Hitachi CS33EDT-ND - Instrukcja obsługi - Strona 21

Spis treści:
40
Polski
PROCEDURY
OBS
Ł
UGI
Bezpiecze
ń
stwo
operatora
OSTRZE
Ż
ENIE
Pi
ł
a
ł
a
ń
cuchowa
(CS33EDT)
jest
przeznaczona
do
prac
piel
ę
gnacyjnych
drzewostanu.
Pi
ł
y
mog
ą
u
ż
ywa
ć
tylko
osoby
przeszkolone
w
piel
ę
gnacji
drzew.
Nale
ż
y
stosowa
ć
si
ę
do
wszelkich
wskazówek
literaturowych,
procedur
i
zalece
ń
publikowanych
przez
organizacje
bran
ż
owe.
Niestosowanie
si
ę
do
nich
powoduje
zwi
ę
kszenie
ryzyka
wypadku.
W
przypadku
prac
nadrzewnych
zalecamy
ka
ż
dorazowe
korzystanie
z
podno
ś
nika.
Korzystanie
z
olinowania
jest
szczególnie
niebezpieczne
i
wymaga
specjalnego
przeszkolenia.
Operator
musi
zosta
ć
przeszkolony
i
zna
ć
procedury
korzystania
z
zabezpiecze
ń
oraz
sprz
ę
tu
wspinaczkowego.
Zawsze
nale
ż
y
u
ż
ywa
ć
ograniczników
dla
operatora
i
pi
ł
y.
Paliwo
(Fig.
8)
OSTRZE
Ż
ENIE
○
Pilarka jest w yposa
ż
ona w silnik dwusuwow y. Silnik musi zawsze
pracowa
ć
z paliwem z dodatkiem oleju. Podczas tankowania lub
przenoszenia paliwa zapewni
ć
dobra wentylacj
ę
.
○
Paliwo zawiera
ł
atwopalne sk
ł
adniki i mo
ż
liwe s
Έ
powa
ż
ne
obra
ż
enia cia
ł
a na skutek wdychania lub rozlania si
ę
paliwa
na cia
ł
o. Zachowa
ć
ostro
ż
no
ść
zawsze przy u
ż
ywaniu paliwa.
Zapewni
ć
zawsze dobr
Έ
wentylacj
ę
u
ż
ywaj
Έ
c paliwa wewn
Έ
trz
budynku.
Paliwo
○
Zawsze stosowa
ć
markow
Έ
bezo
ł
owiow
Έ
benzyn
ę
o liczbie
oktanowej 89.
○
Stosowa
ć
or yginalny olej do dwusuwów lub mieszank
ę
w
proporcji 25:1 do 50:1, stosunek podano na butelce z olejem lub
skonsultowa
ć
si
ę
z dystr ybutorem
fi
rmy HITACHI.
○
Je
ś
li or yginalny olej nie jest dost
ę
pny, u
ż
y
ć
oleju dobrej jako
ś
ci
z dodatkiem przeciwutleniacza do silników dwusuwow ych
ch
ł
odzonych powietrzem (JASO FC GRADE OIL lub ISO EGC
GRADE). Nie stosowa
ć
oleju do mieszanek BIA lub TCW (do
silników dwusuwow ych z ch
ł
odzeniem wod
Έ
).
○
Nigdy nie u
ż
ywa
ć
oleju wielosezonowego (10 W/30) lub
zu
ż
y tego.
○
Zawsze miesza
ć
paliwo z olejem w oddzielnym czystym
pojemniku.
Zawsze rozpocz
Έć
od wlania po
ł
ow y potrzebnego paliwa.
Nast
ę
pnie doda
ć
ca
łΈ
ilo
ść
oleju. Dok
ł
adnie w ymiesza
ć
(potrz
Έ
saj
Έ
c) mieszank
ę
paliwa. Doda
ć
pozosta
łΈ
ilo
ść
paliwa.
Dok
ł
adnie w ymiesza
ć
(potrz
Έ
sn
Έć
) mieszank
ę
paliwow
Έ
przed
wlaniem do zbiornika paliwa.
Tankowanie
OSTRZE
Ż
ENIE
(Rys.
9)
○
Zawsze w y
łΈ
czy
ć
silnik przed tankowaniem i zaczeka
ć
kilka
minut na ostygni
ę
cie.
○
W pobli
ż
u miejsca nape
ł
niania paliwa nie nale
ż
y pali
ć
papierosów lub wznieca
ć
ogie
ń
lub iskr y.
