Makita PLM4622N2 - Instrukcja obsługi - Strona 13

Makita PLM4622N2 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 30
Ładowanie instrukcji

134

7-9 REGULACJA WYSOKO

Ś

CI

UWAGA:

W

ż

adnym razie nie wolno dokonywa

ć

regulacji kosiarki bez zatrzymania silnika i od

łą

czenia

przewodu

ś

wiecy zap

ł

onowej.

UWAGA:

Przed zmian

ą

wysoko

ś

ci koszenia

nale

ż

y zatrzyma

ć

kosiark

ę

i od

łą

czy

ć

przewód

ś

wiecy

zap

ł

onowej.

Kosiarka jest wyposa

ż

ona w centraln

ą

d

ź

wigni

ę

regulacji

wysoko

ś

ci, któr

ą

mo

ż

na ustawi

ć

w pi

ę

ciu po

ł

o

ż

eniach.

1. Przed zmian

ą

wysoko

ś

ci koszenia nale

ż

y zatrzyma

ć

kosiark

ę

i od

łą

czy

ć

przewód

ś

wiecy zap

ł

onowej.

2. Centralna d

ź

wignia regulacji pozwala na ustawienie

jednej z pi

ę

ciu wysoko

ś

ci.

3. Aby zmieni

ć

wysoko

ść

ci

ę

cia, nale

ż

y nacisn

ąć

d

ź

wigni

ę

regulacji w kierunku do ko

ł

a i przesun

ąć

j

ą

w

gór

ę

lub w dó

ł

, aby uzyska

ć

odpowiedni

ą

wysoko

ść

(Rys. 23)

. Wszystkie ko

ł

a b

ę

d

ą

ustawione na t

ę

sam

ą

wysoko

ść

.

8. KONSERWACJA

Ś

WIECA ZAP

Ł

ONOWA

Nale

ż

y stosowa

ć

tylko oryginalne

ś

wiece zap

ł

onowe.

Zaleca si

ę

wymienia

ć

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

co 100 godzin

pracy. (patrz INSTRUKCJA OBS

Ł

UGI SILNIKA)

KLOCKI HAMULCOWE

Klocki hamulcowe silnika nale

ż

y regularnie kontrolowa

ć

i/

lub wymienia

ć

w punkcie serwisowym. W przypadku

wymiany stosowa

ć

wy

łą

cznie oryginalne cz

ęś

ci.

9. SMAROWANIE

UWAGA:

OD

ŁĄ

CZY

Ć

Ś

WIEC

Ę

ZAP

Ł

ONOW

Ą

PRZED ROZPOCZ

Ę

CIEM CZYNNO

Ś

CI

KONSERWACYJNYCH.
1. KO

Ł

A - Przesmarowa

ć

ł

o

ż

yska kulkowe w ka

ż

dym

kole co najmniej raz w sezonie u

ż

ywaj

ą

c lekkiego

oleju.

2. SILNIK - Wskazówki dotycz

ą

ce smarowania podane

s

ą

w instrukcji silnika.

10. CZYSZCZENIE

UWAGA:

Nie my

ć

silnika przy u

ż

yciu w

ęż

a.

Woda mo

ż

e uszkodzi

ć

silnik lub zanieczy

ś

ci

ć

uk

ł

ad

paliwowy.
1. Przetrze

ć

korpus such

ą

szmatk

ą

.

2. Wymy

ć

spodni

ą

cz

ęść

korpusu przechylaj

ą

c kosiark

ę

tak, aby

ś

wieca zap

ł

onowa by

ł

a skierowana w gór

ę

.

10-1 FILTR POWIETRZA

UWAGA:

Nie wolno dopu

ś

ci

ć

, aby brud lub py

ł

zapcha

ł

y piankowy wk

ł

ad filtra powietrza.

Wk

ł

ad filtra powietrza musi by

ć

konserwowany

(czyszczony) po 25 godzinach normalnej eksploatacji.
Wk

ł

ad piankowy musi by

ć

regularnie konserwowany, je

ś

li

kosiarka jest u

ż

ytkowana w suchym i pylistym otoczeniu.

(patrz INSTRUKCJA OBS

Ł

UGI SILNIKA)

Aby OCZY

Ś

CI

Ć

FILTR POWIETRZA

1. Unie

ść

zatrzask na pokrywie filtra.

