Opis trybów DSP; Tryby DAP (cyfrowego procesora akustycznego) - JVC QP-D11RSE - Instrukcja obsługi - Strona 38
![JVC QP-D11RSE](https://cdn.manualsarea.com/instructions-2/5665/webp/1.webp)
Spis treści:
- Strona 8 – Polski; Spis treści
- Strona 9 – Pilot
- Strona 10 – Panel przedni; Wyświetlacz; Panel tylny
- Strona 11 – Zalecenia ogólne; Środki ostrożności; Rozpakowanie urządzenia
- Strona 12 – Podłączanie anteny FM
- Strona 13 – Naciśnij i przytrzymaj zacisk (; Podłączanie głośników; Rozmieszczenie głośników
- Strona 14 – Odbiornik TV; Podłączanie urządzeń wideo; Połączenie SCART; Magnetowid
- Strona 15 – Podłączanie odbiornika TV do gniazd MONITOR OUT; Połączenia audio/wideo
- Strona 16 – Połączenia cyfrowe; Podłączanie urządzenia wideo do gniazd VIDEO IN; Podłączanie przewodu sieciowego
- Strona 17 – Wybieranie źródła sygnału; * Wybieranie sygnału analogowego lub cyfrowego; Włączanie zasilania; Wyłączanie zasilania (przechodzenie w tryb gotowości)
- Strona 18 – Regulacja głośności; Korzystanie ze słuchawek; Ręczne wybieranie formatu; TYLKO przy użyciu pilota:
- Strona 19 – Wybieranie poziomu wzmocnienia dla; Uaktywnianie trybu bezpośredniego; Naciśnij przycisk TV DIRECT.
- Strona 20 – awień; Wskaźniki głośników i rodzaju sygnału; Chwilowe wyciszanie dźwięku
- Strona 21 – Automatyczny wybór ust
- Strona 22 – Dostępne ustawienia
- Strona 23 – Sposób wybierania ust; Ustawienia dotyczące subwoofera—SUBWOOFER
- Strona 24 – Określanie odległości od miejsca odsłuchu; Ustawienia dot; Sygnały kierowane do subwoofera—SUBWFR OUT; Częstotliwość graniczna—CROSS OVER; Korekcja efektów niskotonowych—LFE ATT
- Strona 25 – Ustawienia wirtualnego tylnego kanału; Wybieranie kanału głównego lub; Ograniczanie zakresu dynamiki
- Strona 26 – Wybieranie ur; Automatyczny wybór trybu dźwięku; Automatyczny wybór źródła sygnału
- Strona 28 – Regulacja poziomu sygnału; Wybór ust; Wybór intensywności efektów procesora DSP—EFFECT
- Strona 29 – Uwydatnianie niskich tonów—BASS BOOST; Ograniczanie poziomu sygnału wejściowego—INPUT ATT; Wybór ustawień cyfrowego korektora
- Strona 30 – Obsługa tunera; Strojenie ręczne; Programowanie tunera; Zapisywanie stacji w pamięci tunera
- Strona 31 – do; Odbiór zaprogramowanych stacji; Za pomocą przycisku FM/AM wybierz zakres.; Wybieranie trybu odbioru sygnału FM
- Strona 32 – Jakie infor; Odbiór stacji FM obsługujących system
- Strona 33 – Kody PTY; Wyszukiwanie st; lub PTY
- Strona 35 – Automatyczne wybieranie stacji
- Strona 36 – Ef
- Strona 37 – Inne format; Tryb 3D HEADPHONE
- Strona 38 – Opis trybów DSP; Tryby DAP (cyfrowego procesora akustycznego)
- Strona 39 – Korzystanie z trybów dźwięku
- Strona 40 – Naciśnij przycisk SURROUND.
- Strona 43 – Naciśnij i przytrzymaj przycisk TV .; Producent; Lista kodów producentów odbiorników TV
- Strona 44 – Lista kodów producentów magnetowidów; Naciśnij i przytrzymaj przycisk VCR .; Zwolnij przycisk VCR .
- Strona 45 – Lista kodów producentów przystawek; Naciśnij i przytrzymaj przycisk STB .; Zwolnij przycisk STB .
- Strona 46 – Zasilanie; Dźwięk; Tuner
- Strona 47 – Dane techniczne; Wzmacniacz; Moc wyjściowa; Ogólne
31
Polski
Tryb 3D HEADPHONE
Gdy aktywn
y jest któryś z trybów DSP, podłączenie słuchawek
powoduje uaktywnienie trybu 3D HEADPHONE, bez względu
na format przetwarzanego dźwięku.
Na wyświetlaczu pojawia się napis „3DHEADPHONE”
i zapalają się wskaźniki DSP, 3D i HP.
Opis trybów DSP
Dźwięk w sali koncertowej czy klubie muzycznym dociera do
uszu słuchacza zarówno bezpośrednio, jak i po odbiciu się od
licznych przeszkód—w postaci odbić wczesnych i wtórnych.
W przypadku dźwięków docierających do słuchacza
bezpośrednio odbicia nie występują w ogóle. Natomiast dźwięk
odbity jest przez niego słyszany z pewnym opóźnieniem, którego
wielkość jest uzależniona od odległości od sufitu i ścian. Oba
rodzaje dźwięków, bezpośrednie i odbite, są najważniejszymi
elementami wykorzystywanymi przy generowaniu przestrzennych
efektów akustycznych.
W trybach DSP efekty te są generowane w sposób naturalny,
dzięki czemu słuchacz ma wrażenie, jakby przebywał w miejscu,
w którym zarejestrowane zostało nagranie.
