Makita PLM 5102 Kosiarka – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
123
UWAGA:
Przed zmian
ė
wysoko
İ
ci koszenia
nale
ļ
y zatrzyma
Ε
kosiark
Ĝ
i od
łė
czy
Ε
przewód
İ
wiecy
zap
ł
onowej.
Kosiarka jest wyposa
ļ
ona w centraln
ė
d
ĺ
wigni
Ĝ
regulacji
wysoko
İ
ci, któr
ė
mo
ļ
na ustawi
Ε
w pi
Ĝ
ciu po
ł
o
ļ
eniach.
(20 mm – 75 mm)
1. Przed zmian
ė
wysoko
İ
ci koszenia nale
ļ
y zatrzyma
Ε
kosiark
Ĝ
i od
łė
czy
Ε
przewód
İ
wiecy zap
ł
onowej.
2. Centralna d
ĺ
wignia regulacji pozwala na ustawienie
jednej z pi
Ĝ
ciu wysoko
İ
ci.
(Rys. 24)
3. Aby zmieni
Ε
wysoko
İΕ
ci
Ĝ
cia, nale
ļ
y nacisn
ėΕ
d
ĺ
wigni
Ĝ
regulacji w kierunku do ko
ł
a i przesun
ėΕ
j
ė
w
gór
Ĝ
lub w dó
ł
, aby uzyska
Ε
odpowiedni
ė
wysoko
İΕ
.
Wszystkie ko
ł
a b
Ĝ
d
ė
ustawione na t
Ĝ
sam
ė
wysoko
İΕ
.
9. KONSERWACJA
į
WIECA ZAP
Ł
ONOWA
Nale
ļ
y stosowa
Ε
tylko oryginalne
İ
wiece zap
ł
onowe.
Zaleca si
Ĝ
wymienia
Ε
İ
wiec
Ĝ
zap
ł
onow
ė
co 100 godzin
pracy. (patrz INSTRUKCJA OBS
Ł
UGI SILNIKA)
10. SMAROWANIE
UWAGA:
OD
ŁĖ
CZY
Δ
į
WIEC
ě
ZAP
Ł
ONOW
Ė
PRZED ROZPOCZ
ě
CIEM CZYNNO
į
CI
KONSERWACYJNYCH.
1. KO
Ł
A - Przesmarowa
Ε
ł
o
ļ
yska kulkowe w ka
ļ
dym
kole co najmniej raz w sezonie u
ļ
ywaj
ė
c lekkiego
oleju.
2. SILNIK - Wskazówki dotycz
ė
ce smarowania podane
s
ė
w instrukcji silnika.
3. WY
ŁĖ
CZNIK - Przesmarowa
Ε
przeguby na uchwycie
wy
łė
cznika i przewodzie hamulcowym co najmniej raz
w sezonie u
ļ
ywaj
ė
c lekkiego oleju. Wy
łė
cznik musi
przesuwa
Ε
si
Ĝ
swobodnie w obu kierunkach.
11. CZYSZCZENIE
UWAGA:
Nie my
Ε
silnika przy u
ļ
yciu w
Ĝļ
a.
Woda mo
ļ
e uszkodzi
Ε
silnik lub zanieczy
İ
ci
Ε
uk
ł
ad
paliwowy.
1. Przetrze
Ε
korpus such
ė
szmatk
ė
.
2. Wymy
Ε
spodni
ė
cz
ĜİΕ
korpusu przechylaj
ė
c kosiark
Ĝ
tak, aby
İ
wieca zap
ł
onowa by
ł
a skierowana w gór
Ĝ
.
11-1 FILTR POWIETRZA
UWAGA:
Nie wolno dopu
İ
ci
Ε
, aby brud lub py
ł
zapcha
ł
y piankowy wk
ł
ad filtra powietrza.
Wk
ł
ad filtra powietrza musi by
Ε
konserwowany
(czyszczony) po 25 godzinach normalnej eksploatacji.
Wk
ł
ad piankowy musi by
Ε
regularnie konserwowany, je
İ
li
kosiarka jest u
ļ
ytkowana w suchym i pylistym otoczeniu.
(patrz INSTRUKCJA OBS
Ł
UGI SILNIKA)
CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA
(Rys. 25)
1. Odkr
Ĝ
ci
Ε
İ
rub
Ĝ
.
2. Zdj
ėΕ
pokryw
Ĝ
.
3. Umy
Ε
wk
ł
ad filtra w wodzie z myd
ł
em.
NIE U
Ļ
YWA
Δ
BENZYNY!
4. Osuszy
Ε
wk
ł
ad filtra powietrzem.
5. Umie
İ
ci
Ε
kilka kropel oleju SAE30 na wk
ł
adzie
piankowym i mocno
İ
cisn
ėΕ
, aby usun
ėΕ
nadmiar
oleju.
6. Ponownie zamontowa
Ε
filtr.
