Makita PLM4622N2 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
134
7-9 REGULACJA WYSOKO
Ś
CI
UWAGA:
W
ż
adnym razie nie wolno dokonywa
ć
regulacji kosiarki bez zatrzymania silnika i od
łą
czenia
przewodu
ś
wiecy zap
ł
onowej.
UWAGA:
Przed zmian
ą
wysoko
ś
ci koszenia
nale
ż
y zatrzyma
ć
kosiark
ę
i od
łą
czy
ć
przewód
ś
wiecy
zap
ł
onowej.
Kosiarka jest wyposa
ż
ona w centraln
ą
d
ź
wigni
ę
regulacji
wysoko
ś
ci, któr
ą
mo
ż
na ustawi
ć
w pi
ę
ciu po
ł
o
ż
eniach.
1. Przed zmian
ą
wysoko
ś
ci koszenia nale
ż
y zatrzyma
ć
kosiark
ę
i od
łą
czy
ć
przewód
ś
wiecy zap
ł
onowej.
2. Centralna d
ź
wignia regulacji pozwala na ustawienie
jednej z pi
ę
ciu wysoko
ś
ci.
3. Aby zmieni
ć
wysoko
ść
ci
ę
cia, nale
ż
y nacisn
ąć
d
ź
wigni
ę
regulacji w kierunku do ko
ł
a i przesun
ąć
j
ą
w
gór
ę
lub w dó
ł
, aby uzyska
ć
odpowiedni
ą
wysoko
ść
(Rys. 23)
. Wszystkie ko
ł
a b
ę
d
ą
ustawione na t
ę
sam
ą
wysoko
ść
.
8. KONSERWACJA
Ś
WIECA ZAP
Ł
ONOWA
Nale
ż
y stosowa
ć
tylko oryginalne
ś
wiece zap
ł
onowe.
Zaleca si
ę
wymienia
ć
ś
wiec
ę
zap
ł
onow
ą
co 100 godzin
pracy. (patrz INSTRUKCJA OBS
Ł
UGI SILNIKA)
KLOCKI HAMULCOWE
Klocki hamulcowe silnika nale
ż
y regularnie kontrolowa
ć
i/
lub wymienia
ć
w punkcie serwisowym. W przypadku
wymiany stosowa
ć
wy
łą
cznie oryginalne cz
ęś
ci.
9. SMAROWANIE
UWAGA:
OD
ŁĄ
CZY
Ć
Ś
WIEC
Ę
ZAP
Ł
ONOW
Ą
PRZED ROZPOCZ
Ę
CIEM CZYNNO
Ś
CI
KONSERWACYJNYCH.
1. KO
Ł
A - Przesmarowa
ć
ł
o
ż
yska kulkowe w ka
ż
dym
kole co najmniej raz w sezonie u
ż
ywaj
ą
c lekkiego
oleju.
2. SILNIK - Wskazówki dotycz
ą
ce smarowania podane
s
ą
w instrukcji silnika.
10. CZYSZCZENIE
UWAGA:
Nie my
ć
silnika przy u
ż
yciu w
ęż
a.
Woda mo
ż
e uszkodzi
ć
silnik lub zanieczy
ś
ci
ć
uk
ł
ad
paliwowy.
1. Przetrze
ć
korpus such
ą
szmatk
ą
.
2. Wymy
ć
spodni
ą
cz
ęść
korpusu przechylaj
ą
c kosiark
ę
tak, aby
ś
wieca zap
ł
onowa by
ł
a skierowana w gór
ę
.
10-1 FILTR POWIETRZA
UWAGA:
Nie wolno dopu
ś
ci
ć
, aby brud lub py
ł
zapcha
ł
y piankowy wk
ł
ad filtra powietrza.
Wk
ł
ad filtra powietrza musi by
ć
konserwowany
(czyszczony) po 25 godzinach normalnej eksploatacji.
Wk
ł
ad piankowy musi by
ć
regularnie konserwowany, je
ś
li
kosiarka jest u
ż
ytkowana w suchym i pylistym otoczeniu.
(patrz INSTRUKCJA OBS
Ł
UGI SILNIKA)
Aby OCZY
Ś
CI
Ć
FILTR POWIETRZA
1. Unie
ść
zatrzask na pokrywie filtra.
(Rys. 24)
2. Zdj
ąć
pokryw
ę
filtra.