○
Tankuj
Έ
c paliwo powoli otwiera
ć
zbiornika paliwa (13), aby
upu
ś
ci
ć
ewentualne nadci
ś
nienie.
○
Po zatankowaniu dok
ł
adnie dokr
ę
ci
ć
korek zbiornika paliwa.
○
Przed uruchomieniem silnika zawsze odsun
Έć
urz
Έ
dzenie co
najmniej na 3 m od miejsca tankowania.
○
Natychmiast nale
ż
y zmy
ć
woda z myd
ł
em rozlane paliwo z
ubrania.
○
Po zatankowaniu sprawdzi
ć
, czy nie ma w ycieków paliwa.
Przed zatankowaniem, dok
ł
adnie oczy
ś
ci
ć
miejsce wokó
ł
korka
zbiornika, aby do zbiornika nie dosta
ł
y si
ę
ż
adne zanieczyszczenia.
Przed tankowaniem upewni
ć
si
ę
,
ż
e paliwo jest dobrze w ymieszane
i w tym celu potrz
Έ
sn
Έć
pojemnik.
Lej
do
smarowania
ł
a
ń
cucha
(Rys.
9)
Powoli otwórz zbiornika paliwa (14) i wlej olej do smarowania
ł
a
ń
cucha. Zawsze u
ż
ywa
ć
oleju dobrej jako
ś
ci. Podczas pracy
silnika,
ł
a
ń
cuch jest automatycznie smarowany olejem.
Zbiornik oleju (14) nale
ż
y nape
ł
nia
ć
przy ka
ż
dym dolewaniu paliwa.
UWAGA
Gdy wlewa si
ę
paliwo (13) lub olej
ł
a
ń
cuchow y (14) do zbiornika,
ustawi
ć
urz
Έ
dzenie korkiem do gór y up. (
Rys.
9
)
Uruchamianie
zimnego
silnika
(Rys.
10 –15)
OSTRO
Ż
NIE
Przed uruchomieniem nale
ż
y si
ę
upewni
ć
, czy nie dotyka do
niczego prowadnica /
ł
a
ń
cuch.
1. Upewni
ć
si
ę
,
ż
e w
łΈ
czony jest hamulec
ł
a
ń
cucha. (
Rys.
10
)
2. Ustawi
ć
prze
łΈ
cznik zap
ł
onu (15) w pozycji w
łΈ
czenia (ON).
(
Rys.
11
)
3. Nacisn
Έć
oko
ł
o 10 razy pompk
ę
ga
ź
nika (16), tak aby paliwo
dosta
ł
o si
ę
przez pompk
ę
ga
ź
nika do ga
ź
nika. (
Rys.
12
)
4. Przekr
ę
ci
ć
d
ź
wigni
ę
ssania (17) do po
ł
o
ż
enia ssania (
Rys.
12
).
Spowoduje to automatyczne zablokowanie przepustnicy w pozycji
rozruchu.
5. Poci
Έ
gn
Έć
energicznie rozrusznik zamachow y, trzymaj
Έ
c
uchw y t pewnie, aby nie odskoczy
ł
. (
Rys.
13
)
6. Po us
ł
yszeniu uruchamianego silnika, przestaw d
ź
wigni
ę
ssania na pozycj
ę
pracy. (
Rys.
12
)
7. Ponownie
poci
Έ
gn
Έć
energicznie rozrusznik zamachow y w
sposób podany pow y
ż
ej. (
Rys.
13
)
UWAGA
Je
ś
li silni nie uruchomi si
ę
, powtórzy
ć
kroki od 4 do 7.
8. Po uruchomieniu silnika, poci
Έ
gnij raz do ko
ń
ca spust
przepustnicy i natychmiast zwolnij. (
Rys.
14
)
Nast
Έ
pi zwolnienie przymkni
ę
tej do po
ł
ow y przepustnicy.
9. Upewnij
si
ę
,
ż
e zwolniony jest hamulec
ł
a
ń
cucha. (
Rys.
15
)
Przed poddaniem jakiemukolwiek obci
Έż
eniu zaczekaj 2-3
minuty na rozgrzanie silnika.
Nie
nale
ż
y uruchamia
ć
silnika z w ysokimi obrotami bez
obci
Έż
enia, poniewa
ż
skraca to
ż
ywotno
ść
silnika.
Uruchamianie
ciep
ł
ego
silnika
Nale
ż
y w ykona
ć
jedynie punkty 1, 2, 7 i 9 procedur y
uruchamiania zimnego silnika.
Je
ś
li silnik nie uruchomi si
ę
nale
ż
y zastosowa
ć
t
ę
sam
Έ
procedur
ę
star tow
Έ
jak dla zimnego silnika.