Dostępne są następujące tryby DSP:
• Tryby DAP (Digital Acoustic Processor – cyfrowego procesora
akustycznego) – HALL1, HALL2, LIVE CLUB, DANCE CLUB,
PAVILION, THEATRE1, THEATRE2
• MONO FILM—dostępny dla wszystkich rodzajów sygnału
2-kanałowego (w tym także Dual Mono)
• Tryb stereofonii wielokanałowej (ALL CH ST.)
Wybranie dowolnego trybu DSP powoduje zaświecenie się na
wyświetlaczu wskaźnika DSP.
■
Tryby DAP (cyfrowego procesora akustycznego)
Opisane poniżej tryby DAP umożliwiają wierną reprodukcję
istotnych elementów pola dźwiękowego.
HALL1
Efekt dźwięku typowego dla dużych
prostokątnych sal, w których odbywają się
koncerty muzyki klasycznej.
(Sale na około 2000 osób.)
HALL2
Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
dużych owalnych sal, w których odbywają się
koncerty muzyki klasycznej
(Sale na około 2000 osób.)
LIVE CLUB
Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
klubu muzycznego z niskim sufitem.
DANCE CLUB
Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
dyskoteki.
PAVILION
Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla hali
wystawowej z wysokim sufitem.
THEATRE1
Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
dużych sal kinowych na około 600 osób.
THEATRE2
Efekt dźwięku przestrzennego typowego dla
małych sal kinowych na około 300 osób.
UWAGA
Jeśli przy odtwarzaniu materiału 2-kanałowego zarejestrowanego
w formacie analogowym lub cyfrowym wybrany zostanie tryb
„THEATRE1” lub „THEATRE2”, uaktywniony zostanie dekoder
Dolby Pro Logic II i zaświeci się wskaźnik
.
Odbicia wczesne
Dźwięki bezpośrednie
Odbicia wtórne
Gdy aktywny jest któryś z trybów DAP,
dźwięk jest
emitowany przez wszystkie podłączone i aktywne głośniki.
•
Jeśli przy wprowadzaniu informacji o głośnikach surround
wybrano ustawienie „NO” (patrz str. 16),
automatycznie
uaktywniany jest opracowany przez firmę JVC układ
przetwarzania dźwięku 3D-PHONIC (umożliwiający uzyskanie
efektu dźwięku przestrzennego przy wykorzystaniu samych
głośników przednich).
Na wyświetlaczu świeci się wtedy wskaźnik 3D.
■
MONO FILM
Tryb ten pozwala uzyskać bardziej obszerne pole dźwiękowe przy
odtwarzaniu dźwięku monofonicznego (analogowego lub
2-kanałowego cyfrowego, w tym także w formacie Dual Mono)
z urządzenia wideo.
Amplituner dodaje efekty przestrzenne i poprawia rozmieszczenie
dialogów filmowych w polu akustycznym.
Tryb ten nie jest dostępny dla sygnałów wielokanałowych
zakodowanych w formacie cyfrowym.
W trybie „MONO FILM” dźwięk jest emitowany przez wszystkie
podłączone (i aktywne) głośniki.
•
Jeśli przy wprowadzaniu informacji o głośnikach surround
wybrano ustawienie „NO” (patrz str. 16),
automatycznie
uaktywniany jest opracowany przez firmę JVC układ
przetwarzania dźwięku 3D-PHONIC (umożliwiający uzyskanie
efektu dźwięku przestrzennego przy wykorzystaniu samych
głośników przednich).
Na wyświetlaczu świeci się wtedy wskaźnik 3D.
• Jeśli 2-kanałowy wejściowy sygnał cyfrowy zmieni się na sygnał
cyfrowy innego rodzaju, amplituner automatycznie wyłączy tryb
„MONO FILM” i wybierze odpowiedni tryb dźwięku
przestrzennego.
■
Tryb stereofonii wielokanałowej (ALL CH ST.)
Tryb ten pozwala odtwarzać dźwięk ze znacznie szerszą niż
standardowa bazą stereofoniczną przy użyciu wszystkich
podłączonych (i aktywnych) głośników.
Jego użycie jest
możliwe tylko gdy aktywne są głośniki surround.
Odtwarzanie dźwięku
w normalnym trybie
stereofonicznym
Odtwarzanie dźwięku
w trybie stereofonii
wielokanałowej
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.
Podsumowanie
1 Polski Spis treści Przyciski i elementy sterowania .......................... 2 Czynności wstępne ............................................... 4 Zalecenia ogólne ................................................................... 4Rozpakowanie urządzenia ...........................................
2 Polski 7 w 2 3 u d 5 6 r e ty io; a s 1 4 8 9 pq Pilot Szcz egółowe informacje przedstawiono na stronach podanych w nawiasach. 1 Przycisk TV DIRECT (12) 2 Przyciski włączania/wyłączania zasilania (10, 34 – 38) AU DIO, DVR/DVD , VCR , STB , TV 3 • Przyciski wyboru źródła sygnału (10, 12, 23, 34, 36...
3 Polski Panel przedni 1 Przycisk STANDB Y/ON i wskaźnik trybu gotowości (10) 2 Wskaźniki źródła sygnałuDVR/DVD, VCR, VIDEO, TV, FM, AM 3 • SOURCE SELECTOR (10, 24)• MULTI JOG (16, 20, 24, 33) 4 Pokrętło MASTER VOLUME (11) 5 Przycisk TV DIRECT (12) 6 Przycisk SETTING (16) 7 Przycisk ADJUST (20) 8 P...