Hitachi CG27EJ(S)-NB - Instrukcja obsługi - Strona 13

Hitachi CG27EJ(S)-NB
Ładowanie instrukcji

25

Polski

PROCEDURY

MONTA

Ż

U

Instalacja

akcesoriów

1. W

ł

o

ż

y

ć

akcesorium tn

Έ

ce na jego miejsce.

2. Upewni

ć

si

ę

,

ż

e ko

ł

ek blokuj

Έ

cy (1)

ś

ci

ś

le pasuje do otworu (2)

dr

Έż

ka, a dr

Έż

ek nie mo

ż

e w ypa

ść

. (

Rys.

1

)

3. Mocno

dokr

ę

ci

ć

nakr

ę

tk

ę

(3). (

Rys.

1

)

Zak

ł

adanie

uchwytu

OSTRZE

Ż

ENIE

W przypadku, je

ż

eli u

ż

ywane s

Έ

ostrza stalowe/sztywne,

nale

ż

y zawsze zak

ł

ada

ć

dr

Έż

ek zabezpieczaj

Έ

cy (4) i uprz

Έż

na

ramiona z uchw y tem z p

ę

tl

Έ

. (

Rys.

2

)

Za

ł

o

ż

y

ć

uchw y t na dr

Έż

ek wa

ł

u nap

ę

dowego, z elementem k

Έ

tow ym

skierowanym w stron

ę

silnika.

Ustawi

ć

po

ł

o

ż

enie w sposób najbardziej w ygodny dla u

ż

y tkownika.

UWAGA

Je

ż

eli w urz

Έ

dzeniu posiadanym przez u

ż

y tkownika na dr

Έż

ku

umieszczona jest etykieta wskazuj

Έ

ca po

ł

o

ż

enie uchw y tu,

nale

ż

y za

ł

o

ż

y

ć

go zgodnie z ilustracj

Έ

.

PROCEDURY

OBS

Ł

UGI

Paliwo

(

Fig.

3

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Urz

Έ

dzenie jest w yposa

ż

one w silnik dwusuwow y. Silnik musi

zawsze pracowa

ć

z paliwem z dodatkiem oleju.

Podczas tankowania lub przenoszenia paliwa zapewni

ć

dobra

wentylacj

ę

.

Paliwo

Zawsze stosowa

ć

markow

Έ

bezo

ł

owiow

Έ

benzyn

ę

o liczbie

oktanowej 89.

Stosowa

ć

or yginalny olej do dwusuwów lub mieszank

ę

w

proporcji 25:1 do 50:1, stosunek podano na butelce z olejem lub
skonsultowa

ć

si

ę

z dystr ybutorem

rmy Hitachi.

Je

ś

li or yginalny olej nie jest dost

ę

pny, u

ż

y

ć

oleju dobrej jako

ś

ci

z dodatkiem przeciwutleniacza do silników dwusuwow ych
ch

ł

odzonych powietrzem (JASO FC GRADE OIL lub ISO EGC

GRADE). Nie stosowa

ć

oleju do mieszanek BIA lub TCW (do

silników dwusuwow ych z ch

ł

odzeniem wod

Έ

).

Nigdy nie u

ż

ywa

ć

oleju wielosezonowego (10 W/30) lub zu

ż

ytego.

Zawsze miesza

ć

paliwo z olejem w oddzielnym czystym

pojemniku.

Nale

ż

y zawsze najpier w nape

ł

ni

ć

zbiornik po

ł

ow

Έ

ilo

ś

ci paliwa,

jakie ma zosta

ć

u

ż

y te. Nast

ę

pnie dola

ć

ca

ł

o

ść

oleju. Dok

ł

adnie

w ymiesza

ć

(potrz

Έ

saj

Έ

c) mieszank

ę

paliwa. Doda

ć

pozosta

łΈ

ilo

ść

benzyny.
Dok

ł

adnie w ymiesza

ć

(potrz

Έ

sn

Έć

) mieszank

ę

paliwow

Έ

przed

wlaniem do zbiornika paliwa.

Tankowanie

OSTRZE

Ż

ENIE

Zawsze

w y

łΈ

czy

ć

silnik przed tankowaniem.

Podczas

nape

ł

niania nale

ż

y zawsze powoli otwiera

ć

zbiornik

paliwa, aby usun

Έć

ewentualne nadci

ś

nienie.

Po zatankowaniu dok

ł

adnie dokr

ę

ci

ć

korek paliwa.

Oddali

ć

urz

Έ

dzenie na co najmniej 3 metr y od miejsca

tankowania przed uruchomieniem go.

Przed zatankowaniem, dok

ł

adnie oczy

ś

ci

ć

miejsce wokó

ł

korka

zbiornika, aby do zbiornika nie dosta

ł

y si

ę

ż

adne zanieczyszczenia.

Przed tankowaniem upewni

ć

si

ę

,

ż

e paliwo jest dobrze w ymieszane

i w tym celu potrz

Έ

sn

Έć

pojemnikiem.

Uruchomienie

(

Rys.

4,

5

)

OSTRO

Ż

NIE

Przed uruchomieniem nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e akcesorium tn

Έ

ce

nie dotyka

ż

adnych przedmiotów.

1. Ustawi

ć

prze

łΈ

cznik zap

ł

onu (5) w pozycji w

łΈ

czenia (ON).

