AEG BSS18B6-0 4935472013 - Instrukcja obsługi - Strona 17

AEG BSS18B6-0 4935472013

Wkrętark AEG BSS18B6-0 4935472013 – Instrukcja obsługi, czytaj za darmo online w formacie PDF. Mamy nadzieję, że to pomoże rozwiązać wszelkie problemy, które mogą się pojawić. Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

Ładowanie instrukcji

64

65

POLSKI

Szczególn

ą

ostro

ż

no

ść

nale

ż

y zachowa

ć

w trakcie

oddzia

ł

ywania na mniejsze

ś

rodki mocuj

ą

ce, poniewa

ż

wymagaj

ą

one mniej uderze

ń

do osi

ą

gni

ę

cia optymalnego

momentu dokr

ę

cenia.

Nale

ż

y próbowa

ć

przy pomocy ró

ż

nych elementów mocuj

ą

cych

i odnotowywa

ć

czas potrzebny do osi

ą

gni

ę

cia po

żą

danego

momentu dokr

ę

cenia.

Sprawdza

ć

moment dokr

ę

cenia r

ę

cznym kluczem

dynamometrycznym.
W przypadku zbyt wysokiego momentu dokr

ę

cenia nale

ż

y

zredukowa

ć

czas przykr

ę

cania.

W przypadku niewystarczaj

ą

cego momentu dokr

ę

cenia nale

ż

y

zwi

ę

kszy

ć

czas przykr

ę

cania.

Na moment dokr

ę

cenia ma wp

ł

yw równie

ż

olej, brud, rdza czy

inne zabrudzenia przy gwincie lub pod g

ł

ow

ą

elementu

mocuj

ą

cego.

Moment obrotowy niezb

ę

dny do poluzowania elementu

mocuj

ą

cego wynosi

ś

rednio 75-80% momentu dokr

ę

cenia, w

zale

ż

no

ś

ci od stanu powierzchni styku.

Lekkie przykr

ę

cenia nale

ż

y realizowa

ć

z relatywnie niskim

momentem dokr

ę

cenia i stosowa

ć

klucz dynamometryczny w

celu ostatecznego przymocowania.

BATERIE AKUMULATOROWE

Akumulatory, które nie by

ł

y przez d

ł

u

ż

szy czas u

ż

ytkowane,

nale

ż

y przed u

ż

yciem na

ł

adowa

ć

.

W temperaturze powy

ż

ej 50°C nast

ę

puje spadek osi

ą

gów

wk

ł

adki akumulatorowej. Unika

ć

d

ł

ugotrwa

ł

ego wystawienia na

oddzia

ł

ywanie ciep

ł

a lub promieni s

ł

onecznych

(niebezpiecze

ń

stwo przegrzania).

Styki

ł

adowarek i wk

ł

adek akumulatorowych nale

ż

y utrzymywa

ć

w czysto

ś

ci

W celu zagwarantowania optymalnej

ż

ywotno

ś

ci nale

ż

y po

zako

ń

czonej eksploatacji na

ł

adowa

ć

akumulatory do pe

ł

na.

Dla zapewnienia mo

ż

liwie d

ł

ugiej

ż

ywotno

ś

ci akumulatory

nale

ż

y wyj

ąć

z

ł

adowarki po ich na

ł

adowaniu.

W przypadku sk

ł

adowania akumulatorów d

ł

u

ż

ej

ani

ż

eli 30 dni:

Przechowywa

ć

je w suchym miejscu w temperaturze

ok. 27°C.

Przechowywa

ć

je w stanie na

ł

adowanym do ok. 30% - 50%.

Ł

adowa

ć

je ponownie co 6 miesi

ę

cy.

ZABEZPIECZENIE PRZECI

ĄŻ

ENIOWE AKUMULATORA

Pakiet akumulatorowy jest wyposa

ż

ony w zabezpieczenie

przed przeci

ąż

eniem, które chroni akumulator przed

przeci

ąż

eniem i zapewnia jego du

żą

ż

ywotno

ść

.

Przy ekstremalnie silnym nara

ż

eniu elektronika akumulatora

automatycznie wy

łą

cza maszyn

ę

. Aby kontynuowa

ć

prac

ę

nale

ż

y wy

łą

czy

ć

i ponownie w

łą

czy

ć

maszyn

ę

. Je

ż

eli nie

nast

ą

pi

ł

by ponowny rozruch maszyny, to mo

ż

liwe,

ż

e pakiet

akumulatorowy jest wy

ł

adowany i musi zosta

ć

ponownie

na

ł

adowany w

ł

adowarce.

