Makita PLM4622N - Instrukcja obsługi - Strona 12

Makita PLM4622N Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 28
Ładowanie instrukcji

119

11. CZYSZCZENIE

UWAGA:

Nie my

ć

silnika przy u

ż

yciu w

ęż

a.

Woda mo

ż

e uszkodzi

ć

silnik lub zanieczy

ś

ci

ć

uk

ł

ad

paliwowy.
1. Przetrze

ć

korpus such

ą

szmatk

ą

.

2. Wymy

ć

spodni

ą

cz

ęść

korpusu przechylaj

ą

c kosiark

ę

tak, aby

ś

wieca zap

ł

onowa by

ł

a skierowana w gór

ę

.

11-1 FILTR POWIETRZA

UWAGA:

Nie wolno dopu

ś

ci

ć

, aby brud lub py

ł

zapcha

ł

y piankowy wk

ł

ad filtra powietrza.

Wk

ł

ad filtra powietrza musi by

ć

konserwowany

(czyszczony) po 25 godzinach normalnej eksploatacji.
Wk

ł

ad piankowy musi by

ć

regularnie konserwowany, je

ś

li

kosiarka jest u

ż

ytkowana w suchym i pylistym otoczeniu.

(patrz INSTRUKCJA OBS

Ł

UGI SILNIKA)

Aby OCZY

Ś

CI

Ć

FILTR POWIETRZA

1. Odkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

.

2. Zdj

ąć

pokryw

ę

.

3. Umy

ć

wk

ł

ad filtra w wodzie z myd

ł

em.

NIE U

Ż

YWA

Ć

BENZYNY!

4. Osuszy

ć

wk

ł

ad filtra powietrzem.

5. Umie

ś

ci

ć

kilka kropel oleju SAE30 na wk

ł

adzie

piankowym i mocno

ś

cisn

ąć

, aby usun

ąć

nadmiar

oleju.

6. Ponownie zamontowa

ć

filtr.

UWAGA:

Wymieni

ć

filtr, je

ś

li jest on rozdarty,

poszarpany, uszkodzony lub je

ś

li nie da si

ę

go wyczy

ś

ci

ć

.

(Rys. 24)

11-2 NÓ

Ż

TN

Ą

CY

UWAGA:

Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby od

łą

czy

ć

i

uziemi

ć

przewód

ś

wiecy zap

ł

onowej przed

rozpocz

ę

ciem konserwacji no

ż

a, co pozwoli zapobiec

przypadkowemu uruchomieniu silnika. Nale

ż

y chroni

ć

d

ł

onie wykorzystuj

ą

c wytrzyma

ł

e r

ę

kawice lub szmatk

ę

do

pochwycenia no

ż

a tn

ą

cego.

Przechyli

ć

kosiark

ę

, jak to opisano w oddzielnej instrukcji

silnika. Odkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem sze

ś

ciok

ą

tnym oraz

podk

ł

adk

ę

, która utrzymuje ostrze i uchwyt ostrza na wale

korbowym silnika. Zdj

ąć

ż

i uchwyt z wa

ł

u korbowego.

OSTRZE

Ż

ENIE:

Okresowo sprawdza

ć

, czy na

uchwycie no

ż

a nie wida

ć

p

ę

kni

ęć

, zw

ł

aszcza po

napotkaniu przeszkody. Wymieni

ć

w razie potrzeby.

Aby koszenie by

ł

o efektywne, nó

ż

musi by

ć

ostry. Nó

ż

mo

ż

na ponownie naostrzy

ć

demontuj

ą

c go i szlifuj

ą

c lub

uzupe

ł

niaj

ą

c ubytki, staraj

ą

c si

ę

zachowa

ć

kszta

ł

t

oryginalnego no

ż

a. Bardzo wa

ż

na kwestia to

równomierne szlifowanie ka

ż

dej kraw

ę

dzi tn

ą

cej, dzi

ę

ki

czemu nó

ż

jest dobrze wywa

ż

ony. Brak wywa

ż

enia mo

ż

e

spowodowa

ć

nadmierne drgania, co z kolei powoduje

uszkodzenie silnika i kosiarki. Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby

starannie wywa

ż

y

ć

ż

po ostrzeniu. Wywa

ż

enie no

ż

a

mo

ż

na sprawdzi

ć

k

ł

ad

ą

c go na wkr

ę

taku o zaokr

ą

glonym

pr

ę

cie. Nale

ż

y szlifowa

ć

ci

ęż

szy koniec no

ż

a, a

ż

do

uzyskania zadowalaj

ą

cego wywa

ż

enia.