Test
smarowania
ł
a
ń
cucha
Nale
ż
y sprawdzi
ć
, czy olej
ł
a
ń
cuchow y zosta
ł
prawid
ł
owo
rozprowadzony. Gdy
ł
a
ń
cuch pi
ł
y zaczyna si
ę
obraca
ć
, skieruj
koniec listw y prowadnicy w kierunku pnia, itp. i poci
Έ
gnij spust
przepustnicy w celu uruchomienia w ysokich obrotów przez oko
ł
o
10 sekund. Je
ś
li pie
ń
zostanie spr yskany olejem
ł
a
ń
cuchow ym,
oznacza to,
ż
e olej jest prawid
ł
owo rozprowadzany. (
Rys.
16
)
Dzia
ł
anie
hamulca
ł
a
ń
cucha
(Rys.
17)
Konstrukcja hamulca
ł
a
ń
cucha (18), powoduje jego uaktywnienie
w sy tuacjach zagro
ż
enia, takich jak odbicie. Przed u
ż
yciem nale
ż
y
sprawdzi
ć
, czy hamulec dzia
ł
a prawid
ł
owo.
W celu uruchomienia hamulca nale
ż
y przesun
Έć
przedni
Έ
os
ł
on
ę
r
ę
ki w kierunku prowadnicy. Podczas dzia
ł
ania hamulca
ł
a
ń
cucha,
nawet je
ś
li poci
Έ
gnie si
ę
spust przepustnicy, pr
ę
dko
ść
silnika
nie wzrasta i
ł
a
ń
cuch nie obraca si
ę
. W celu zwolnienia hamulca,
poci
Έ
gn
Έć
przedni
Έ
os
ł
on
ę
r
ę
ki.
Sposób
potwierdzenia:
1) Wy
łΈ
czy
ć
silnik.
2) Trzymaj
Έ
c pilark
ę
poziomo, zdj
Έć
r
ę
k
ę
z r
ę
koje
ś
ci przedniej,
uderzy
ć
ko
ń
cem prowadnicy o pie
ń
lub kawa
ł
ek drewna i
sprawdzi
ć
zadzia
ł
anie hamulca. D
ź
wignia uruchamiaj
Έ
ca
zale
ż
y od wielko
ś
ci prowadnicy.
Je
ś
li hamulec nie dzia
ł
a, zwróci
ć
si
ę
do dystr ybutora w celu
sprawdzenia hamulca i napraw y. Je
ś
li silnik pracuje na w ysokich
obrotach przy w
łΈ
czonym hamulcu, sprz
ę
g
ł
o przegrzeje si
ę
powoduj
Έ
c problemy.
Je
ś
li hamulec w
łΈ
czy si
ę
w trakcie pracy, natychmiast zwolni
ć
spust
przepustnicy, aby zatrzyma
ć
silnik.
OSTRZE
Ż
ENIE
Nie
przenosi
ć
maszyny z pracuj
Έ
cym silnikiem.
000Book̲CS33EDT̲EE.indb 40
000Book̲CS33EDT̲EE.indb 40
2011/08/06 8:57:31
2011/08/06 8:57:31
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.
Podsumowanie
Polski 35 ZNACZENIE SYMBOLI UWAGA: Niektóre urz Έ dzenia ich nie maj Έ . Symbole OSTRZE Ż ENIE Nast ę puj Έ ce oznaczenia to symbole u ż ywane w instrukcji obs ł ugi maszyny. Upewnij si ę , ż e rozumiesz ich znaczenie zanim u ż yjesz narz ę dzia. Istotne jest przeczy tanie, pe ł ne zrozumienie i pr...
36 Polski ZASADNICZE PODZESPO Ł Y URZ Э DZENIA 1. Prze łΈ cznik przepustnicy: Element steruj Έ cy obrotami silnika, w łΈ czany palcem operatora. 2. Blokada prze łΈ cznika przepustnicy: Element zapobiegaj Έ cy przypadkowemu w łΈ czeniu prze łΈ cznika przepustnicy do momentu r ę cznego zwolnienia. 3...
Polski 37 OSTRZE Ż ENIE I INSTRUKCJE BEZPIECZE Ń STWA Bezpiecze ń stwo operatora OSTRZE Ż ENIE Pi ł a ł a ń cuchowa (CS33EDT) jest przeznaczona do prac piel ę gnacyjnych drzewostanu. Pi ł y mog ą u ż ywa ć tylko osoby przeszkolone w piel ę gnacji drzew. Nale ż y stosowa ć si ...