UWAGA:
Wymieni
Ε
filtr, je
İ
li jest on rozdarty,
poszarpany, uszkodzony lub je
İ
li nie da si
Ĝ
go wyczy
İ
ci
Ε
.
11-2 NÓ
Ļ
TN
Ė
CY
UWAGA:
Nale
ļ
y pami
Ĝ
ta
Ε
, aby od
łė
czy
Ε
i
uziemi
Ε
przewód
İ
wiecy zap
ł
onowej przed
rozpocz
Ĝ
ciem konserwacji no
ļ
a, co pozwoli zapobiec
przypadkowemu uruchomieniu silnika. Nale
ļ
y chroni
Ε
d
ł
onie wykorzystuj
ė
c wytrzyma
ł
e r
Ĝ
kawice lub szmatk
Ĝ
do
pochwycenia no
ļ
a tn
ė
cego.
Przechyli
Ε
kosiark
Ĝ
, jak to opisano w oddzielnej instrukcji
silnika. Odkr
Ĝ
ci
Ε
İ
rub
Ĝ
z
ł
bem sze
İ
ciok
ė
tnym oraz
podk
ł
adk
Ĝ
, która utrzymuje ostrze i uchwyt ostrza na wale
korbowym silnika. Zdj
ėΕ
nó
ļ
i uchwyt z wa
ł
u korbowego.
OSTRZE
Ļ
ENIE:
Okresowo sprawdza
Ε
, czy na
uchwycie no
ļ
a nie wida
Ε
p
Ĝ
kni
ĜΕ
, zw
ł
aszcza po
napotkaniu przeszkody. Wymieni
Ε
w razie potrzeby.
Aby koszenie by
ł
o efektywne, nó
ļ
musi by
Ε
ostry. Nó
ļ
mo
ļ
na ponownie naostrzy
Ε
demontuj
ė
c go i szlifuj
ė
c lub
uzupe
ł
niaj
ė
c ubytki, staraj
ė
c si
Ĝ
zachowa
Ε
kszta
ł
t
oryginalnego no
ļ
a. Bardzo wa
ļ
na kwestia to
równomierne szlifowanie ka
ļ
dej kraw
Ĝ
dzi tn
ė
cej, dzi
Ĝ
ki
czemu nó
ļ
jest dobrze wywa
ļ
ony. Brak wywa
ļ
enia mo
ļ
e
spowodowa
Ε
nadmierne drgania, co z kolei powoduje
uszkodzenie silnika i kosiarki. Nale
ļ
y pami
Ĝ
ta
Ε
, aby
starannie wywa
ļ
y
Ε
nó
ļ
po ostrzeniu. Wywa
ļ
enie no
ļ
a
mo
ļ
na sprawdzi
Ε
k
ł
ad
ė
c go na wkr
Ĝ
taku o zaokr
ė
glonym
pr
Ĝ
cie. Nale
ļ
y szlifowa
Ε
ci
Ĝļ
szy koniec no
ļ
a, a
ļ
do
uzyskania zadowalaj
ė
cego wywa
ļ
enia.
(Rys. 26)
Przed ponownym zamocowaniem no
ļ
a i uchwytu no
ļ
a
nale
ļ
y przesmarowa
Ε
wa
ł
korbowy i wewn
Ĝ
trzn
ė
powierzchni
Ĝ
uchwytu no
ļ
a. Za
ł
o
ļ
y
Ε
uchwyt no
ļ
a na wa
ł
korbowy tak, aby cz
ĜİΕ
z „gwiazdk
ė
” by
ł
a oddalona od
silnika. Patrz
Rys. 26
. Umie
İ
ci
Ε
nó
ļ
tak, aby numer
cz
Ĝİ
ci by
ł
skierowany w stron
Ĝ
przeciwn
ė
do uchwytu.
Ustawi
Ε
podk
ł
adk
Ĝ
na no
ļ
u i wkr
Ĝ
ci
Ε
İ
rub
Ĝ
z
ł
bem
sze
İ
ciok
ė
tnym. Dokr
Ĝ
ci
Ε
İ
rub
Ĝ
z momentem dokr
Ĝ
cenia
podanym poni
ļ
ej.
11-3 MOMENT DOKR
ě
CENIA
MOCOWANIA NO
Ļ
A
į
ruba
İ
rodkowa musi by
Ε
dokr
Ĝ
cona z momentem 40-
54 Nm. Aby zapewni
Ε
bezpieczne u
ļ
ytkowanie kosiarki.
Nale
ļ
y okresowo sprawdza
Ε
moment dokr
Ĝ
cenia
WSZYSTKICH
İ
rub i wkr
Ĝ
tów. Po d
ł
ugiej eksploatacji,
zw
ł
aszcza w otoczeniu o du
ļ
ym zapyleniu, nó
ļ
b
Ĝ
dzie si
Ĝ
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)