Citizen SRP-265N - Instrukcja obsługi - Strona 61

Citizen SRP-265N Kalkulator – Instrukcja obsługi w formacie pdf, czytaj online za darmo. Mamy nadzieję, że okaże się ona pomocna w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z użytkowaniem urządzenia.

Jeśli nadal masz wątpliwości, zadaj pytanie w komentarzach pod instrukcją.

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że musisz poczekać na pobranie pliku, aby móc go przeczytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od szybkości łącza internetowego.
Strona:
/ 65
Ładowanie instrukcji

SR260C_Polish_090402.doc SIZE: 140x75mm SCALE 1:1

2009/4/14

-Po 17-

funkcj matematyczn ) lub wprowadzenie danych (liczb). Program
pozostanie w pami ci kalkulatora nawet po wy

ł

czeniu zasilania. W

obliczeniach mo

ż

na u

ż

ycz wi cej ni

ż

jedn zmienn .

W trybie programowania (PGM) do pami ci kalkulatora mo

ż

na

zapisa

ć

kolejno

ć

oblicze lub program. Aby przej

ć

do trybu

programowania, nale

ż

y naci n

ć

klawisze [ 2ndF ] [ PGM ]. Na

wy wietlaczu pojawi si wska

ź

nik PGM.

Teraz mo

ż

na rozpocz

ć

wprowadzenie programu - tak, jak gdyby

obliczenia te mia

ł

y by

ć

wykonane jednokrotnie, za jednym wyj tkiem:

przed wprowadzeniem zmiennych nale

ż

y naciska

ć

klawisze [ 2ndF ]

[ [X] ]. Pierwszy wynik b dzi wy wietlony ju

ż

w trakcie wprowadzania

programu.

Uwaga : Przy naci ni ciu kolejno klawiszy [ 2ndF ] [ [X] ] oraz [

] lub

przy wprowadzeniu liczby i naci ni ciu kolejno klawiszy
[ EXP ], [ +/– ], [ ) ] lub [ CE ], wprowadzon liczb oraz
pierwsz funkcj wprowadzon bezpo rednio po tej liczbie
kalkulator zinterpretuje jako jedn zmienn - one nie b d
zapisane w programie jako obr bne operacje.

Pami taj: maksymalna d

ł

ugo

ć

programu to 40 kroków. Przy próbie

wprowadzenia 41-ej kroków na ekranie wy wietli si wska

ź

nik E. Aby

wykasowa

ć

b

ł

d, naci nij klawisz [ ON/C ].

Aby sko czy

ć

wprowadzanie programu, nale

ż

y powtórnie nacisn

ć

klawisze [ 2ndF ] [ PGM ]. Wska

ź

nik PGM zniknie z ekranu i kalkulator

wyjdzie z trybu programowania. Aby powtórzy

ć

obliczenia dla ró

ż

nych

warto ci zmiennych, naci nij klawisz [ RUN ].

Po naci ni ciu klawisza [ RUN ] mo

ż

na rozpocz

ć

wprowadzanie

zmiennych. Zmienne nale

ż

y wprowadza

ć

zgodnie z kolejno ci ich

wyst powania w równaniu; po wprowadzeniu ka

ż

dej zmiennej nale

ż

y

naciska

ć

klawisz [ RUN ]. Wyniki b d wy wietlane na ekranie.

Zapisane w pami ci programy b d automatycznie skasowane po
wci ni ciu klawiszy [ 2ndF ] [ PGM ]. Dlatego nie nale

ż

y wybiera

ć

trybu programowania je li nie mamy zamiaru wprowadza

ć

nowego

programu.

Kalkulator mo

ż

na zaprogramowa

ć

tak, aby wy wietlal wyniki

po rednie. Pod czas wprowadzania programu (w trybie PGM) nale

ż

y

nacin

ć

klawisz [ = ] w miejscu, w którym chcemy zobaczy

ć

wynik

po redni. Po czym nale

ż

y wcisn

ć

klawisze [ 2ndF ] [ HALT ], i dalej

wprowadza

ć

program.

Pod czas wykonywania programu, po ka

ż

dym wy wietleniu wyniku

po redniego nale

ż

y nacisn

ć

klawisz [ RUN ] aby kontynuowa

ć

obliczenia. Kalkulator mo

ż

na zaprogramowa

ć

tak, by wykonywa

ł

on

kolejno obliczenia za pomoc dwu lub wi cej wzorów.

instrukcjapopolsku.pl
Nadal masz pytania?

Nie znalazłeś odpowiedzi w instrukcji lub masz inne problemy? Zadaj pytanie w poniższym formularzu i opisz szczegółowo swoją sytuację, aby inni użytkownicy i eksperci mogli udzielić ci odpowiedzi. Jeśli wiesz, jak rozwiązać problem innej osoby, podziel się swoją wiedzą :)