(Rys. 24)

2. Zdj

ąć

pokryw

ę

filtra.

3. Umy

ć

wk

ł

ad filtra w wodzie z myd

ł

em.

NIE U

Ż

YWA

Ć

BENZYNY!

4. Osuszy

ć

wk

ł

ad filtra powietrzem.

5. Umie

ś

ci

ć

kilka kropel oleju SAE30 na wk

ł

adzie

piankowym i mocno

ś

cisn

ąć

, aby usun

ąć

nadmiar

oleju.

6. Ponownie zamontowa

ć

filtr.

7. Zamkn

ąć

pokryw

ę

filtra.

UWAGA:

Wymieni

ć

filtr, je

ś

li jest on rozdarty,

poszarpany, uszkodzony lub je

ś

li nie da si

ę

go wyczy

ś

ci

ć

.

10-2 NÓ

Ż

TN

Ą

CY

UWAGA:

Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby od

łą

czy

ć

i

uziemi

ć

przewód

ś

wiecy zap

ł

onowej przed

rozpocz

ę

ciem konserwacji no

ż

a, co pozwoli zapobiec

przypadkowemu uruchomieniu silnika. Nale

ż

y chroni

ć

d

ł

onie wykorzystuj

ą

c wytrzyma

ł

e r

ę

kawice lub szmatk

ę

do

pochwycenia no

ż

a tn

ą

cego.

Przechyli

ć

kosiark

ę

, jak to opisano w oddzielnej instrukcji

silnika. Odkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem sze

ś

ciok

ą

tnym oraz

podk

ł

adk

ę

, która utrzymuje ostrze i uchwyt ostrza na wale

korbowym silnika. Zdj

ąć

ż

i uchwyt z wa

ł

u korbowego.

OSTRZE

Ż

ENIE:

Okresowo sprawdza

ć

, czy na

uchwycie no

ż

a nie wida

ć

p

ę

kni

ęć

, zw

ł

aszcza po

napotkaniu przeszkody. Wymieni

ć

w razie potrzeby.

Aby koszenie by

ł

o efektywne, nó

ż

musi by

ć

ostry. Nó

ż

mo

ż

na ponownie naostrzy

ć

demontuj

ą

c go i szlifuj

ą

c lub

uzupe

ł

niaj

ą

c ubytki, staraj

ą

c si

ę

zachowa

ć

kszta

ł

t

oryginalnego no

ż

a. Bardzo wa

ż

na kwestia to

równomierne szlifowanie ka

ż

dej kraw

ę

dzi tn

ą

cej, dzi

ę

ki

czemu nó

ż

jest dobrze wywa

ż

ony. Brak wywa

ż

enia mo

ż

e

spowodowa

ć

nadmierne drgania, co z kolei powoduje

uszkodzenie silnika i kosiarki. Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby

starannie wywa

ż

y

ć

ż

po ostrzeniu. Wywa

ż

enie no

ż

a

mo

ż

na sprawdzi

ć

k

ł

ad

ą

c go na wkr

ę

taku o zaokr

ą

glonym

pr

ę

cie. Nale

ż

y szlifowa

ć

ci

ęż

szy koniec no

ż

a, a

ż

do

uzyskania zadowalaj

ą

cego wywa

ż

enia.

(Rys. 25)

Przed ponownym zamocowaniem no

ż

a i uchwytu no

ż

a

nale

ż

y przesmarowa

ć

wa

ł

korbowy i wewn

ę

trzn

ą

powierzchni

ę

uchwytu no

ż

a. Za

ł

o

ż

y

ć

uchwyt no

ż

a na wa

ł

korbowy tak, aby cz

ęść

z „gwiazdk

ą

” by

ł

a oddalona od

silnika. Patrz

Rys. 25

. Umie

ś

ci

ć

no

ż

tak, aby numer

cz

ęś

ci by

ł

skierowany w stron

ę

przeciwn

ą

do uchwytu.

Ustawi

ć

podk

ł

adk

ę

na no

ż

u i wkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem

sze

ś

ciok

ą

tnym. Dokr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z momentem dokr

ę

cenia

podanym poni

ż

ej.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)