ALPINA C 46 204518000/11 - Instrukcja obsługi - Strona 23

ALPINA C 46 204518000/11
Strona 1
1 Strona 1
2 Strona 2
3 Strona 3
4 Strona 4
5 Strona 5
6 Strona 6
7 Strona 7
8 Strona 8
9 Strona 9
10 Strona 10
11 Strona 11
12 Strona 12
13 Strona 13
14 Strona 14
15 Strona 15
16 Strona 16
17 Strona 17
18 Strona 18
19 Strona 19
20 Strona 20
21 Strona 21
22 Strona 22
23 Strona 23
24 Strona 24
25 Strona 25
26 Strona 26
27 Strona 27
28 Strona 28
29 Strona 29
30 Strona 30
31 Strona 31
32 Strona 32
33 Strona 33
34 Strona 34
35 Strona 35
36 Strona 36
37 Strona 37
38 Strona 38
39 Strona 39
40 Strona 40
41 Strona 41
42 Strona 42
43 Strona 43
44 Strona 44
45 Strona 45
46 Strona 46
47 Strona 47
48 Strona 48
49 Strona 49
50 Strona 50
Strona: / 50

Spis treści:

  • Strona 9 – WSTE ̨P
  • Strona 10 – IDENTYFIKACJA GŁÓWNYCH CZE ̨ŚCI SKŁADOWYCH; GŁÓWNE CZE ̨ŚCI SKŁADOWE
  • Strona 12 – SYMBOLE / PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA; PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA; SYMBOLE OBJAŚNIAJĄCE NA URZĄDZENIU (jeżeli obecne)
  • Strona 13 – PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA
  • Strona 14 – WAŻNE
  • Strona 16 – PRZYGOTOWANIE DO PRACY
  • Strona 20 – UŻYTKOWANIE URZĄDZENIA
  • Strona 22 – KONSERWACJA I PRZECHOWYWANIE
  • Strona 24 – pieczeństwa nie używać innych typów łańcucha lub prowadnicy.; Rozstaw łańcucha
  • Strona 25 – LOKALIZACJA USZKODZEŃ
  • Strona 26 – AKCESORIA; Tabela zawiera listę wszystkich możliwych kombinacji; Kombinacje prowadnicy i łańcucha
Ładowanie instrukcji

KONSERWACJA I PRZECHOWYWANIE

15

PL

Taśma musi być wymieniona jeżeli grubość w punktach

na styku z czopem sprzęgła zużyła się do około połowy

tej, która znajduje się na obu końcówkach nie podlega-

jących tarciu.

SWORZEŃ BLOKADY ŁAŃCUCHA

Sworzeń ten jest ważnym elementem bezpieczeństwa,

ponieważ uniemożliwia niekontrolowany ruch łańcucha,

w wypadku jego zerwania lub rozluźnienia.

Często kontrolować stan sworznia i zadbać o przywró-

cenie go do pierwotnego stanu, w przypadku, gdy jest on

uszkodzony.

UMOCOWANIA

Okresowo kontrolować dokręcenie wszystkich śrub i na-

krętek oraz czy uchwyty są pewnie przymocowane.

Zaleca się dokonywać codziennej kontroli przed użyt-

kowaniem lub po poważniejszym uderzeniu czy upadku

maszyny, aby wykluczyć ewentualne usterki czy uszko-

dzenia mechaniczne.

CZYSZCZENIE FILTRA POWIETRZA (Rys. 22)

Czyszczenie filtra powietrza jest

zasadniczą kwestią dla dobrego funkcjonowania i trwa-

łości urządzenia. Nie pracować bez filtra lub z filtrem

uszkodzonym, aby nie spowodować nieodwracalnych

szkód w silniku.

Czyszczenie musi być przeprowadzane co 8-10 godzin

pracy.
W celu oczyszczenia filtra:

– Odhaczyć wpust (1) i zdjąć pokrywę (2).

– Odkręcić gałkę (2a), wyjąć element filtrujący (3) i po-

trząsać nim lekko w celu usunięcia brudu i, jeżeli to ko-

nieczne, oczyścić go przy pomocy szczotki.

– Jeśli jest całkowicie zatkany, oddzielić dwie części

(3a i 3b) posługując się śrubokrętem i wymyć je czy-

stą benzyną. Gdyby było używane sprężone powie-

trze, kierować strumień od wewnątrz na zewnątrz.

– Ponownie połączyć obie części elementu filtrującego,

naciskając na krawędzie, aż do usłyszenia zasko-

czenia.

– Zamontować z powrotem element filtrujący (3) i do-

kręcić gałkę (2a).

– Zamontować ponownie pokrywę (2) i zahaczyć wpust

(1).

