PROCEDURY - Hitachi CH 50EA3 - Instrukcja obsługi - Strona 11

Hitachi CH 50EA3
Strona 1
1 Strona 1
2 Strona 2
3 Strona 3
4 Strona 4
5 Strona 5
6 Strona 6
7 Strona 7
8 Strona 8
9 Strona 9
10 Strona 10
11 Strona 11
12 Strona 12
13 Strona 13
14 Strona 14
15 Strona 15
16 Strona 16
17 Strona 17
18 Strona 18
19 Strona 19
20 Strona 20
21 Strona 21
22 Strona 22
23 Strona 23
24 Strona 24
Strona: / 24

Spis treści:

  • Strona 6 – Polski; ZNACZENIE
  • Strona 7 – ZASADNICZE
  • Strona 8 – OSTRZE
  • Strona 10 – SPECYFIKACJE
  • Strona 11 – PROCEDURY
Ładowanie instrukcji

31

Polski

PROCEDURY

OBS

Ł

UGI

Paliwo

(

Rys.

1

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Urz

ą

dzenie jest wyposa

ż

one w silnik dwusuwowy. Urz

ą

dzenie

mo

ż

e dzia

ł

a

ć

jedynie, kiedy silnik jest wype

ł

niony paliwem

zmieszanym z olejem.

Podczas tankowania lub przenoszenia paliwa zapewni

ć

dobra

wentylacj

ę

.

Paliwo

Zawsze stosowa

ć

markow

ą

bezo

ł

owiow

ą

benzyn

ę

o liczbie

oktanowej 89.

Stosowa

ć

oryginalny olej do dwusuwów lub mieszank

ę

w

proporcji 25:1 do 50:1, stosunek podano na butelce z olejem lub

skonsultowa

ć

si

ę

z dystrybutorem

fi

rmy Hitachi.

Je

ś

li oryginalny olej nie jest dost

ę

pny, u

ż

y

ć

oleju dobrej jako

ś

ci

z dodatkiem przeciwutleniacza do silników dwusuwowych

ch

ł

odzonych powietrzem (JASO FC GRADE OIL lub ISO EGC

GRADE). Nie stosowa

ć

oleju do mieszanek BIA lub TCW (do

silników dwusuwowych z ch

ł

odzeniem wod

ą

).

Nie wolno u

ż

ywa

ć

uniwersalnego oleju silnikowego (10W/30)

lub oleju odpadowego.

Zawsze miesza

ć

paliwo z olejem w oddzielnym czystym

pojemniku.

Nale

ż

y zawsze nala

ć

najpierw jedynie po

ł

ow

ę

docelowej ilo

ś

ci

paliwa. Nast

ę

pnie dola

ć

olej. Dok

ł

adnie wymiesza

ć

(potrz

ą

saj

ą

c)

mieszank

ę

paliwa. Doda

ć

pozosta

łą

ilo

ść

benzyny.

Dok

ł

adnie wymiesza

ć

(potrz

ą

sn

ąć

) mieszank

ę

paliwow

ą

przed

wlaniem do zbiornika paliwa.

Tankowanie

OSTRZE

Ż

ENIE

(

Rys.

2

)

Zawsze

wy

łą

czy

ć

silnik przed tankowaniem.

Podczas nape

ł

niania nale

ż

y zawsze powoli otwiera

ć

zbiornik

paliwa (1), aby usun

ąć

ewentualne nadci

ś

nienie.

Po zatankowaniu dok

ł

adnie dokr

ę

ci

ć

korek paliwa.

Oddali

ć

urz

ą

dzenie na co najmniej 3 metry od miejsca

tankowania przed uruchomieniem go.

Przed zatankowaniem, dok

ł

adnie oczy

ś

ci

ć

miejsce wokó

ł

korka

zbiornika, aby do zbiornika nie dosta

ł

y si

ę

ż

adne zanieczyszczenia.

Przed tankowaniem upewni

ć

si

ę

,

ż

e paliwo jest dobrze wymieszane

i w tym celu potrz

ą

sn

ąć

pojemnikiem.

Uruchamianie

OSTRO

Ż

NIE

Przed uruchomieniem nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e akcesorium tn

ą

ce

nie dotyka

ż

adnych przedmiotów.

1. Ustawi

ć

prze

łą

cznik zap

ł

onu (2) w pozycji w

łą

czenia ON (A).

(

Rys.

