Citizen SRP-265N Kalkulator – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.
Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.
"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
SR260C_Polish_090402.doc SIZE: 140x75mm SCALE 1:1
2009/4/14
-Po 17-
funkcj matematyczn ) lub wprowadzenie danych (liczb). Program
pozostanie w pami ci kalkulatora nawet po wy
ł
czeniu zasilania. W
obliczeniach mo
ż
na u
ż
ycz wi cej ni
ż
jedn zmienn .
W trybie programowania (PGM) do pami ci kalkulatora mo
ż
na
zapisa
ć
kolejno
ć
oblicze lub program. Aby przej
ć
do trybu
programowania, nale
ż
y naci n
ć
klawisze [ 2ndF ] [ PGM ]. Na
wy wietlaczu pojawi si wska
ź
nik PGM.
Teraz mo
ż
na rozpocz
ć
wprowadzenie programu - tak, jak gdyby
obliczenia te mia
ł
y by
ć
wykonane jednokrotnie, za jednym wyj tkiem:
przed wprowadzeniem zmiennych nale
ż
y naciska
ć
klawisze [ 2ndF ]
[ [X] ]. Pierwszy wynik b dzi wy wietlony ju
ż
w trakcie wprowadzania
programu.
Uwaga : Przy naci ni ciu kolejno klawiszy [ 2ndF ] [ [X] ] oraz [
‧
] lub
przy wprowadzeniu liczby i naci ni ciu kolejno klawiszy
[ EXP ], [ +/– ], [ ) ] lub [ CE ], wprowadzon liczb oraz
pierwsz funkcj wprowadzon bezpo rednio po tej liczbie
kalkulator zinterpretuje jako jedn zmienn - one nie b d
zapisane w programie jako obr bne operacje.
Pami taj: maksymalna d
ł
ugo
ć
programu to 40 kroków. Przy próbie
wprowadzenia 41-ej kroków na ekranie wy wietli si wska
ź
nik E. Aby
wykasowa
ć
b
ł
d, naci nij klawisz [ ON/C ].
Aby sko czy
ć
wprowadzanie programu, nale
ż
y powtórnie nacisn
ć
klawisze [ 2ndF ] [ PGM ]. Wska
ź
nik PGM zniknie z ekranu i kalkulator
wyjdzie z trybu programowania. Aby powtórzy
ć
obliczenia dla ró
ż
nych
warto ci zmiennych, naci nij klawisz [ RUN ].
Po naci ni ciu klawisza [ RUN ] mo
ż
na rozpocz
ć
wprowadzanie
zmiennych. Zmienne nale
ż
y wprowadza
ć
zgodnie z kolejno ci ich
wyst powania w równaniu; po wprowadzeniu ka
ż
dej zmiennej nale
ż
y
naciska
ć
klawisz [ RUN ]. Wyniki b d wy wietlane na ekranie.
Zapisane w pami ci programy b d automatycznie skasowane po
wci ni ciu klawiszy [ 2ndF ] [ PGM ]. Dlatego nie nale
ż
y wybiera
ć
trybu programowania je li nie mamy zamiaru wprowadza
ć
nowego
programu.
Kalkulator mo
ż
na zaprogramowa
ć
tak, aby wy wietlal wyniki
po rednie. Pod czas wprowadzania programu (w trybie PGM) nale
ż
y
nacin
ć
klawisz [ = ] w miejscu, w którym chcemy zobaczy
ć
wynik
po redni. Po czym nale
ż
y wcisn
ć
klawisze [ 2ndF ] [ HALT ], i dalej
wprowadza
ć
program.
Pod czas wykonywania programu, po ka
ż
dym wy wietleniu wyniku
po redniego nale
ż
y nacisn
ć
klawisz [ RUN ] aby kontynuowa
ć
obliczenia. Kalkulator mo
ż
na zaprogramowa
ć
tak, by wykonywa
ł
on
kolejno obliczenia za pomoc dwu lub wi cej wzorów.
Nadal masz pytania?Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)