Ryobi RCS5133CB 5133001860 - Instrukcja obsługi - Strona 6

Ryobi RCS5133CB 5133001860
Strona 1
1 Strona 1
2 Strona 2
3 Strona 3
4 Strona 4
5 Strona 5
6 Strona 6
7 Strona 7
8 Strona 8
9 Strona 9
10 Strona 10
11 Strona 11
12 Strona 12
13 Strona 13
14 Strona 14
15 Strona 15
16 Strona 16
17 Strona 17
18 Strona 18
19 Strona 19
20 Strona 20
21 Strona 21
22 Strona 22
23 Strona 23
24 Strona 24
25 Strona 25
26 Strona 26
27 Strona 27
28 Strona 28
29 Strona 29
30 Strona 30
31 Strona 31
32 Strona 32
33 Strona 33
34 Strona 34
35 Strona 35
36 Strona 36
37 Strona 37
38 Strona 38
39 Strona 39
40 Strona 40
41 Strona 41
42 Strona 42
43 Strona 43
44 Strona 44
45 Strona 45
46 Strona 46
47 Strona 47
48 Strona 48
49 Strona 49
50 Strona 50
51 Strona 51
52 Strona 52
53 Strona 53
54 Strona 54
55 Strona 55
56 Strona 56
57 Strona 57
58 Strona 58
59 Strona 59
60 Strona 60
61 Strona 61
62 Strona 62
63 Strona 63
64 Strona 64
65 Strona 65
66 Strona 66
67 Strona 67
68 Strona 68
69 Strona 69
70 Strona 70
71 Strona 71
72 Strona 72
73 Strona 73
74 Strona 74
75 Strona 75
76 Strona 76
Strona: / 76

Spis treści:

  • Strona 3 – Polski; OSTRZE
  • Strona 5 – ęś; MONTA
  • Strona 10 – TRANSPORT I PRZECHOWYWANIE; WYMIANA PROWADNICY I
  • Strona 12 – ZAPOZNAJ SI; ĘŚ
  • Strona 13 – SYMBOLE PRODUKTU
  • Strona 14 – SYMBOLE W TYM PODR; NIEBEZPIECZE
  • Strona 15 – ROZWI
Ładowanie instrukcji

156

| Polski

SPOSÓB U

Ż

YCIA

PALIWO I TANKOWANIE

Bezpiecze

ń

stwo pracy z paliwem

OSTRZE

Ż

ENIE

Przed przyst

ą

pieniem do tankowania nale

ż

y

bezwzgl

ę

dnie wy

łą

czy

ć

silnik. Nigdy nie wolno wlewa

ć

paliwa do zbiornika narz

ę

dzia, którego silnik pracuje

lub jest jeszcze gor

ą

cy. Przed uruchomieniem silnika

nale

ż

y odsun

ąć

si

ę

na odleg

ł

o

ść

co najmniej 10 m od

miejsca, w którym tankowali

ś

cie. Palenie zabronione!

Nie zastosowanie si

ę

do tego ostrze

ż

enia mo

ż

e

spowodowa

ć

ci

ęż

kie obra

ż

enia cia

ł

a.

OSTRZE

Ż

ENIE

Upewnijcie si

ę

ż

e nie ma wycieku paliwa z narz

ę

dzia.

Znalezione nale

ż

y usun

ąć

przed rozpocz

ę

ciem

u

ż

ywania urz

ą

dzenia, aby zapobiec powstaniu po

ż

aru

lub oparzeniom.

Zachowa

ć

ostro

ż

no

ść

podczas wykonywania czynno

ś

ci

zwi

ą

zanych z paliwem, jest ono wysoce

ł

atwopalne.

Zawsze uzupe

ł

nia

ć

paliwo poza pomieszczeniami, z

dala od potencjalnych

ź

róde

ł

zap

ł

onu. Nie wdycha

ć

oparów paliwa.

Unikajcie zetkni

ę

cia si

ę

paliwa czy oleju z wasz

ą

skór

ą

.