3. Umy
ć
wk
ł
ad filtra w wodzie z myd
ł
em.
NIE U
Ż
YWA
Ć
BENZYNY!
4. Osuszy
ć
wk
ł
ad filtra powietrzem.
5. Umie
ś
ci
ć
kilka kropel oleju SAE30 na wk
ł
adzie
piankowym i mocno
ś
cisn
ąć
, aby usun
ąć
nadmiar
oleju.
6. Ponownie zamontowa
ć
filtr.
7. Zamkn
ąć
pokryw
ę
filtra.
UWAGA:
Wymieni
ć
filtr, je
ś
li jest on rozdarty,
poszarpany, uszkodzony lub je
ś
li nie da si
ę
go wyczy
ś
ci
ć
.
10-2 NÓ
Ż
TN
Ą
CY
UWAGA:
Nale
ż
y pami
ę
ta
ć
, aby od
łą
czy
ć
i
uziemi
ć
przewód
ś
wiecy zap
ł
onowej przed
rozpocz
ę
ciem konserwacji no
ż
a, co pozwoli zapobiec
przypadkowemu uruchomieniu silnika. Nale
ż
y chroni
ć
d
ł
onie wykorzystuj
ą
c wytrzyma
ł
e r
ę
kawice lub szmatk
ę
do
pochwycenia no
ż
a tn
ą
cego.
Przechyli
ć
kosiark
ę
, jak to opisano w oddzielnej instrukcji
silnika. Odkr
ę
ci
ć
ś
rub
ę
z
ł
bem sze
ś
ciok
ą
tnym oraz
podk
ł
adk
ę
, która utrzymuje ostrze i uchwyt ostrza na wale
korbowym silnika. Zdj
ąć
nó
ż
i uchwyt z wa
ł
u korbowego.
OSTRZE
Ż
ENIE:
Okresowo sprawdza
ć
, czy na
uchwycie no
ż
a nie wida
ć
p
ę
kni
ęć
, zw
ł
aszcza po
napotkaniu przeszkody. Wymieni
ć
w razie potrzeby.
Aby koszenie by
ł
o efektywne, nó
ż
musi by
ć
ostry. Nó
ż
mo
ż
na ponownie naostrzy
ć
demontuj
ą
c go i szlifuj
ą
c lub
uzupe
ł
niaj
ą
c ubytki, staraj
ą
c si
ę
zachowa
ć
kszta
ł
t
oryginalnego no
ż
a. Bardzo wa
ż
na kwestia to
równomierne szlifowanie ka
ż
dej kraw
ę
dzi tn
ą
cej, dzi
ę
ki
czemu nó
ż
jest dobrze wywa
ż
ony. Brak wywa
ż
enia mo
ż
e
spowodowa
ć
nadmierne drgania, co z kolei powoduje
uszkodzenie silnika i kosiarki. Nale
ż
y pami
ę
ta
ć
, aby
starannie wywa
ż
y
ć
nó
ż
po ostrzeniu. Wywa
ż
enie no
ż
a
mo
ż
na sprawdzi
ć
k
ł
ad
ą
c go na wkr
ę
taku o zaokr
ą
glonym
pr
ę
cie. Nale
ż
y szlifowa
ć
ci
ęż
szy koniec no
ż
a, a
ż
do
uzyskania zadowalaj
ą
cego wywa
ż
enia.
(Rys. 25)
Przed ponownym zamocowaniem no
ż
a i uchwytu no
ż
a
nale
ż
y przesmarowa
ć
wa
ł
korbowy i wewn
ę
trzn
ą
powierzchni
ę
uchwytu no
ż
a. Za
ł
o
ż
y
ć
uchwyt no
ż
a na wa
ł
korbowy tak, aby cz
ęść
z „gwiazdk
ą
” by
ł
a oddalona od
silnika. Patrz
Rys. 25
. Umie
ś
ci
ć
no
ż
tak, aby numer
cz
ęś
ci by
ł
skierowany w stron
ę
przeciwn
ą
do uchwytu.
Ustawi
ć
podk
ł
adk
ę
na no
ż
u i wkr
ę
ci
ć
ś
rub
ę
z
ł
bem
sze
ś
ciok
ą
tnym. Dokr
ę
ci
ć
ś
rub
ę
z momentem dokr
ę
cenia
podanym poni
ż
ej.
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)