KONTROLA ŚWIECY (Rys. 23)

Dostęp do świecy możliwy jest przez zdjęcie pokrywy fil-

tra powietrza.

Okresowo, rozebrać i oczyścić świecę usuwając ewen-

tualne osady metalową szczoteczką.

Kontrolować i przywrócić prawidłowość odległości mię-

dzy elektrodami.

WAŻNE

Zamontować z powrotem świecę zakręcając ją do końca

kluczem z wyposażenia.

Świeca powinna być wymieniana w przypadku spalo-

nych elektrod lub zniszczonego izolatora, lub mimo

wszystko co 100 godzin pracy, na równorzędną o ana-

logicznych cechach.

REGULACJA GAŹNIKA

Gaźnik jest wyregulowany w fabryce w sposób pozwa-

lający na otrzymywanie najlepszych wyników w każdej

sytuacji użytkowania, przy minimalnej emisji gazów szko-

dliwych i w zgodzie z obowiązującymi normami.
W przypadku niedostatecznych rezultatów, skontrolować

przede wszystkim czy łańcuch przesuwa się swobodnie

i czy prowadnica nie ma zdeformowanych bruzd, po

czym zgłosić się do waszego Sprzedawcy w celu prze-

prowadzenia kontroli gaźnika i silnika.

• Regulacja minimalnych obrotów

Łańcuch nie może poruszać

się przy silniku na minimalnych obrotach. Jeżeli

łańcuch obraca się przy silniku na minimalnych ob-

rotach, należy skontaktować się z waszym Sprze-

dawcą w celu dokonania prawidłowej regulacji sil-

nika.

OSTRZENIE ŁAŃCUCHA

Z przyczyn bezpieczeństwa i

skuteczności jest bardzo ważne, aby elementy cię-

cia były dobrze naostrzone.

Ostrzenie jest konieczne, gdy:

Trociny są podobne do proszku.

Potrzybny jest większy nacisk przy cięciu.

Cięcie nie jest prostoliniowe.

Wibracje zwiększają się.

Zużycie paliwa rośnie.

Jeśli łańcuch nie jest wy-

starczająco zaostrzony, zwiększa się ryzyko od-

rzutu (kickback).

Jeżeli operacja ostrzenia powierzona jest specjalistycz-

nemu serwisowi, może być wykonana przy zastosowa-

niu specjalnej aparatury, która gwarantuje minimalne

usunięcie materiału i naostrzenie równomierne na

wszystkich krajarkach.
Ostrzenie “własnoręczne” łańcucha wykonuje się odpo-

wiednim pilnikiem o przekroju okrągłym, którego śred-

nica jest specyficzna dla każdego typu łańcucha (patrz

“Tabela Konserwacji Łańcucha”) i wymaga zręczności i

doświadczenia, aby nie uszkodzić krajarek.

OSTRZEŻENIE!

OSTRZEŻENIE!

OSTRZEŻENIE!

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Podsumowanie

Strona 9 - WSTE ̨P

PL WSTE˛P 1 Szanowny Użytkowniku,chcemy przede wszystkim podziękować Ci za zaufanie okazane nam przy wyborze naszych produktów i wyrażamy nadzieję, iż używanie tego urządzenia dostarczy Ci zarówno wiele satysfakcji jak również spełni Twoje wszystkie ocze- kiwania. Niniejsza instrukcja została opraco...

Strona 10 - IDENTYFIKACJA GŁÓWNYCH CZE ̨ŚCI SKŁADOWYCH; GŁÓWNE CZE ̨ŚCI SKŁADOWE

PL 2 IDENTYFIKACJA GŁÓWNYCH CZE˛ŚCI SKŁADOWYCH 1. IDENTYFIKACJA GŁÓWNYCH CZE˛ŚCI SKŁADOWYCH GŁÓWNE CZE˛ŚCI SKŁADOWE 1. Silnik 2. Hak 3. Przednia osłona ręki 4. Uchwyt przedni 5. Uchwyt tylny 6. Sworzeń blokady łańcucha 7. Prowadnica 8. Łańcuch 9. Futerał prowadnicy 9a. Zabezpieczenie haka (do usunię...

Strona 12 - SYMBOLE / PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA; PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA; SYMBOLE OBJAŚNIAJĄCE NA URZĄDZENIU (jeżeli obecne)

PL PRZEWIDYWANY SPOSÓB UŻYTKOWANIA / UŻYTKOWANIE NIEWŁAŚCIWE Używać urządzenia do celu jego przeznaczenia, to znaczy do “ści- nania drzew, przecinania dłużycy na kłody i obcinania gałęzi drzew o rozmiarach dostosowanych do długości prowadnicy” lub przedmiotów z drewna o podobnych właściwościach. Jak...