INSTRUKCJA KONSERWACJI - Makita PLM4617 - Instrukcja obsługi - Strona 14

Makita PLM4617 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 41
Ładowanie instrukcji

33

zeskrobuj

ą

c odpowiednim narz

ę

dziem (nale

ż

y sprawdzi

ć

,

czy przewód

ś

wiecy zap

ł

onowej jest od

łą

czony).

7-9 REGULACJA WYSOKO

Ś

CI

UWAGA:

W

ż

adnym razie nie wolno dokonywa

ć

regulacji kosiarki do trawy bez zatrzymania silnika i
od

łą

czenia przewodu

ś

wiecy zap

ł

onowej.

UWAGA:

Przed zmian

ą

wysoko

ś

ci koszenia

nale

ż

y zatrzyma

ć

kosiark

ę

i od

łą

czy

ć

przewód

ś

wiecy

zap

ł

onowej.

Kosiarka jest wyposa

ż

ona w centraln

ą

d

ź

wigni

ę

regulacji wysoko

ś

ci, któr

ą

mo

ż

na ustawi

ć

w 7

po

ł

o

ż

eniach wysoko

ś

ci.

1. Przed zmian

ą

wysoko

ś

ci koszenia kosiarki nale

ż

y

zatrzyma

ć

kosiark

ę

i od

łą

czy

ć

przewód

ś

wiecy

zap

ł

onowej.

2. Centralna d

ź

wignia regulacji wysoko

ś

ci umo

ż

liwia

ustawienie 7 ró

ż

nych wysoko

ś

ci.

3. Aby zmieni

ć

wysoko

ść

ci

ę

cia, nale

ż

y nacisn

ąć

d

ź

wigni

ę

regulacji w kierunku do ko

ł

a i przesun

ąć

j

ą

w

gór

ę

lub w dó

ł

, aby ustawi

ć

odpowiedni

ą

wysoko

ść

.

(Rys. 11)

Wszystkie ko

ł

a b

ę

d

ą

ustawione na t

ę

sam

ą

wysoko

ść

.

8. INSTRUKCJA KONSERWACJI

Ś

WIECA ZAP

Ł

ONOWA

Nale

ż

y stosowa

ć

tylko oryginalne

ś

wiece zap

ł

onowe.

Zaleca si

ę

wymienia

ć

ś

wiec

ę

zap

ł

onow

ą

co 100 godzin

pracy.

9. SMAROWANIE

UWAGA:

OD

ŁĄ

CZY

Ć

Ś

WIEC

Ę

ZAP

Ł

ONOW

Ą

PRZED ROZPOCZ

Ę

CIEM CZYNNO

Ś

CI

KONSERWACYJNYCH.
1. KO

Ł

A – przesmarowa

ć

ł

o

ż

yska kulkowe w ka

ż

dym

kole co najmniej raz w sezonie, u

ż

ywaj

ą

c lekkiego

oleju.

2. SILNIK – wskazówki dotycz

ą

ce smarowania podane

zosta

ł

y w instrukcji obs

ł

ugi silnika.

10. CZYSZCZENIE

UWAGA:

Nie my

ć

silnika przy u

ż

yciu w

ęż

a.

Woda mo

ż

e uszkodzi

ć

silnik lub zanieczy

ś

ci

ć

uk

ł

ad

paliwowy.
1. Przetrze

ć

korpus such

ą

szmatk

ą

.

2. Wymy

ć

spodni

ą

cz

ęść

korpusu, przechylaj

ą

c kosiark

ę

tak, aby

ś

wieca zap

ł

onowa by

ł

a skierowana w gór

ę

.

10-1 FILTR POWIETRZA SILNIKA

UWAGA:

Nie wolno dopu

ś

ci

ć

, aby zabrudzenia

lub py

ł

zapcha

ł

y piankowy wk

ł

ad filtra powietrza. Wk

ł

ad

filtra powietrza silnika musi by

ć

konserwowany

(czyszczony) po 25 godzinach normalnego koszenia.
Wk

ł

ad piankowy musi by

ć

regularnie konserwowany, je

ś

li

kosiarka jest u

ż

ytkowana w suchym i zapylonym

otoczeniu.

Aby OCZY

Ś

CI

Ć

FILTR POWIETRZA

1. Odkr

ę

ci

ć

wkr

ę

t.

2. Zdj

ąć

pokryw

ę

filtra.