3

)

*

Wcisn

ąć

kolb

ę

zastrzykiwania paliwa (4) kilka razy, aby

paliwo przep

ł

yn

ęł

o przez kolb

ę

lub przewód powrotny (je

ż

eli

urz

ą

dzenie jest wyposa

ż

one w ten sposób). (

Rys.

4

)

2. Gdy blokada spustu przepustnicy (3) jest wci

ś

ni

ę

ta, wyci

ą

gn

ąć

spust przepustnicy, a nast

ę

pnie powoli zwolni

ć

najpierw spust,

a nast

ę

pnie blokad

ę

spustu przepustnicy. Spowoduje to

automatyczne zablokowanie przepustnicy w pozycji rozruchu.

(

Rys.

3

)

3. Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

zasysacza (5) w po

ł

o

ż

eniu CLOSED

(zamkni

ę

tym) (B). (

Rys.

5

)

4. Poci

ą

gn

ąć

energicznie rozrusznik zamachowy, trzymaj

ą

c

uchwyt pewnie, aby nie odskoczy

ł

. (

Rys.

6

)

5. Kiedy s

ł

ycha

ć

,

ż

e silnik zaczyna si

ę

uruchamia

ć

, przestawi

ć

d

ź

wigni

ę

do po

ł

o

ż

enia RUN (otwarte) (C). Ponownie

energicznie poci

ą

gn

ąć

rozrusznik zamachowy.

UWAGA

Je

ś

li silnik nie uruchomi si

ę

, powtórzy

ć

kroki od 2 do 4.

6. Po uruchomieniu silnika, zaczeka

ć

2-3 minuty na jego

rozgrzanie przed rozpocz

ę

ciem pracy.

Ci

ę

cie

Podczas wykonywania ci

ę

cia, silnik powinien dzia

ł

a

ć

z przepustnic

ą

w pe

ł

ni otwart

ą

, aby utrzyma

ć

prawid

ł

ow

ą

pr

ę

dko

ść

. Podczas

przycinania górnej cz

ęś

ci

ż

ywop

ł

otu, nale

ż

y przytrzymywa

ć

urz

ą

dzenie w taki sposób, aby ostrza by

ł

y odchylone o 15 do 30

stopni od po

ł

o

ż

enia poziomego i porusza

ć

przycinark

ę

ruchem

wahad

ł

owym. Podczas przycinania boków

ż

ywop

ł

otu, nale

ż

y

utrzymywa

ć

ostrze w pozycji pionowej i porusza

ć

urz

ą

dzenie

ruchem wahad

ł

owym.

UWAGA

Uchwyt

wielopozycyjny

(

Rys.

7

)

Tylny uchwyt sterowania obraca si

ę

o 90 stopni, u

ł

atwiaj

ą

c

korzystanie z urz

ą

dzenia przy ró

ż

nych k

ą

tach ci

ę

cia. Uchwyt

mo

ż

e zosta

ć

zablokowany w pi

ę

ciu ró

ż

nych pozycjach. Przed

przyst

ą

pieniem do ustawiania uchwytu tylnego, nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e urz

ą

dzenie znajduje si

ę

na biegu ja

ł

owym lub silnik jest

wy

łą

czony.

Urz

ą

dzenie wy

łą

czy si

ę

automatycznie, je

ś

li d

ź

wignia

przepustnicy zostanie wci

ś

ni

ę

ta, kiedy uchwyt NIE jest

zablokowany w jednej z pi

ę

ciu dost

ę

pnych pozycji. Nie wolno

w

łą

cza

ć

urz

ą

dzenia, je

ś

li uchwyt tylny nie jest prawid

ł

owo

zablokowany.

Aby

obróci

ć

uchwyt, nale

ż

y nacisn

ąć

d

ź

wigni

ę

blokady (6) –

umo

ż

liwi to obracanie uchwytu. Wcisn

ąć

d

ź

wigni

ę

blokady (6),

aby zwolni

ć

blokad

ę

i umo

ż

liwi

ć

obracanie uchwytu. Obróci

ć

uchwyt do pozycji obróconej o 0°, 45° lub 90°, a nast

ę

pnie

wcisn

ąć

d

ź

wigni

ę

zwalniania (7), aby zablokowa

ć

uchwyt w

danej pozycji.

D:

ZABLOKOWANIE

E:

ZWALNIANIE

Zatrzymywanie

urz

ą

dzenia

(

Rys.

8

)

Zmniejszy

ć

pr

ę

dko

ść

silnika i wcisn

ąć

prze

łą

cznik zap

ł

onu do

po

ł

o

ż

enia stop (F).

