můžete nalézt na zadní straně této příručky.

Podpora na webu

Odpově´d na svůj problém můžete nalézt v části Frequently Asked Questions (FAQ – často

kladené dotazy) stránek podpory společnosti Kensington. www.kensington.com/support.

Podpora po telefonu

Kromě případných poplatků za dálkové hovory nejsou za technickou podporu účtovány žádné

poplatky. Pracovní dobu oddělení podpory po telefonu zjistíte na stránkách

www.kensington.com. V Evropě je technická podpora k dispozici od pondělí do pátku

od 9:00 do 18:00 hod.
Když voláte na linku podpory, mějte na paměti následující:
• Zavolejte z telefonu z místa, odkud máte přístup k zařízení.
• Připravte si následující informace:

– jméno, adresu a telefonní číslo,

– název produktu,

– značku a model vašeho počítače,

– operační systém a jeho verzi,

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)