(Rys. 25)

Przed ponownym zamocowaniem no

ż

a i uchwytu no

ż

a

nale

ż

y przesmarowa

ć

wa

ł

korbowy i wewn

ę

trzn

ą

powierzchni

ę

uchwytu no

ż

a. Za

ł

o

ż

y

ć

uchwyt no

ż

a na wa

ł

korbowy tak, aby cz

ęść

z „gwiazdk

ą

” by

ł

a oddalona od

silnika. Patrz

Rys. 25

. Umie

ś

ci

ć

no

ż

tak, aby numer

cz

ęś

ci by

ł

skierowany w stron

ę

przeciwn

ą

do uchwytu.

Ustawi

ć

podk

ł

adk

ę

na no

ż

u i wkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem

sze

ś

ciok

ą

tnym. Dokr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z momentem dokr

ę

cenia

podanym poni

ż

ej.

11-3 MOMENT DOKR

Ę

CENIA

MOCOWANIA NO

Ż

A

Ś

ruba

ś

rodkowa musi by

ć

dokr

ę

cona z momentem 35-

45 Nm. Aby zapewni

ć

bezpieczne u

ż

ytkowanie kosiarki.

Nale

ż

y okresowo sprawdza

ć

moment dokr

ę

cenia

WSZYSTKICH

ś

rub i wkr

ę

tów. Po d

ł

ugiej eksploatacji,

zw

ł

aszcza w otoczeniu o du

ż

ym zapyleniu, nó

ż

b

ę

dzie si

ę

cz

ęś

ciej zu

ż

ywa

ł

i utraci pierwotny kszta

ł

t. Spowoduje to

pogorszenie funkcji koszenia. Nó

ż

nale

ż

y otwiera

ć

.

W razie potrzeby wymieni

ć

na nowy, fabryczny nó

ż

. Za

ewentualne straty spowodowane z

ł

ym wywa

ż

eniem no

ż

a

producent nie odpowiada.
Przy wymianie elementów no

ż

a nale

ż

y stosowa

ć

cz

ęś

ci

zgodnie z oznaczeniami na poprzednim no

ż

u (MAKITA

263001451) (aby zamówi

ć

ż

nale

ż

y skontatkowa

ć

si

ę

z

lokalnym przedstawicielem lub zadzwoni

ć

do naszej

firmy).

OSTRZE

Ż

ENIE:

Nie dotyka

ć

obracaj

ą

cego si

ę

no

ż

a.

11-4 SILNIK

Konserwacja silnika opisana jest w oddzielnej instrukcji
obs

ł

ugi silnika.

Wymiana oleju w silniku jest opisana w oddzielnej
instrukcji do

łą

czonej do kosiarki.

Nale

ż

y uwa

ż

nie przeczyta

ć

wszystkie instrukcje.

Konserwacja filtra powietrza jest opisana w oddzielnej
instrukcji obs

ł

ugi silnika. W przypadku bardzo du

ż

ego

zapylenia nale

ż

y czy

ś

ci

ć

kosiark

ę

co kilka godzin. S

ł

aba

moc silnika oraz zalewanie to objawy wskazuj

ą

ce na

konieczno

ść

konserwacji filtra powietrza.

Konserwacja filtra powietrza jest opisana w oddzielnej
instrukcji obs

ł

ugi silnika do

łą

czonej do kosiarki.

Nale

ż

y raz na sezon oczy

ś

ci

ć

ś

wiec

ę

i ustawi

ć

wielko

ść

szczeliny. Zaleca si

ę

wymian

ę

ś

wiecy zap

ł

onowej na

pocz

ą

tku ka

ż

dego sezonu koszenia; nale

ż

y sprawdzi

ć

w

instrukcji obs

ł

ugi silnika, jaki jest w

ł

a

ś

ciwy typ

ś

wiecy oraz

wielko

ść

szczeliny.

Nale

ż

y regularnie czy

ś

ci

ć

silnik przy u

ż

yciu szmatki lub

szczotki. Nale

ż

y utrzymywa

ć

uk

ł

ad ch

ł

odzenia (obszar

wokó

ł

dmuchawy) w czysto

ś

ci, aby zapewni

ć

w

ł

a

ś

ciwy

obieg powietrza, który jest niezb

ę

dny do prawid

ł

owego

dzia

ł

ania silnika. Nale

ż

y sprawdzi

ć

, czy trawa, ziemia i

ł

atwopalne zanieczyszczenia zosta

ł

y usuni

ę

te z obszaru

wokó

ł

t

ł

umika.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)