TRANSPORT AKUMULATORÓW LITOWO-JONOWYCH

Akumulatory litowo-jonowe podlegaj

ą

ustawowym przepisom

dotycz

ą

cym transportu towarów niebezpiecznych.

Transport tych akumulatorów winien odbywa

ć

si

ę

przy

przestrzeganiu lokalnych, krajowych i mi

ę

dzynarodowych

rozporz

ą

dze

ń

i przepisów.

• Odbiorcom nie wolno transportowa

ć

tych akumulatorów po

drogach ot tak po prostu.

• Komercyjny transport akumulatorów litowo-jonowych przez

przedsi

ę

biorstwa spedycyjne podlega przepisom dotycz

ą

cym

transportu towarów niebezpiecznych. Przygotowania do

wysy

ł

ki oraz transport mog

ą

by

ć

wykonywane wy

łą

cznie

przez odpowiednio przeszkolone osoby. Ca

ł

y proces winien

odbywa

ć

si

ę

pod fachowym nadzorem.

W czasie transportu akumulatorów nale

ż

y przestrzega

ć

nast

ę

puj

ą

cych punktów:

• Celem unikni

ę

cia zwar

ć

nale

ż

y upewni

ć

si

ę

,

ż

e zestyki s

ą

zabezpieczone i zaizolowane.

• Zwraca

ć

uwag

ę

na to, aby zespó

ł

akumulatorów nie móg

ł

si

ę

przemieszcza

ć

we wn

ę

trzu opakowania.

• Nie wolno transportowa

ć

akumulatorów uszkodzonych lub z

wyciekaj

ą

cym z elektrolitem.

Odno

ś

nie dalszych wskazówek nale

ż

y zwróci

ć

si

ę

do swojego

przedsi

ę

biorstwa spedycyjnego.

UTRZYMANIE I KONSERWACJA

U

ż

ywa

ć

tylko i wy

łą

cznie wyposa

ż

enia dodatkowego AEG i

cz

ęś

ci zamiennych AEG. Gdyby trzeba by

ł

o wymieni

ć

cz

ęś

ci,

które nie zosta

ł

y opisane, nale

ż

y skontaktowa

ć

si

ę

z

przedstawicielem serwisu AEG (patrz wykaz adresów punktów

us

ł

ugowych/gwarancyjnych).

W razie potrzeby mo

ż

na zamówi

ć

rysunek urz

ą

dzenia w

roz

ł

o

ż

eniu na cz

ęś

ci podaj

ą

c typ maszyny oraz

sze

ś

ciopozycyjny numer na tabliczce znamionowej w Punkcie

Obs

ł

ugi Klienta lub bezpo

ś

rednio w

fi

rmie Techtronic Industries

GmbH, Max-Eyth-Straße 10, 71364 Winnenden, Germany.

SYMBOLE

UWAGA! OSTRZE

Ż

ENIE

NIEBEZPIECZE

Ń

STWO!

Przed przyst

ą

pieniem do jakichkolwiek prac

na elektronarz

ę

dziu nale

ż

y wyj

ąć

wk

ł

adk

ę

akumulatorow

ą

.

Przed uruchomieniem elektronarz

ę

dzia

zapozna

ć

si

ę

uwa

ż

nie z tre

ś

ci

ą

instrukcji.

Urz

ą

dzenia elektryczne, baterie/akumulatory

nie mog

ą

by

ć

usuwane razem z odpadami

pochodz

ą

cymi z gospodarstw domowych.

Urz

ą

dzenia elektryczne i akumulatory nale

ż

y

gromadzi

ć

oddzielnie i w celu usuwania ich do

odpadów zgodnie z wymaganiami

ś

rodowiska

naturalnego oddawa

ć

do przedsi

ę

biorstwa

utylizacyjnego.

Prosz

ę

zasi

ę

gn

ąć

informacji o centrach

recyklingowych i punktach zbiorczych u

w

ł

adz lokalnych lub u wyspecjalizowanego

dostawcy.

n

0

Pr

ę

dko

ść

bez obci

ąż

enia

IPM

Liczba uderze

ń

V

Napi

ę

cie

Pr

ą

d sta

ł

y

Europejski Certy

fi

kat Zgodno

ś

ci

Ukrai

ń

ski Certy

fi

kat Zgodno

ś

ci

Euroazjatycki Certy

fi

kat Zgodno

ś

ci

Nie otwiera

ć

wk

ł

adek akumulatorowych i

ł

adowarek.

Przechowywa

ć

w suchych pomieszczeniach. Chroni

ć

przed

wilgoci

ą

.

