Ef - JVC QP-D11RSE - Instrukcja obsługi - Strona 36
![JVC QP-D11RSE](https://cdn.manualsarea.com/instructions-2/5665/webp/1.webp)
Spis treści:
- Strona 8 – Polski; Spis treści
- Strona 9 – Pilot
- Strona 10 – Panel przedni; Wyświetlacz; Panel tylny
- Strona 11 – Zalecenia ogólne; Środki ostrożności; Rozpakowanie urządzenia
- Strona 12 – Podłączanie anteny FM
- Strona 13 – Naciśnij i przytrzymaj zacisk (; Podłączanie głośników; Rozmieszczenie głośników
- Strona 14 – Odbiornik TV; Podłączanie urządzeń wideo; Połączenie SCART; Magnetowid
- Strona 15 – Podłączanie odbiornika TV do gniazd MONITOR OUT; Połączenia audio/wideo
- Strona 16 – Połączenia cyfrowe; Podłączanie urządzenia wideo do gniazd VIDEO IN; Podłączanie przewodu sieciowego
- Strona 17 – Wybieranie źródła sygnału; * Wybieranie sygnału analogowego lub cyfrowego; Włączanie zasilania; Wyłączanie zasilania (przechodzenie w tryb gotowości)
- Strona 18 – Regulacja głośności; Korzystanie ze słuchawek; Ręczne wybieranie formatu; TYLKO przy użyciu pilota:
- Strona 19 – Wybieranie poziomu wzmocnienia dla; Uaktywnianie trybu bezpośredniego; Naciśnij przycisk TV DIRECT.
- Strona 20 – awień; Wskaźniki głośników i rodzaju sygnału; Chwilowe wyciszanie dźwięku
- Strona 21 – Automatyczny wybór ust
- Strona 22 – Dostępne ustawienia
- Strona 23 – Sposób wybierania ust; Ustawienia dotyczące subwoofera—SUBWOOFER
- Strona 24 – Określanie odległości od miejsca odsłuchu; Ustawienia dot; Sygnały kierowane do subwoofera—SUBWFR OUT; Częstotliwość graniczna—CROSS OVER; Korekcja efektów niskotonowych—LFE ATT
- Strona 25 – Ustawienia wirtualnego tylnego kanału; Wybieranie kanału głównego lub; Ograniczanie zakresu dynamiki
- Strona 26 – Wybieranie ur; Automatyczny wybór trybu dźwięku; Automatyczny wybór źródła sygnału
- Strona 28 – Regulacja poziomu sygnału; Wybór ust; Wybór intensywności efektów procesora DSP—EFFECT
- Strona 29 – Uwydatnianie niskich tonów—BASS BOOST; Ograniczanie poziomu sygnału wejściowego—INPUT ATT; Wybór ustawień cyfrowego korektora
- Strona 30 – Obsługa tunera; Strojenie ręczne; Programowanie tunera; Zapisywanie stacji w pamięci tunera
- Strona 31 – do; Odbiór zaprogramowanych stacji; Za pomocą przycisku FM/AM wybierz zakres.; Wybieranie trybu odbioru sygnału FM
- Strona 32 – Jakie infor; Odbiór stacji FM obsługujących system
- Strona 33 – Kody PTY; Wyszukiwanie st; lub PTY
- Strona 35 – Automatyczne wybieranie stacji
- Strona 36 – Ef
- Strona 37 – Inne format; Tryb 3D HEADPHONE
- Strona 38 – Opis trybów DSP; Tryby DAP (cyfrowego procesora akustycznego)
- Strona 39 – Korzystanie z trybów dźwięku
- Strona 40 – Naciśnij przycisk SURROUND.
- Strona 43 – Naciśnij i przytrzymaj przycisk TV .; Producent; Lista kodów producentów odbiorników TV
- Strona 44 – Lista kodów producentów magnetowidów; Naciśnij i przytrzymaj przycisk VCR .; Zwolnij przycisk VCR .
- Strona 45 – Lista kodów producentów przystawek; Naciśnij i przytrzymaj przycisk STB .; Zwolnij przycisk STB .
- Strona 46 – Zasilanie; Dźwięk; Tuner
- Strona 47 – Dane techniczne; Wzmacniacz; Moc wyjściowa; Ogólne
29
Polski
Tworzenie
realistycznych pól
dźwiękowych
Ef
ekt dźwięku kinowego
W kinie dźwięk dociera do uszu widza z wielu zawieszonych na
ścianie głośników pozwalających uzyskać niezwykle realistyczne
efekty przestrzenne.
Dzięki dużej liczbie głośników możliwe jest precyzyjne określenie
miejsca, z którego dobiega dźwięk i kierunku, w jakim się
rozchodzi.
Tryby dźwięku przestrzennego/tryby DSP, w jakie wyposażono
amplituner, pozwalają uzyskać niemal identyczne efekty
przestrzenne, jak w sali kinowej.
Opis trybów dźwięku przestrzennego
■
Dolby Digital
*
Dolby Digital jest cyfrowym formatem kompresji sygnału
opracowanym przez firmę Dolby Laboratories i umożliwiającym
kodowanie oraz dekodowanie dźwięku wielokanałowego (od 1 do
5.1 kanałów).
