Hitachi CG27EJ(SLN) - Instrukcja obsługi - Strona 14

Hitachi CG27EJ(SLN)
Strona 1
1 Strona 1
2 Strona 2
3 Strona 3
4 Strona 4
5 Strona 5
6 Strona 6
7 Strona 7
8 Strona 8
9 Strona 9
10 Strona 10
11 Strona 11
12 Strona 12
13 Strona 13
14 Strona 14
15 Strona 15
16 Strona 16
17 Strona 17
18 Strona 18
19 Strona 19
20 Strona 20
21 Strona 21
22 Strona 22
Strona: / 22
Ładowanie instrukcji

25

Polski

PROCEDURY

MONTA

Ż

U

Instalacja

akcesoriów

1. W

ł

o

ż

y

ć

akcesorium tn

Έ

ce na jego miejsce.

2. Upewni

ć

si

ę

,

ż

e ko

ł

ek blokuj

Έ

cy (1)

ś

ci

ś

le pasuje do otworu (2)

dr

Έż

ka, a dr

Έż

ek nie mo

ż

e w ypa

ść

. (

Rys.

1

)

3. Mocno

dokr

ę

ci

ć

nakr

ę

tk

ę

(3). (

Rys.

1

)

Zak

ł

adanie

uchwytu

OSTRZE

Ż

ENIE

W przypadku, je

ż

eli u

ż

ywane s

Έ

ostrza stalowe/sztywne,

nale

ż

y zawsze zak

ł

ada

ć

dr

Έż

ek zabezpieczaj

Έ

cy (4) i uprz

Έż

na

ramiona z uchw y tem z p

ę

tl

Έ

. (

Rys.

2

)

Za

ł

o

ż

y

ć

uchw y t na dr

Έż

ek wa

ł

u nap

ę

dowego, z elementem k

Έ

tow ym

skierowanym w stron

ę

silnika.

Ustawi

ć

po

ł

o

ż

enie w sposób najbardziej w ygodny dla u

ż

y tkownika.

UWAGA

Je

ż

eli w urz

Έ

dzeniu posiadanym przez u

ż

y tkownika na dr

Έż

ku

umieszczona jest etykieta wskazuj

Έ

ca po

ł

o

ż

enie uchw y tu,

nale

ż

y za

ł

o

ż

y

ć

go zgodnie z ilustracj

Έ

.

PROCEDURY

OBS

Ł

UGI

Paliwo

(

Fig.

3

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Urz

Έ

dzenie jest w yposa

ż

one w silnik dwusuwow y. Silnik musi

zawsze pracowa

ć

z paliwem z dodatkiem oleju.

Podczas tankowania lub przenoszenia paliwa zapewni

ć

dobra

wentylacj

ę

.

Paliwo

Zawsze stosowa

ć

markow

Έ

bezo

ł

owiow

Έ

benzyn

ę

o liczbie

oktanowej 89.

Stosowa

ć

or yginalny olej do dwusuwów lub mieszank

ę

w

proporcji 25:1 do 50:1, stosunek podano na butelce z olejem lub
skonsultowa

ć

si

ę

z dystr ybutorem

rmy Hitachi.

Je

ś

li or yginalny olej nie jest dost

ę

pny, u

ż

y

ć

oleju dobrej jako

ś

ci

z dodatkiem przeciwutleniacza do silników dwusuwow ych
ch

ł

odzonych powietrzem (JASO FC GRADE OIL lub ISO EGC

GRADE). Nie stosowa

ć

oleju do mieszanek BIA lub TCW (do

silników dwusuwow ych z ch

ł

odzeniem wod

Έ

).

Nigdy nie u

ż

ywa

ć

oleju wielosezonowego (10 W/30) lub zu

ż

ytego.

Zawsze miesza

ć

paliwo z olejem w oddzielnym czystym

pojemniku.

Nale

ż

y zawsze najpier w nape

ł

ni

ć

zbiornik po

ł

ow

Έ

ilo

ś

ci paliwa,

jakie ma zosta

ć

u

ż

y te. Nast

ę

pnie dola

ć

ca

ł

o

ść

oleju. Dok

ł

adnie

w ymiesza

ć

(potrz

Έ

saj

Έ

c) mieszank

ę

paliwa. Doda

ć

pozosta

łΈ

ilo

ść

benzyny.
Dok

ł

adnie w ymiesza

ć

(potrz

Έ

sn

Έć

) mieszank

ę

paliwow

Έ

przed

wlaniem do zbiornika paliwa.

Tankowanie

OSTRZE

Ż

ENIE

Zawsze

w y

łΈ

czy

ć

silnik przed tankowaniem.

Podczas

nape

ł

niania nale

ż

y zawsze powoli otwiera

ć

zbiornik

paliwa, aby usun

Έć

ewentualne nadci

ś

nienie.

Po zatankowaniu dok

ł

adnie dokr

ę

ci

ć

korek paliwa.

Oddali

ć

urz

Έ

dzenie na co najmniej 3 metr y od miejsca

tankowania przed uruchomieniem go.

Przed zatankowaniem, dok

ł

adnie oczy

ś

ci

ć

miejsce wokó

ł

korka

zbiornika, aby do zbiornika nie dosta

ł

y si

ę

ż

adne zanieczyszczenia.

Przed tankowaniem upewni

ć

si

ę

,

ż

e paliwo jest dobrze w ymieszane

i w tym celu potrz

Έ

sn

Έć

pojemnikiem.

Uruchomienie

(

Rys.

4,

5

)

OSTRO

Ż

NIE

Przed uruchomieniem nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e akcesorium tn

Έ

ce

nie dotyka

ż

adnych przedmiotów.