W skrajnych warunkach temperaturowych lub przy bardzo

du

ż

ym obci

ąż

eniu mo

ż

e dochodzi

ć

do wycieku kwasu

akumulatorowego z uszkodzonych baterii akumulatorowych. W

przypadku kontaktu z kwasem akumulatorowym nale

ż

y

natychmiast przemy

ć

miejsce kontaktu wod

ą

z myd

ł

em. W

przypadku kontaktu z oczami nale

ż

y dok

ł

adnie przep

ł

ukiwa

ć

oczy przynajmniej przez 10 minut i zwróci

ć

si

ę

natychmiast o

pomoc medyczn

ą

.

Ostrze

ż

enie!

Aby unikn

ąć

niebezpiecze

ń

stwa po

ż

aru, obra

ż

e

ń

lub uszkodze

ń

produktu na skutek zwarcia, nie wolno zanurza

ć

narz

ę

dzia, akumulatora wymiennego ani

ł

adowarki w cieczach i

nale

ż

y zatroszczy

ć

si

ę

o to, aby do urz

ą

dze

ń

i akumulatorów

nie dosta

ł

y si

ę

ż

adne ciecze. Zwarcie spowodowa

ć

mog

ą

koroduj

ą

ce lub przewodz

ą

ce ciecze, takie jak woda morska,

okre

ś

lone chemikalia i wybielacze lub produkty zawieraj

ą

ce

wybielacze.

WARUNKI U

Ż

YTKOWANIA

Uniwersalna w u

ż

yciu akumulatorowa wkr

ę

tarka udarowa, do

mocowania i odkr

ę

cania

ś

rub i nakr

ę

tek, niezale

ż

na od

przy

łą

cza sieciowego.

Produkt mo

ż

na u

ż

ytkowa

ć

wy

łą

cznie zgodnie z jego

normalnym przeznaczeniem.

DEKLARACJA ZGODNO

Ś

CI CE

O

ś

wiadczamy na nasz

ą

wy

łą

czn

ą

odpowiedzialno

ść

,

ż

e

produkt opisany w punkcie „Dane techniczne“ jest zgodny ze

wszystkimi istotnymi przepisami Dyrektywy 2011/65/EU

(RoHS), 2014/30/UE, 2006/42/WE oraz z nast

ę

puj

ą

cymi

zharmonizowanymi dokumentami normatywnymi:
EN 62841-1:2015

EN 62841-2-2:2014

EN 55014-1:2017

EN 55014-2:2015

EN IEC 63000:2018

Winnenden, 2019-07-18

Alexander Krug

Managing Director
Upe

ł

nomocniony do zestawienia danych technicznych

Techtronic Industries GmbH

Max-Eyth-Straße 10

71364 Winnenden

Germany

WYBÓR TRYBU PRACY

1 x

Tryb pracy 1: Blachowkr

ę

ty

Ten tryb pracy s

ł

u

ż

y do przykr

ę

cania

blachowkr

ę

tów do metalu. Wkr

ę

tarka

udarowa uruchamia si

ę

z du

żą

pr

ę

dko

ś

ci

ą

, aby u

ł

atwi

ć

proces

wiercenia, natomiast po wkr

ę

ceniu

ś

ruby przechodzi w wolniejszy zakres

pr

ę

dko

ś

ci obrotowej.

2 x

Tryb pracy 2: Pomoc w

przykr

ę

caniu

ś

rub

Tryb ten pozwala na lepsz

ą

kontrol

ę

wkr

ę

tarki udarowej podczas

wkr

ę

cania. Wkr

ę

tarka udarowa

rozpoczyna od ni

ż

szej pr

ę

dko

ś

ci i

pracuje szybciej po wkr

ę

ceniu

ś

ruby.

Aby odkr

ę

ci

ć

ś

ruby z uszkodzonymi

ł

bami, wkr

ę

tarka udarowa odkr

ę

ca

ś

ruby 6-krotnym poci

ą

gni

ę

ciem i

kontrolowan

ą

pr

ę

dko

ś

ci

ą

.

3 x

Tryb pracy 3: automatyczne

dokr

ę

canie (120 Nm)

W tym trybie nale

ż

y unika

ć

nadmiernego dokr

ę

cania

ś

rub lub

nakr

ę

tek. Gdy wkr

ę

tarka udarowa

wyczuje opór, pracuje jeszcze przez

ok. 1 sekund

ę

, a nast

ę

pnie

automatycznie si

ę

zatrzymuje.