W razie kontaktu nale

ż

y natychmiast przemy

ć

dane

miejsce myd

ł

em i du

żą

ilo

ś

ci

ą

wody.

Unika

ć

przede wszystkim dostania si

ę

benzyny lub oleju

do oczu. Je

ż

eli benzyna lub olej dostan

ą

si

ę

do oczu,

nale

ż

y je natychmiast przemy

ć

czyst

ą

wod

ą

. Je

ż

eli po

przemyciu oczy s

ą

nadal podra

ż

nione, skonsultujcie si

ę

niezw

ł

ocznie z lekarzem.

Sporz

ą

dzanie mieszanki paliwowej

Wasze narz

ę

dzie jest nap

ę

dzane silnikiem

dwusuwowym wymagaj

ą

cym uprzedniego sporz

ą

dzenia

mieszanki benzyny z olejem syntetycznym do silników
dwusuwowych (stosunek 2%). Zmieszajcie benzyn

ę

bezo

ł

owiow

ą

z olejem do silników 2-suwowych w

czystym zbiorniku zatwierdzonym do przechowywania
benzyny.

Silnik ten dzia

ł

a na benzyn

ę

bezo

ł

owiow

ą

do pojazdów

o liczbie oktanowej 91 ([R + M]/2) lub wy

ż

szej.

Nie stosowa

ć

jakichkolwiek dost

ę

pnych na stacjach

paliw rodzajów gotowych mieszanek benzyny i

ś

rodków

smarnych, w tym przeznaczonych do stosowania w
skuterach, motocyklach itp.

Nale

ż

y stosowa

ć

oleje wysokiej jako

ś

c i,

samomieszaj

ą

ce, przeznaczone do silników

dwusuwowych ch

ł

odzonych olejem. Nie stosowa

ć

zwyk

ł

ych olejów silnikowych lub olejów do silników

dwusuwowych pozaburtowych.

Zmieszajcie 2 % oleju z benzyn

ą

. Czyli stosunek 50 :1.

Wymieszajcie dobrze paliwo przed ka

ż

dym

tankowaniem.

Mieszank

ę

nale

ż

y sporz

ą

dza

ć

w ma

ł

ych ilo

ś

ciach.

Nie przygotowujcie wi

ę

cej ni

ż

odpowiednik zu

ż

ycia

na miesi

ą

c. Zalecany jest

ś

rodek smarny do silników

dwusuwowych z stabilizatorem paliwa.

OBJA

Ś

NIENIE:

Uszkodzenie uk

ł

adu paliwowego lub

problemy z kultur

ą

pracy silnika wynik

ł

e z zastosowania

paliwa o zbyt du

ż

ej zawarto

ś

ci utleniaczy zgodnie

z powy

ż

szym zestawieniem nie s

ą

obj

ę

te umow

ą

gwarancyjn

ą

.

Nape

ł

nianie zbiornika paliwa

Patrz str. 319.

Aby niedopu

ś

ci

ć

do zanieczyszczenia paliwa, nale

ż

y

oczy

ś

ci

ć

powierzchni

ę

zbiornika wokó

ł

korka wlewu

paliwa.

Poluzowa

ć

powoli korek paliwa.

Mieszank

ę

paliwow

ą

nale

ż

y wlewa

ć

ostro

ż

nie do

zbiornika. Unikaj

ą

c rozlania jej.

Przed dokr

ę

ceniem korka paliwa nale

ż

y oczy

ś

ci

ć

i

sprawdzi

ć

jego uszczelk

ę

.

Natychmiast po tankowaniu nale

ż

y za

ł

o

ż

y

ć

korek

wlewu paliwa i dokr

ę

ci

ć

go mocno. Wytrze

ć

natychmiast

rozchlapane paliwo.

OBJA

Ś

NIENIE:

Emisja dymu przez silnik w trakcie

pierwszego u

ż

ycia i bezpo

ś

rednio po nim jest zjawiskiem

normalnym.

DOLEWANIE OLEJU SMAROWANIA

Ł

A

Ń

CUCHA

Patrz str. 319.