(

Rys.

4

)

*

Wcisn

Έć

kolb

ę

zastrzykiwania paliwa (8) kilka razy, aby

paliwo przep

ł

yn

ęł

o przez kolb

ę

lub przewód powrotny ( je

ż

eli

urz

Έ

dzenie jest w yposa

ż

one w ten sposób). (

Rys.

5

)

2. Wciskaj

Έ

c przycisk zabezpieczaj

Έ

cy (6) ( je

ż

eli urz

Έ

dzenie

jest w yposa

ż

one w ten sposób), wcisn

Έć

przycisk spustow y

przepustnicy i jej blokad

ę

(7), a nast

ę

pnie powoli zwolni

ć

najpier w przycisk spustow y przepustnicy, a nast

ę

pnie przycisk

zabezpieczaj

Έ

cy. Spowoduje to automatyczne zablokowanie

przepustnicy w pozycji rozruchu.

3. Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

w po

ł

o

ż

eniu CLOSED (zamkni

ę

te) (9).

(

Rys.

5

)

4. Poci

Έ

gn

Έć

energicznie rozrusznik zamachow y, trzymaj

Έ

c

uchw y t pewnie, aby nie odskoczy

ł

.

5. Kiedy

s

ł

ycha

ć

,

ż

e silnik zaczyna si

ę

uruchamia

ć

, przestawi

ć

d

ź

wigni

ę

do po

ł

o

ż

enia RUN (otwar te). Ponownie energicznie

poci

Έ

gn

Έć

rozrusznik zamachow y.

UWAGA

Je

ś

li silnik nie uruchomi si

ę

, powtórzy

ć

kroki od 2 do 5.

6. Po uruchomieniu silnika, poci

Έ

gn

Έć

przycisk spustow y

przepustnicy, aby zwolni

ć

blokad

ę

. Nast

ę

pnie nale

ż

y odczeka

ć

2– 3 minuty na rozgrzanie silnika, przed rozpocz

ę

ciem pracy z

obci

Έż

eniem.

Zatrzymywanie

(

Rys.

6

)

Zmniejszy

ć

pr

ę

dko

ść

silnika i pozostawi

ć

urz

Έ

dzenie pracuj

Έ

ce

bez obci

Έż

enia przez kilka minut, a nast

ę

pnie w y

łΈ

czy

ć

prze

łΈ

cznik

zap

ł

onu (5).

KONSERWACJA

KONSERWACJ

е

, W YMIAN

е

LUB NAPRAW

е

URZ

Э

DZE

Ń

I UK

Ł

ADU KONTROLI EMISJI MO

Ż

E W YKONA

Ć

ZAK

Ł

AD

NAPRAW Y SILNIKÓW NIEDROGOW YCH LUB OSOBA
INDY WIDUALNA.

Regulacja

ga

ź

nika

(

Rys.

7

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Podczas regulacji ga

ź

nika ostrza tn

Έ

ce mog

Έ

si

ę

obraca

ć

.

Nie wolno uruchamia

ć

silnika, je

ż

eli pokr ywka sprz

ę

g

ł

a i rurka

zabezpieczaj

Έ

ca nie s

Έ

za

ł

o

ż

one! W przeciwnym przypadku

sprz

ę

g

ł

o mo

ż

e obluzowa

ć

si

ę

i spowodowa

ć

obra

ż

enia

cielesne.

W ga

ź

niku paliwo miesza si

ę

z powietrzem. Podczas próbnej pracy

silnika w fabr yce, w ykonuje si

ę

regulacj

ę

ga

ź

nika. Dodatkowa

regulacja mo

ż

e by

ć

w ykonana w zale

ż

no

ś

ci od klimatu lub w ysoko

ś

ci

n.p.m. Ga

ź

nik ma jedn

Έ

mo

ż

liwo

ść

regulacji:

T

=

ś

ruba

regulacji

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego.

Regulacja

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego

(

T

)

Sprawdzi

ć

, czy

ltr powietrza jest czysty. Gdy pr

ę

dko

ść

biegu

ja

ł

owego jest w

ł

a

ś

ciwa,

ł

a

ń

cuch nie obraca si

ę

. Je

ś

li w ymagana

jest regulacja, dokr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

T (w kierunku zgodnym z ruchem

wskazówek zegara), a

ż

ł

a

ń

cuch zacznie si

ę

obraca

ć

. Wykr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a

ż

ł

a

ń

cuch si

ę

zatrzyma. Pr

ę

dko

ść

biegu ja

ł

owego jest poprawna,

kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po

ł

o

ż

eniach

znacznie poni

ż

ej pr

ę

dko

ś

ci obrotowej, przy której

ł

a

ń

cuch zaczyna

obraca

ć

si

ę

.

Je

ś

li po w ykonaniu regulacji pr

ę

dko

ś

ci ostrze nadal obraca si

ę

,

nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z dystr ybutorem

rmy Hitachi.

UWAGA

Standardowa

pr

ę

dko

ść

pracy bez obci

Έż

enia (na biegu ja

ł

ow ym)

w ynosi 2500 - 3000 obr./min.

000Book̲CG22EJ̲EE.indb   25

000Book̲CG22EJ̲EE.indb   25

2009/08/28   15:22:30

2009/08/28   15:22:30

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Inne modele trymery Hitachi