Opis trybów DSP; Tryby DAP (cyfrowego procesora akustycznego) - JVC QP-D11RSE - Instrukcja obsługi - Strona 38

JVC QP-D11RSE

Spis treści:

Ładowanie instrukcji

31

Polski

Tryb 3D HEADPHONE

Gdy aktywn

y jest któryś z trybów DSP, podłączenie słuchawek

powoduje uaktywnienie trybu 3D HEADPHONE, bez względu
na format przetwarzanego dźwięku.
Na wyświetlaczu pojawia się napis „3DHEADPHONE”
i zapalają się wskaźniki DSP, 3D i HP.

Opis trybów DSP

Dźwięk w sali koncertowej czy klubie muzycznym dociera do
uszu słuchacza zarówno bezpośrednio, jak i po odbiciu się od
licznych przeszkód—w postaci odbić wczesnych i wtórnych.
W przypadku dźwięków docierających do słuchacza
bezpośrednio odbicia nie występują w ogóle. Natomiast dźwięk
odbity jest przez niego słyszany z pewnym opóźnieniem, którego
wielkość jest uzależniona od odległości od sufitu i ścian. Oba
rodzaje dźwięków, bezpośrednie i odbite, są najważniejszymi
elementami wykorzystywanymi przy generowaniu przestrzennych
efektów akustycznych.
W trybach DSP efekty te są generowane w sposób naturalny,
dzięki czemu słuchacz ma wrażenie, jakby przebywał w miejscu,
w którym zarejestrowane zostało nagranie.

Dostępne są następujące tryby DSP:
• Tryby DAP (Digital Acoustic Processor – cyfrowego procesora

akustycznego) – HALL1, HALL2, LIVE CLUB, DANCE CLUB,
PAVILION, THEATRE1, THEATRE2

• MONO FILM—dostępny dla wszystkich rodzajów sygnału

2-kanałowego (w tym także Dual Mono)

• Tryb stereofonii wielokanałowej (ALL CH ST.)

Wybranie dowolnego trybu DSP powoduje zaświecenie się na
wyświetlaczu wskaźnika DSP.

Tryby DAP (cyfrowego procesora akustycznego)

Opisane poniżej tryby DAP umożliwiają wierną reprodukcję
istotnych elementów pola dźwiękowego.

HALL1

Efekt dźwięku typowego dla dużych
prostokątnych sal, w których odbywają się
koncerty muzyki klasycznej.
(Sale na około 2000 osób.)

HALL2

Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
dużych owalnych sal, w których odbywają się
koncerty muzyki klasycznej
(Sale na około 2000 osób.)

LIVE CLUB

Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
klubu muzycznego z niskim sufitem.

DANCE CLUB

Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
dyskoteki.

PAVILION

Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla hali
wystawowej z wysokim sufitem.

THEATRE1

Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
dużych sal kinowych na około 600 osób.

THEATRE2

Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
małych sal kinowych na około 300 osób.

UWAGA

Jeśli przy odtwarzaniu materiału 2-kanałowego zarejestrowanego
w formacie analogowym lub cyfrowym wybrany zostanie tryb
„THEATRE1” lub „THEATRE2”, uaktywniony zostanie dekoder
Dolby Pro Logic II i zaświeci się wskaźnik

.

Odbicia wczesne

Dźwięki bezpośrednie

Odbicia wtórne

Gdy aktywny jest któryś z trybów DAP,

dźwięk jest

emitowany przez wszystkie podłączone i aktywne głośniki.

Jeśli przy wprowadzaniu informacji o głośnikach surround
wybrano ustawienie „NO” (patrz str. 16),

automatycznie

uaktywniany jest opracowany przez firmę JVC układ
przetwarzania dźwięku 3D-PHONIC (umożliwiający uzyskanie
efektu dźwięku przestrzennego przy wykorzystaniu samych
głośników przednich).
Na wyświetlaczu świeci się wtedy wskaźnik 3D.

MONO FILM

Tryb ten pozwala uzyskać bardziej obszerne pole dźwiękowe przy
odtwarzaniu dźwięku monofonicznego (analogowego lub
2-kanałowego cyfrowego, w tym także w formacie Dual Mono)
z urządzenia wideo.
Amplituner dodaje efekty przestrzenne i poprawia rozmieszczenie
dialogów filmowych w polu akustycznym.

Tryb ten nie jest dostępny dla sygnałów wielokanałowych
zakodowanych w formacie cyfrowym.

W trybie „MONO FILM” dźwięk jest emitowany przez wszystkie
podłączone (i aktywne) głośniki.

Jeśli przy wprowadzaniu informacji o głośnikach surround
wybrano ustawienie „NO” (patrz str. 16),

automatycznie

uaktywniany jest opracowany przez firmę JVC układ
przetwarzania dźwięku 3D-PHONIC (umożliwiający uzyskanie
efektu dźwięku przestrzennego przy wykorzystaniu samych
głośników przednich).
Na wyświetlaczu świeci się wtedy wskaźnik 3D.

• Jeśli 2-kanałowy wejściowy sygnał cyfrowy zmieni się na sygnał

cyfrowy innego rodzaju, amplituner automatycznie wyłączy tryb
„MONO FILM” i wybierze odpowiedni tryb dźwięku
przestrzennego.

Tryb stereofonii wielokanałowej (ALL CH ST.)

Tryb ten pozwala odtwarzać dźwięk ze znacznie szerszą niż
standardowa bazą stereofoniczną przy użyciu wszystkich
podłączonych (i aktywnych) głośników.

Jego użycie jest

możliwe tylko gdy aktywne są głośniki surround.

Odtwarzanie dźwięku
w normalnym trybie
stereofonicznym

Odtwarzanie dźwięku
w trybie stereofonii
wielokanałowej

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Podsumowanie

Strona 8 - Polski; Spis treści

1 Polski Spis treści Przyciski i elementy sterowania .......................... 2 Czynności wstępne ............................................... 4 Zalecenia ogólne ................................................................... 4Rozpakowanie urządzenia ...........................................

Strona 9 - Pilot

2 Polski 7 w 2 3 u d 5 6 r e ty io; a s 1 4 8 9 pq Pilot Szcz egółowe informacje przedstawiono na stronach podanych w nawiasach. 1 Przycisk TV DIRECT (12) 2 Przyciski włączania/wyłączania zasilania (10, 34 – 38) AU DIO, DVR/DVD , VCR , STB , TV 3 • Przyciski wyboru źródła sygnału (10, 12, 23, 34, 36...

Strona 10 - Panel przedni; Wyświetlacz; Panel tylny

3 Polski Panel przedni 1 Przycisk STANDB Y/ON i wskaźnik trybu gotowości (10) 2 Wskaźniki źródła sygnałuDVR/DVD, VCR, VIDEO, TV, FM, AM 3 • SOURCE SELECTOR (10, 24)• MULTI JOG (16, 20, 24, 33) 4 Pokrętło MASTER VOLUME (11) 5 Przycisk TV DIRECT (12) 6 Przycisk SETTING (16) 7 Przycisk ADJUST (20) 8 P...