OSTRZE

Ż

ENIE

Nigdy nie wolno pracowa

ć

bez

ś

rodka smarnego

ł

a

ń

cucha. Je

ś

li

ł

a

ń

cuch pilarki b

ę

dzie pracowa

ł

bez

smarowania, mo

ż

e doj

ść

do uszkodzenia

ł

a

ń

cucha

pilarki i prowadnicy. W rezultacie konieczne jest cz

ę

ste

sprawdzanie poziomu oleju, w tym zawsze przed
rozpocz

ę

ciem u

ż

ytkowania produktu.

1. Wyczy

ś

ci

ć

powierzchni

ę

wokó

ł

korka oleju, aby nie

dopu

ś

ci

ć

do zanieczyszczenia.

2. Odkr

ę

ci

ć

i zdj

ąć

korek oleju ze zbiornika oleju.

3. Wla

ć

olej do zbiornika oleju i kontrolowa

ć

wska

ź

nik

poziomu oleju. Podczas wlewania oleju nale

ż

y

zachowa

ć

ostro

ż

no

ść

, aby do zbiornika oleju nie

dosta

ł

y si

ę

ż

adne zanieczyszczenia.

4. Za

ł

o

ż

y

ć

i przykr

ę

ci

ć

korek oleju. Wytrze

ć

rozlany olej.

5. Jeden pe

ł

ny zbiornik oleju umo

ż

liwia korzystanie z

produktu przez 20–40 min.

OBJA

Ś

NIENIE:

Prawid

ł

owo dzia

ł

aj

ą

cy uk

ł

ad smarowania

ł

a

ń

cucha i prowadnicy w normalnych warunkach usuwa

olej z

ł

a

ń

cucha podczas pracy. Aby sprawdzi

ć

dzia

ł

anie

uk

ł

adu smarowania

ł

a

ń

cucha i prowadnicy, nale

ż

y

skierowa

ć

koniec

ł

a

ń

cucha na jasne t

ł

o, np. na gazet

ę

. Po

krótkim czasie powinna by

ć

widoczna wyra

ź

na linia oleju.

Zalecany olej smarowy

ł

a

ń

cucha

Producent zaleca stosowanie wy

łą

cznie oleju

smarowego Ryobi do pilarek

ł

a

ń

cuchowych. (Dost

ę

pne

u autoryzowanego przedstawiciela serwisu)

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Podsumowanie

Strona 3 - Polski; OSTRZE

153 Polski | EN FR DE ES IT NL PT DA SV FI NO RU PL CS HU RO LV LT ET HR SL SK BG UK TR Bezpiecze ń stwo, efektywno ść i niezawodno ść by ł y czynnikami o najwy ż szym priorytecie w trakcie projektowania Pa ń stwa benzynowej pi ł y ł a ń cuchowej. PRZEZNACZENIE Benzynowa pi ł a ł a ń cuchowa jest pr...

Strona 5 - ęś; MONTA

155 Polski | EN FR DE ES IT NL PT DA SV FI NO RU PL CS HU RO LV LT ET HR SL SK BG UK TR materia ł u ● przed monta ż em lub demonta ż em osprz ę tu ● przed sprawdzeniem, konserwacj ą lub obs ł ug ą produktu ■ Powierzchnia strefy roboczej zale ż y tak samo od rodzaju pracy do wykonania jak i od rozmia...

Strona 10 - TRANSPORT I PRZECHOWYWANIE; WYMIANA PROWADNICY I

160 | Polski odcina ć od do ł u, aby nie dopu ś ci ć do zakleszczenia pilarki ł a ń cuchowej. Spr ęż ynuj ą ce drewno Patrz str. 326. Rózga jest ga łą zk ą , pniakiem wyrwanym z korzeniami, lub drzewkiem które jest zgi ę te pod innym kawa ł kiem drewna, tak ż e rozpr ęż a si ę ono gwa ł townie, kied...

Inne modele piły łańcuchowe Ryobi