KONSERWACJA

KONSERWACJ

Ę

, WYMIAN

Ę

LUB NAPRAW

Ę

URZ

Ą

DZE

Ń

I UK

Ł

ADU KONTROLI EMISJI MO

Ż

E WYKONA

Ć

ZAK

Ł

AD

NAPRAWY SILNIKÓW NIEDROGOWYCH LUB OSOBA

INDYWIDUALNA.

Regulacja

ga

ź

nika

(

Rys.

9

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Podczas regulacji ga

ź

nika ostrza tn

ą

ce mog

ą

si

ę

obraca

ć

.

Nie nale

ż

y w

ż

adnym wypadku uruchamia

ć

silnika, kiedy ca

ł

a

pokrywa sprz

ę

g

ł

a nie jest za

ł

o

ż

ona. W przeciwnym przypadku

sprz

ę

g

ł

o mo

ż

e obluzowa

ć

si

ę

i spowodowa

ć

obra

ż

enia

cielesne.

W ga

ź

niku paliwo miesza si

ę

z powietrzem. Podczas próbnej pracy

silnika w fabryce, wykonuje si

ę

regulacj

ę

ga

ź

nika. Dodatkowa

regulacja mo

ż

e by

ć

wykonana w zale

ż

no

ś

ci od klimatu lub

wysoko

ś

ci n.p.m. Ga

ź

nik ma jedn

ą

mo

ż

liwo

ść

regulacji:

T

=

ś

ruba

regulacji

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego.

Regulacja

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego

(

T

)

Sprawdzi

ć

, czy

fi

ltr powietrza jest czysty. Gdy pr

ę

dko

ść

biegu

ja

ł

owego jest w

ł

a

ś

ciwa,

ł

a

ń

cuch nie obraca si

ę

. Je

ś

li wymagana

jest regulacja, dokr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

T (w kierunku zgodnym z ruchem

wskazówek zegara), a

ż

ł

a

ń

cuch zacznie si

ę

obraca

ć

. Wykr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a

ż

ł

a

ń

cuch si

ę

zatrzyma. Pr

ę

dko

ść

biegu ja

ł

owego jest poprawna,

kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po

ł

o

ż

eniach

znacznie poni

ż

ej pr

ę

dko

ś

ci obrotowej, przy której

ł

a

ń

cuch zaczyna

obraca

ć

si

ę

.

Je

ś

li po wykonaniu regulacji pr

ę

dko

ś

ci ostrze nadal obraca si

ę

,

nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z dystrybutorem

fi

rmy Hitachi.

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   31

000Book̲CH50EA3̲EE.indb   31

2009/12/04   18:55:54

2009/12/04   18:55:54

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Podsumowanie

Strona 6 - Polski; ZNACZENIE

26 Polski ZNACZENIE SYMBOLI UWAGA: Niektóre urz ą dzenia ich nie maj ą . Symbole OSTRZE Ż ENIE Nast ę puj ą ce oznaczenia to symbole u ż ywane w instrukcji obs ł ugi maszyny. Upewnij si ę , ż e rozumiesz ich znaczenie zanim u ż yjesz narz ę dzia. Istotne jest przeczytanie, pe ł ne zrozumienie i prze...

Strona 7 - ZASADNICZE

27 Polski 19 20 18 CH55EB3 (ST), CH66EB3 (ST) CH50EA3 (ST), CH62EA3 (ST) CH78EC3 (ST) 17 14 10 7 13 5 8 12 9 1 2 15 16 4 6 3 11 ZASADNICZE PODZESPO Ł Y URZ Ą DZENIA Niniejsza instrukcja dotyczy kilku modeli, mog ą wi ę c wyst ę powa ć pewne ró ż nice pomi ę dzy ilustracjami, a rzeczywistym wygl ą de...

Strona 8 - OSTRZE

28 Polski OSTRZE Ż ENIE I INSTRUKCJE BEZPIECZE Ń STWA Bezpiecze ń stwo operatora ○ Nale ż y zawsze nosi ć os ł on ę twarzy lub gogle. ○ Nale ż y zawsze nosi ć ci ęż kie, d ł ugie spodnie, wysokie buty oraz r ę kawice. Nie wolno nosi ć lu ź nej odzie ż y, bi ż uterii, krótkich spodni, sanda ł ów lub ...

Inne modele piły elektryczne Hitachi