1. Ustawi

ć

prze

łΈ

cznik zap

ł

onu (5) w pozycji w

łΈ

czenia (ON).

(

Rys.

4

)

*

Wcisn

Έć

kolb

ę

zastrzykiwania paliwa (8) kilka razy, aby

paliwo przep

ł

yn

ęł

o przez kolb

ę

lub przewód powrotny ( je

ż

eli

urz

Έ

dzenie jest w yposa

ż

one w ten sposób). (

Rys.

5

)

2. Wciskaj

Έ

c przycisk zabezpieczaj

Έ

cy (6) ( je

ż

eli urz

Έ

dzenie

jest w yposa

ż

one w ten sposób), wcisn

Έć

przycisk spustow y

przepustnicy i jej blokad

ę

(7), a nast

ę

pnie powoli zwolni

ć

najpier w przycisk spustow y przepustnicy, a nast

ę

pnie przycisk

zabezpieczaj

Έ

cy. Spowoduje to automatyczne zablokowanie

przepustnicy w pozycji rozruchu.

3. Ustawi

ć

d

ź

wigni

ę

w po

ł

o

ż

eniu CLOSED (zamkni

ę

te) (9).

(

Rys.

5

)

4. Poci

Έ

gn

Έć

energicznie rozrusznik zamachow y, trzymaj

Έ

c

uchw y t pewnie, aby nie odskoczy

ł

.

5. Kiedy

s

ł

ycha

ć

,

ż

e silnik zaczyna si

ę

uruchamia

ć

, przestawi

ć

d

ź

wigni

ę

do po

ł

o

ż

enia RUN (otwar te). Ponownie energicznie

poci

Έ

gn

Έć

rozrusznik zamachow y.

UWAGA

Je

ś

li silnik nie uruchomi si

ę

, powtórzy

ć

kroki od 2 do 5.

6. Po uruchomieniu silnika, poci

Έ

gn

Έć

przycisk spustow y

przepustnicy, aby zwolni

ć

blokad

ę

. Nast

ę

pnie nale

ż

y odczeka

ć

2– 3 minuty na rozgrzanie silnika, przed rozpocz

ę

ciem pracy z

obci

Έż

eniem.

Zatrzymywanie

(

Rys.

6

)

Zmniejszy

ć

pr

ę

dko

ść

silnika i pozostawi

ć

urz

Έ

dzenie pracuj

Έ

ce

bez obci

Έż

enia przez kilka minut, a nast

ę

pnie w y

łΈ

czy

ć

prze

łΈ

cznik

zap

ł

onu (5).

KONSERWACJA

KONSERWACJ

е

, W YMIAN

е

LUB NAPRAW

е

URZ

Э

DZE

Ń

I UK

Ł

ADU KONTROLI EMISJI MO

Ż

E W YKONA

Ć

ZAK

Ł

AD

NAPRAW Y SILNIKÓW NIEDROGOW YCH LUB OSOBA
INDY WIDUALNA.

Regulacja

ga

ź

nika

(

Rys.

7

)

OSTRZE

Ż

ENIE

Podczas regulacji ga

ź

nika ostrza tn

Έ

ce mog

Έ

si

ę

obraca

ć

.

Nie wolno uruchamia

ć

silnika, je

ż

eli pokr ywka sprz

ę

g

ł

a i rurka

zabezpieczaj

Έ

ca nie s

Έ

za

ł

o

ż

one! W przeciwnym przypadku

sprz

ę

g

ł

o mo

ż

e obluzowa

ć

si

ę

i spowodowa

ć

obra

ż

enia

cielesne.

W ga

ź

niku paliwo miesza si

ę

z powietrzem. Podczas próbnej pracy

silnika w fabr yce, w ykonuje si

ę

regulacj

ę

ga

ź

nika. Dodatkowa

regulacja mo

ż

e by

ć

w ykonana w zale

ż

no

ś

ci od klimatu lub w ysoko

ś

ci

n.p.m. Ga

ź

nik ma jedn

Έ

mo

ż

liwo

ść

regulacji:

T

=

ś

ruba

regulacji

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego.

Regulacja

pr

ę

dko

ś

ci

biegu

ja

ł

owego

(

T

)

Sprawdzi

ć

, czy

ltr powietrza jest czysty. Gdy pr

ę

dko

ść

biegu

ja

ł

owego jest w

ł

a

ś

ciwa,

ł

a

ń

cuch nie obraca si

ę

. Je

ś

li w ymagana

jest regulacja, dokr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

T (w kierunku zgodnym z ruchem

wskazówek zegara), a

ż

ł

a

ń

cuch zacznie si

ę

obraca

ć

. Wykr

ę

ca

ć

ś

rub

ę

(w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) a

ż

ł

a

ń

cuch si

ę

zatrzyma. Pr

ę

dko

ść

biegu ja

ł

owego jest poprawna,

kiedy silnik pracuje równomiernie we wszystkich po

ł

o

ż

eniach

znacznie poni

ż

ej pr

ę

dko

ś

ci obrotowej, przy której

ł

a

ń

cuch zaczyna

obraca

ć

si

ę

.

Je

ś

li po w ykonaniu regulacji pr

ę

dko

ś

ci ostrze nadal obraca si

ę

,

nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z dystr ybutorem

rmy Hitachi.

UWAGA

Standardowa

pr

ę

dko

ść

pracy bez obci

Έż

enia (na biegu ja

ł

ow ym)

w ynosi 2500 - 3000 obr./min.

000Book̲CG22EJ̲EE.indb   25

000Book̲CG22EJ̲EE.indb   25

2009/08/28   15:22:30

2009/08/28   15:22:30

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Inne modele trymery Hitachi