3. Umy

ć

wk

ł

ad filtra w wodzie z myd

ł

em.

NIE U

Ż

YWA

Ć

BENZYNY!

4. Osuszy

ć

wk

ł

ad filtra powietrzem.

5. Umie

ś

ci

ć

kilka kropel oleju SAE30 na wk

ł

adzie

piankowym filtra i mocno

ś

cisn

ąć

, aby usun

ąć

nadmiar

oleju.

6. Ponownie zamontowa

ć

filtr.

UWAGA: Wymieni

ć

filtr, je

ś

li jest on rozdarty,

poszarpany, uszkodzony lub je

ś

li nie da si

ę

go

wyczy

ś

ci

ć

. (Rys. 12)

10-2 NÓ

Ż

TN

Ą

CY

UWAGA:

Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby od

łą

czy

ć

i

uziemi

ć

przewód

ś

wiecy zap

ł

onowej przed rozpocz

ę

ciem

konserwacji no

ż

a tn

ą

cego, co pozwoli zapobiec

przypadkowemu uruchomieniu silnika. Nale

ż

y chroni

ć

d

ł

onie, u

ż

ywaj

ą

c wytrzyma

ł

ych r

ę

kawic lub szmatki do

przytrzymania no

ż

y tn

ą

cych. Przechyli

ć

kosiark

ę

, zgodnie

z opisem w oddzielnej instrukcji obs

ł

ugi silnika. Odkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem sze

ś

ciok

ą

tnym oraz podk

ł

adk

ę

, która

mocuje nó

ż

, oraz uchwyt no

ż

a na wale korbowym silnika.

Zdemontowa

ć

ż

oraz uchwyt z wa

ł

u korbowego.

OSTRZE

Ż

ENIE:

Okresowo sprawdza

ć

, czy na

uchwycie no

ż

a nie ma oznak p

ę

kni

ęć

, zw

ł

aszcza po

napotkaniu przeszkody. Wymieni

ć

w razie potrzeby.

Aby koszenie by

ł

o efektywne, nó

ż

musi by

ć

ostry. Nó

ż

mo

ż

na ponownie naostrzy

ć

, demontuj

ą

c go i szlifuj

ą

c lub

uzupe

ł

niaj

ą

c ubytki, staraj

ą

c si

ę

zachowa

ć

kszta

ł

t

oryginalnego no

ż

a. Bardzo wa

ż

ne jest równomierne

szlifowanie ka

ż

dej kraw

ę

dzi tn

ą

cej, dzi

ę

ki czemu nó

ż

jest

dobrze wywa

ż

ony. Brak wywa

ż

enia no

ż

a mo

ż

e

spowodowa

ć

nadmierne drgania, co z kolei powoduje

uszkodzenie silnika i kosiarki. Nale

ż

y pami

ę

ta

ć

, aby

starannie wywa

ż

y

ć

ż

po ostrzeniu. Wywa

ż

enie no

ż

a

mo

ż

na sprawdzi

ć

, k

ł

ad

ą

c go na wkr

ę

taku o zaokr

ą

glonym

pr

ę

cie. Nale

ż

y szlifowa

ć

ci

ęż

szy koniec no

ż

a, a

ż

do

uzyskania zadowalaj

ą

cego wywa

ż

enia.

Przed ponownym zamocowaniem no

ż

a i uchwytu no

ż

a

nale

ż

y przesmarowa

ć

lekkim olejem wa

ł

korbowy i

wewn

ę

trzn

ą

powierzchni

ę

uchwytu no

ż

a. Zamontowa

ć

uchwyt no

ż

a na wale korbowym. Patrz

Rys. 13

. Umie

ś

ci

ć

ż

, tak aby numer cz

ęś

ci by

ł

skierowany w stron

ę

przeciwn

ą

do uchwytu. Wyosiowa

ć

podk

ł

adk

ę

na no

ż

u i

wkr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem sze

ś

ciok

ą

tnym. Dokr

ę

ci

ć

ś

rub

ę

z

ł

bem sze

ś

ciok

ą

tnym momentem o warto

ś

ci podanej

poni

ż

ej.

10-3 MOMENT DOKR

Ę

CENIA NO

Ż

A

Ś

rub

ę

ś

rodkow

ą

nale

ż

y dokr

ę

ci

ć

momentem o warto

ś

ci

35-45 Nm. w celu zapewnienia bezpiecznej pracy

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)