• W przypadku wykrycia na wejściu cyfrowym sygnału w formacie
Dolby Digital na wyświetlaczu zapala się wskaźnik
DOLBY D
.
Dolby Digital 5.1
Format Dolby Digital 5.1 (DOLBY D) jest wykorzystywany do
rejestracji i cyfrowej kompresji sygnałów kanału lewego
przedniego, prawego przedniego, centralnego, lewego surround,
prawego surround i LFE (w sumie jest to 6 kanałów, lecz ponieważ
kanał LFE traktuje się jako kanał 0.1, przyjęto oznaczenie 5.1).
Ponadto format Dolby Digital umożliwia odtwarzanie dźwięku
stereofonicznego w kanałach surround, a częstotliwość
graniczna wysokich tonów odtwarzanych przez głośniki surround
wynosi 20 kHz (w przypadku Dolby Pro Logic jest to 7 kHz).
Dzięki temu, w porównaniu z systemem Dolby Pro Logic,
polepsza się propagacja dźwięku i pogłębia wrażenie realizmu.
Urządzenie obsługuje także nowy format dźwięku
wielokanałowego opracowany przez firmę Dolby Laboratories,
Dolby Digital EX
, uzupełniony o trzeci kanał efektowy, określany
mianem „tylnego kanału surround”.
Dodatkowy tylny kanał surround zapewnia większą niż
w przypadku konwencjonalnego formatu Dolby Digital 5.1 precyzję
w pozycjonowaniu dźwięków za widzem. Ponadto bardziej stabilny
jest rozkład poszczególnych elementów pola akustycznego.
• Dźwięk zarejestrowany w formacie Dolby Digital Surround EX
można odsłuchiwać także przy użyciu wirtualnego tylnego
kanału surround (patrz str. 18). Funkcja ta zapewnia
spektakularne efekty dźwiękowe za widzem, niemal takie,
jak w przypadku korzystania z tylnego głośnika surround.
Gdy jest ona aktywna, na wyświetlaczu świeci się wskaźnik
VIRTUAL SB.
Dolby Pro Logic II
Dolby Pro Logic II jest formatem dźwięku wielokanałowego
umożliwiającym konwersję wszystkich sygnałów 2-kanałowych
na sygnały w formacie 5.1-kanałowym (wraz z sygnałem
subwoofera). Wykorzystywana przez system Dolby Pro Logic II
matrycowa metoda konwersji sygnału nie pociąga za sobą
ograniczeń w zakresie częstotliwości granicznej dla wysokich
tonów w kanałach surround i pozwala na odtwarzanie efektów
stereofonicznych przez głośniki surround.
• Dostępne są dwa tryby Dolby Pro Logic II - filmowy
Pro Logic
II Movie
(PLII MOVIE) oraz muzyczny
Pro Logic II Music
(PLII
MUSIC).
Uaktywnienie systemu Dolby Pro Logic II powoduje
zaświecenie się na wyświetlaczu wskaźnika
.
PLII MOVIE:
Tryb optymalny do odtwarzania materiału
w formacie Dolby Surround. Tworzone pole
dźwiękowe jest niezwykle podobne do tego, jakie
powstaje przy odtwarzaniu dźwięku
5.1-kanałowego zakodowanego w formacie
dyskretnym.
PLII MUSIC:
Tryb optymalny do odtwarzania 2-kanałowego
dźwięku stereofonicznego. Dźwięk charakteryzuje
się dużą głębią, a baza stereofoniczna znaczną
szerokością.
• Warunkiem prawidłowego odtwarzania materiału
zakodowanego w formacie Dolby Digital jest podłączenie
odtwarzacza przy użyciu wejścia cyfrowego na tylnym panelu
amplitunera. (Patrz str. 9.)
*
Wyprodukowano na licencji firmy Dolby Laboratories.
„Dolby”, „Pro Logic” oraz symbol podwójnego D
są znakami handlowymi firmy Dolby Laboratories.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.
Podsumowanie
1 Polski Spis treści Przyciski i elementy sterowania .......................... 2 Czynności wstępne ............................................... 4 Zalecenia ogólne ................................................................... 4Rozpakowanie urządzenia ...........................................
2 Polski 7 w 2 3 u d 5 6 r e ty io; a s 1 4 8 9 pq Pilot Szcz egółowe informacje przedstawiono na stronach podanych w nawiasach. 1 Przycisk TV DIRECT (12) 2 Przyciski włączania/wyłączania zasilania (10, 34 – 38) AU DIO, DVR/DVD , VCR , STB , TV 3 • Przyciski wyboru źródła sygnału (10, 12, 23, 34, 36...
3 Polski Panel przedni 1 Przycisk STANDB Y/ON i wskaźnik trybu gotowości (10) 2 Wskaźniki źródła sygnałuDVR/DVD, VCR, VIDEO, TV, FM, AM 3 • SOURCE SELECTOR (10, 24)• MULTI JOG (16, 20, 24, 33) 4 Pokrętło MASTER VOLUME (11) 5 Przycisk TV DIRECT (12) 6 Przycisk SETTING (16) 7 Przycisk ADJUST (20) 8 P...