1 x

Pr

ę

dko

ść

obrotowa 3

Maksymalna pr

ę

dko

ść

obrotowa

(3000 min

-1

)

Maksymalny moment obrotowy (280

Nm)

Tryb ten nale

ż

y stosowa

ć

w

przypadku d

ł

ugich

ś

rub, które

wymagaj

ą

wkr

ę

cenia przy u

ż

yciu

maksymalnej si

ł

y i pr

ę

dko

ś

ci.

2 x

Pr

ę

dko

ść

obrotowa 2

Ś

rednia pr

ę

dko

ść

obrotowa ((2200

min.

-1

)

Ś

redni moment obrotowy (210 Nm)

Ten tryb pracy nale

ż

y stosowa

ć

w

przypadku

ś

rub

ś

redniej wielko

ś

ci,

które wymagaj

ą

wkr

ę

cenia przy

u

ż

yciu

ś

redniej si

ł

y i pr

ę

dko

ś

ci.

3 x

Pr

ę

dko

ść

obrotowa 1

Niska pr

ę

dko

ść

obrotowa (750 min

-1

)

Niski moment obrotowy (50 Nm)

Ten tryb pracy nale

ż

y stosowa

ć

w

przypadku krótkich

ś

rub, które

wymagaj

ą

wkr

ę

cenia przy u

ż

yciu

niewielkiej si

ł

y i pr

ę

dko

ś

ci.

OBS

Ł

UGA

Wskazówka: Za ka

ż

dym razem po ustawieniu momentu

dokr

ę

cenia zaleca si

ę

sprawdzi

ć

kon

fi

guracj

ę

za pomoc

ą

klucza dynamometrycznego.

Na warto

ść

momentu dokr

ę

cenia ma wp

ł

yw wiele

czynników, mi

ę

dzy innymi poni

ż

sze.

• Poziom na

ł

adowania akumulatora – je

ś

li akumulator jest

roz

ł

adowany, spada napi

ę

cie i moment dokr

ę

cenia zostaje

zredukowany.

• Liczba obrotów – stosowanie narz

ę

dzia na niskich obrotach

prowadzi do redukcji momentu dokr

ę

cenia.

• Pozycja monta

ż

owa – na moment dokr

ę

cenia wp

ł

ywa rodzaj i

sposób zamocowania narz

ę

dzia lub elementu mocuj

ą

cego.

• Wk

ł

adka/zatyczka rotacyjna – stosowanie wk

ł

adki/zatyczki

rotacyjnej w niew

ł

a

ś

ciwym rozmiarze lub stosowanie

akcesoriów nieodpornych na uderzenia równie

ż

redukuje

moment dokr

ę

cenia.

• Stosowanie akcesoriów i przed

ł

u

ż

ek – w zale

ż

no

ś

ci od

akcesorium lub przed

ł

u

ż

ki mo

ż

e doj

ść

do obni

ż

enia momentu

dokr

ę

cenia wkr

ę

tarki udarowej.

Ś

ruba/nakr

ę

tka – moment dokr

ę

cenia mo

ż

e ró

ż

ni

ć

si

ę

w

zale

ż

no

ś

ci od

ś

rednicy, d

ł

ugo

ś

ci i klasy wytrzyma

ł

o

ś

ci

ś

ruby/

nakr

ę

tki.

• Stan elementów mocuj

ą

cych – zanieczyszczone,

skorodowane, suche lub nasmarowane elementy mocuj

ą

ce

mog

ą

mie

ć

wp

ł

yw na moment dokr

ę

cenia.

• Cz

ęś

ci mocowane na

ś

ruby – na moment dokr

ę

cenia ma

równie

ż

wp

ł

yw wytrzyma

ł

o

ść

cz

ęś

ci mocowanych na

ś

ruby

oraz ka

ż

dego elementu znajduj

ą

cego si

ę

mi

ę

dzy nimi (suche

lub nasmarowane, mi

ę

kkie lub twarde, zamontowana

uszczelka lub podk

ł

adka).

TECHNIKI WKR

Ę

CANIA

Im d

ł

u

ż

ej wkr

ę

tarka udarowa oddzia

ł

uje na bolec,

ś

rub

ę

lub

nakr

ę

tk

ę

, tym mocniejsze jest dokr

ę

cenie.

Aby zapobiega

ć

uszkodzeniom

ś

rodków mocuj

ą

cych i

mocowanych elementów, nale

ż

y unika

ć

nadmiernego czasu

trwania wkr

ę

cania.

POLSKI

"Ładowanie instrukcji" oznacza, że należy poczekać, aż plik się załaduje i będzie można go czytać online. Niektóre instrukcje są bardzo obszerne, a czas ich ładowania zależy od prędkości Twojego internetu.

Inne modele wkrętarki AEG

Wszystkie wkrętarki AEG